Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Nog even afgezien van wat Blooper weet te achterhalen over het blok kom ik op het volgende lijstje uit met kosten om een mooie SM te krijgen:
prio 1:
Aanschaf 7000
Transport 500
Motor noodzakelijk acties (kleppen-kettingen) 4000
ontsteking vervangen door electronisch 750
Klein achterstallig 1000
prio 2:
plaatwerk strak maken/spuiten 4000
oliekoeler + slangen corrigeren 500
Airco aanpassen (CX-pomp + R134A) 500
prio 3:
bumper 500
dash 500
vloerbedekking 500
Totaal 19750
Verdere aanvullingen?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk dat je met die 4000 euro niet wegkomt bij het plaatwerken. Vergeet niet dat afbreken en netjes opbouwen ook 3 dagen werk is. Ik denk dat je voor plaatwerk en spuiten bij deze auto 6000 moet rekenen plus de kosten voor het netjes af en opbouwen, wat dus ook zomaar 1000 euro kan kosten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Als ik dat lijstje zo zie, is ‘t misschien toch ook de moeite waard om wat meer info op te vragen over deze 3, en dan vooral de tweede en derde:
http://www.leboncoin.fr/voitures/65460718.htm?ca=12_s
http://www.leboncoin.fr/voitures/97930941.htm?ca=12_s
http://www.novaweb.fr/pub/pages/annonces/index.html Edit: http://www.novaweb.fr/detail.php?id=142671
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
beerpeet schreef:
Kijk, dat lijkt er al een stuk meer op!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Maar dan moet ik wel per direct 16k ophoesten, waarbij ik dat bij de SM waar dit topic over begon wat uit te smeren is in de tijd.
Kleur lijkt ook meer op Vert des tropiques dan de vorige. Die vind ik, op de rechterdeur na, wat te blauw.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Brian schreef:Maar dan moet ik wel per direct 16k ophoesten,
à débattre…
En met de eerste noodzakelijke zaken zit je voor die ander ook al zo op 14, 15, 16k…
‘t Zou me niet verbazen als je deze ook voor 14k meekrijgt. En natuurlijk zal aan deze ook wel 1 een ander direct verspijkerd moeten worden, maar het lijkt erop alsof je je met deze iig al een hoop plaatwerk/spuitwerk bespaart. En Regembeau is een goede naam, als ik me niet vergis.
Edit: deze lijkt bovendien een rvs uitlaat te hebben, als dat klopt is dat ook alvast erg fijn.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Wat peter zegt klopt aardig als je prio1 uitrekend. Zeker in combi met de opmerking van Waterman mbt plaatwerken.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Brian schreef:
Maar dan moet ik wel per direct 16k ophoesten, waarbij ik dat bij de SM waar dit topic over begon wat uit te smeren is in de tijd.
Kleur lijkt ook meer op Vert des tropiques dan de vorige. Die vind ik, op de rechterdeur na, wat te blauw.
Goedkoop is bij een sm op termijn vaak duurkoop. Beter verkoop je eerst je ds, en koop je dan een sm waar je alleen even kleppen en kettingen aan hoeft te doen. Ben je voor zeg eens, 18 k klaar en heb je meteen een mooie. Geen stress van tegenzittende restauratiekosten, geen wachttijden, gewoon lekker klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jaaaa, afdingen en doen die ene. Geloof me, het prijsverschil heb je zo terug. Ik heb met beide type gevallen ervaring opgedaan. Hoe beter het begin, hoe goedkoper het is. En Regembeau onderhouden. Regembeau monteert volgens mij normaal gesproken massieve kleppen en gemodificeerde kettingspanners. Scheelt weer voor het directe plezier. En in Lyon en omgeving is het doorgaand tamelijk droog en sneeuw- en zoutvrij. Ziet er uit als kant en klaar rijden voor ongeveer 14 k.
En niet te vergeten, deze zou wel ‘ns een RVS uilaat kunnen hebben. Scheelt ook weer E 1.100 te opzichte van die ander die dat zeker niet heeft.
Ik heb al gemaild met de vraag om het telefoonnummer. Kijk ook ‘ns op het Franse SM forum van de club. Daar komt ook nog wel ‘ns wat voorbij. Wat nu in het Franse clubblad te koop staat, spreekt me niet zo aan. De enige op het Franse forum is trouwens verkocht, zie ik net.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
waterman schreef:
Goedkoop is bij een sm op termijn vaak duurkoop. Beter verkoop je eerst je ds, en koop je dan een sm waar je alleen even kleppen en kettingen aan hoeft te doen. Ben je voor zeg eens, 18 k klaar en heb je meteen een mooie. Geen stress van tegenzittende restauratiekosten, geen wachttijden, gewoon lekker klaar.
Precies: zo heb ik het ook gedaan Ds verkocht (je weet nu wat je minimaal kan besteden),Sm gekocht waarbij de motor recent !! voor 10K onderhanden genomen is. Hetgeen geen tot gevolg heeft: Geen stress van tegenzittende restauratiekosten, geen wachttijden, gewoon lekker Rijden.
Je kan wel een prijs in gedachte hebben voor je Ds maar dat er voor krijgen is een ander verhaal.
Mocht je een goeie prijs voor je Ds bedingen dan kan je dat investeren in aanschaf van een betere Sm.
Kort samengevat: ik zou eerst die Ds verkopen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik ben eruit. Deze (waar het topic om begon) laat ik schieten. Waarom?
Door die andere (400ADD69), zie ik hoe het ook kan, hoewel we daar verder nog niets over roest en staat van het interieur weten.
Daarnaast is het gewoon verstandiger eerst de DS te verkopen. Dan kom ik niet in de situatie die je als koper wel wil en als verkoper niet, namelijk moeten verkopen omdat je het geld nodig hebt. Ook heb ik dan nog even de tijd om wat puntjes van de DS aan te pakken, zodat ze in een betere staat verkocht kan worden, met dito prijs. (Vraag is alleen: welke investeringen zie ik terug in de verkoopprijs?)
Winstpunten van deze 8(!) pagina’s tellende exercitie: Ik heb weer het nodige bijgeleerd, ik heb weer een aantal forummers een dik etmaal van de straat gehouden , ik weet weer wat beter wat ik wil, en last but not least, ‘thuis’ heeft weer wat meer kunnen wennen aan het idee dat er op termijn echt wel een SM voor de deur komt te staan.
Iedereen in ieder geval van harte bedankt voor alle hulp en voor de aanbiedingen om mee te gaan naar Frankrijk om een SM te bekijken. Wees gerust, jullie kans komt nog wel.
Intussen blijf ik rustig rond kijken, dit forum-deel volgen en misschien blijft die mooie (de 400ADD69) nog wel een tijdje te koop staan.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Brian schreef:ik heb weer een aantal forummers een dik etmaal van de straat gehouden.
Ennnnnnnnn…............ bedankt. ( )
Suc6 met de verkoop. !
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goede beslissing Brian. En blijf vooral meelezen op dit deel van het forum, en lees ook de oudere topics nog eens door. Er staat een heleboel nuttige shit te lezen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Mooi dat ik heb kunnen bijdragen aan een verstandige beslissing
SM’s gaan niet zo hard. Zodra je je DS hebt verkocht, pakken we de draad weer op. Die in Lyon, daar houd ik je van op de hoogte als mail komt. Die klinkt goed. Met name datr van Regembau. Nou ken ik de DS alleen van het meerijden van lang geleden. Dus tja, wat moet ik daar nou nog van zeggen. Maar een SM is geweldig. Altijd welkom het uit te proberen en dan tot de conclusie komen, dat je de DS terecht inruilt.
Prima trouwens, dat de informatievoorziening je voor nu laat afhaken. Graag meegedacht. Volgend keer weer. Wat mij betreft liever dit dan een zoektocht zonder einde en aan het draadje te worden gehouden.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl