1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Mien Xant———is niet meer
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 07 mei 2010 01:16 PM

Ghallow menschen.

Ik ben Michiel Berghuis, kom uit het mooie dorpje Zweeloo en ben de trotse bezitter van een Citroën Xantia 1.8i 16v Break op LPG G3 uit 2000. Ik kijk regelmatig op dit mooie forum en heb tot op heden nog niet de moeite genomen om mij netjes voor te stellen. Bij deze dus.

Van klein proppie af aan ben ik opgegroeid met het mooi automerk waar we allemaal zo dol op zijn. Eerst op de achterbank van een BX. Dit zal één van de eerste types moeten zijn geweest want mijn geboortejaar is 1985. Daarna zijn aan moeders kant enkele Deux Chevaux de revue gepasseerd. Na het behalen van mijn rijbewijs heb ik naast een aantal andere auto’s drie AXen gereden waarna het Citroën avontuur eind 2008 echt begon met een mooie Xantia. De voiture heeft in zijn leven al 353000 kilometers onder zijn rubber door laten glijden, dus is redelijk ingereden. Ik verbaas mij er over hoe heerlijk de auto toch nog rijd. Nog ff een paar foto’s:

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 07 mei 2010 01:29 PM
  [ # 1 ]

Welkom!

En zoon xantia willlen wij ook nog een keer!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 07 mei 2010 01:35 PM
  [ # 2 ]

Alles is te koop. Op den duur wil ik een dieselende of LPGende CX of XM voor dagelijks gebruik…..

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 21 mei 2010 05:35 PM
  [ # 3 ]

Welkom
(Ik heb een BX(1.4RE) uit ‘85 gehad.)

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 21 mei 2010 10:49 PM
  [ # 4 ]

Ik heb ook nog zo’n wagen maar hij staat al een jaar lang zielig te zijn als donorwagen/of eigenlijk zoals de bedoeling was als opvolger van de berline..maar het is een probleemautootje, deze…
Succes met de jouwe!

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 15 juni 2010 06:35 PM
  [ # 5 ]

Zo, lekker een dagje aan het sleutelen geweest. Nieuwe distributieriem, spanrol, looprol, multiriem, waterpomp, koelvloeistof en olie plus filter. Wel weer € 325,- lichter!! Mijn oompje heeft een APK keuringstation en daar ben ik dan ook lekker in aan het beunen geweest. De timing van de auto stond ook een tandje verkeerd, dus je merkt ook duidelijk dat ze fijner is gaan rijden.

Binnenkort zitten de schijven en de blokken er aan te komen (in ieder geval voor) Nu zegt mijn oom dat het vaak voor komt bij Xantia’s dat de de klauwen vast zitten. Als dit het geval is moeten er nieuwe klauwen op en das een dure volgens deze Franse voiture hatende Alfisti! Klopt het dat de klauwen bij het oud vuil kunnen als ze vast zitten en zo nee, hoe krijg je ze dan weer los?

Groet’n Michiel

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 15 juni 2010 07:16 PM
  [ # 6 ]

Ik heb er nooit last mee, als het al gebeurt dan (kan je je oompje vertellen) komt het door het niet/te laat vervangen van LHM vloeistof (corrosie)
Achter kun je zo los pulken, voor heb ik nog nooit hoeven reviseren. Lijkt me overigens ook niet al te lastig en al helemaal als je voor een d.riem je hand niet omdraait.

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 15 juni 2010 10:44 PM
  [ # 7 ]

LHM is net vervangen plus bolletjes (een aantal waren goed, maar op druk gebracht) Totaal geen achterstallig onderhoud dus. Maar m’n oom had het over de handrem die ook op de voorwielen zit. Die zou er voor zorgen dat de boel vast gaat zitten….

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 15 juni 2010 10:55 PM
  [ # 8 ]

au contraire.
Ik heb nog nooit een vastgevroren handrem gehad met een hp citroen en ik zet hem dus ook ALTIJD op de handrem.

De achterremmen willen wel gaan plakken trouwens als je ze niet af en toe ontlucht.
Da’s wel een zwak plekje, maar makkelijk te omzeilen dus.

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 15 juni 2010 11:08 PM
  [ # 9 ]

Je kunt even testen of de hevels aan de voorkant van je remklauwen (waar je handremkabel aan vast zit)
goed terugkomt. Zoja is er niets aan de hand met je remklauwen.
Een vastzittende (bijna gebroken) handremkabel kan natuurlijk wel voorkomen, hierover is pas nog een topic geweest.
Succes

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 15 juni 2010 11:32 PM
  [ # 10 ]

Dank, dank. Ik zal het doorgeven aan oompje Gert.

