Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 11-08-2008
- Xantia 2.0 16v Break
Vandaag heb ik mijn gereviseerde dieselpomp type MAS 100 voor een serie 1 Turbo-diesel opgehaald, om hem volgende week weer op de auto te gaan monteren.
Nu moet die pomp weer op tijd gezet worden met behulp van een meetklok. Wie kan mij vertellen achter welke plug ik moet zijn om de pomp af te stellen?
En misschien is er ook nog wel iemand die kan vertellen hoe de speciale hoeksteun waar de Olving het over heeft eruit ziet?
Son como niños, pero sin como
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 11-08-2008
- Xantia 2.0 16v Break
De plug die ik hebben moest zou de onderste van de twee grote zijn aan de linkerkant van de pomp, de onderste grote op de tweede foto naast het typeplaatje dus.
Ik ben bezig geweest met een meetklok, maar kon de motor wel op de juiste positie krijgen, maar de pomp niet afgesteld krijgen, waarschijnlijk ontbrak mij nog een stuk gereedschap. Dus de pomp maar op de positie gezet waar hij vandaan kwam, ontlucht en de motor gestart. Na een paar pogingen (lucht in de leidingen) sloeg de motor aan, en loopt goed. Ook bij een testrit gaat het allemaal prima, dus ik ben wel tevreden.
Son como niños, pero sin como