het plaatje zit op de rechter traverse balk (nabij de veerbol) en ingeslagen helemaal bovenaan de rand van het schutboard, aan de rechterkant (boven de ruitenwissermotor).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dat is zo bij de DS !! veerbol zit ook een stuk verder naar voor bij de SM .
Bij een SM zit het nummer op de rechter chassisbalk ingeslagen , naast de motor zou ik zeggen .
schrik niet dat de letters niet mooi recht staan of overal even diep ingedrukt zijn ,
die nummer is er volgens mij echt manueel ingeslagen .
Soms zit die gedeeltelijk onder het identificatieplaatje , en Italiaanse SM’s hebben een verkort nummer :
type SB SB staat niet mee ingeslagen !
Dat weten ze ondertussen op de Belgische keuring .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Dan verschilt dat blijkbaar per SM: bij mijn SM zit dat bovenaan het schutboard ingeslagen zoals eerder vermeld. Er is bij mij niks ingeslagen op de rechtertraverse (hetgeen jij chassisbalk noemt).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Niet op de traverse (= dwarsligger); op de rechter langsligger. Daar zat het bij de mijne ook.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.