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 06 november 2010 09:23 AM
  [ # 11 ]

Gistermiddag heeft een oud mannetje tegen het rechtervoorscherm van mijn Xantia aangezeten. Hij reed achteruit van een privé oprit af. Waar ik dus langs reed. Duidelijk dus dat het zijn schuld was. Ben alleen bang dat m’n auto nu totall-los verklaard word. Een Xantia met 363000 km op de teller en een mooi gekreukeld voorscherm.

Nu zou ik daar wel een paar centen van ontvangen, maar kan ik ook een gelijkwaardige auto eisen?? En kan ik dan het wrak als rijdende auto weer verkopen met een nieuwe APK?? Immers alleen het voorscherm is geraakt en niet eens hard. Verder geen schade en de auto is gewoon perfect.

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 06 november 2010 09:28 AM
  [ # 12 ]

Foto’s?

Niet uit sensatiezucht (hoewel, natuurlijk wel een beetje), maar er zitten hier een aantal op het forum die in staat zouden moeten zijn op basis van een foto een hele ruwe schatting te maken.


Als het alleen het scherm is kan ik me ook voorstellen dat je overgaat tot uitkeren van bedrag met behoud van het wrak.


Dan is het vooral een kwestie van “even” zoeken naar een sloper waar het scherm nog goed op is en dat overzetten. Je hebt namelijk volgens mij niet een echt incourante kleur.

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 06 november 2010 01:34 PM
  [ # 13 ]

De basis van verzekeren is dat je na schade, schadeloos wordt gesteld. Dus de situatie precies voordat het voorval gebeurde.

De schade wordt altijd in geld uitgedrukt, dus je kan geen gelijkwaardige auto terugeisen! Je kan eisen, en dat is dus ook de bedoeling, dat je zoveel geld krijgt dat je deze auto weer kan laten maken precies zoals voor de aanrijding.

Als die reparatie duurder is dan de waarde van de auto vóór de gebeurtenis minus de waarde nu, dan is de auto economisch totall-loss en zal dus de dagwaarde worden uitgekeerd.

Dit kan ‘met behoud van restanten’ Dus stel de dagwaarde is 1000 euro, herstel 1200, en restwaarde van de auto nu 100. Dus total loss.
Dan kan je afspreken dat je 1000(dagwaarde) - 100(waarde restant) schadevergoeding krijgt.

Van die 900 euro koop je een voorscherm en wat er verder nodig is, op de sloop in kleur, die sleutel je erop en ineens is het allemaal zo gek nog niet!

Zorg wel dat er eerst duidelijk is wat er precies gemaakt moet worden. Als de auto onderhuids krom is ofzo, laat het herstel dan alsjeblieft zitten.

Zorg dat je zelf aantoont wat de auto waard is, waarbij rekening mag worden gehouden dat de LPG installatie geld waard is, en het net uitgevoerde groot onderhoud ook!

Succes!

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 november 2010 03:12 PM
  [ # 14 ]

Als alleen je voorscherm gekreukeld is, dan is de auto toch niet total-loss? De waarde van je Xant is grof geschat toch wel 1000 euro, dat kost het vervangen van een voorscherm toch niet?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 06 november 2010 07:24 PM
  [ # 15 ]

Ik zal de foto’s nog ff posten. Ik ben eerst naar de plaatselijke garage geweest vanmorgen. De beste man vertelde mij dat de boel zou worden uitgedeukt en gespoten voor € 350,- ex. Nog ff langs de Citroendealer geweest en die wilde er wel een nieuw zijscherm opzetten en spuiten (en een kras wegwerken die er al opzat). € 500,- ex BTW. Ik ga dus voor de laatste optie. Een nieuw scherm is natuurlijk altijd superstrak.

Beide bedrijven gaven mij een prijsopgave ex BTW. Moet ik dit opgeven aan de verzekering. Het lijkt mij dat het BTW bedrag niet voor mijn rekening komt??

Ik weet trouwens zeker dat er geen onderhuidse schade is. De auto heeft maar een klein tikje gehad. En ik heb nog verzwegen dat dat tikje op een al bestaande deuk was. (Zat er al in toen ik de auto kocht. Zie fotos boven). Een geluk bij een ongeluk dus.

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook