4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
cimos gsx van motomotie (+ aanhang)
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 12 december 2010 09:25 PM
  [ # 46 ]

Rubbers om je spruitstuk zet je er niet meer op of zijn die in hogere sferen? Ziet er strak uit zo! Wat zal ie weer mooi klinken Smile.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
motomotie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 31-08-2008

Gepost: 12 december 2010 10:14 PM
  [ # 47 ]

Rubbers om ‘t spruitstuk komen er netjes om heen.

Zal nog een geheimpje vertellen, zit ook nog geen distributie riem op….. Surprisedops:
Vond t alleen een gelikt plaatje zo cheese

Komt nog werk genoeg aan, maar ik vind t ook wel leuk dat t er straks een beetje netjes uit ziet onder de kap.

Als je zo bezig bent kom je allerlei kleine dingen tegen die ik dan ook meteen mee pak, maar kost op deze manier toch veel meer tijd dan de planning was…
Daarbij kom ik er achter dat de gs een zeer ‘aparte’techniek heeft, die voor mij anders is dan waar ik normaal mee werk. (sleutel vriendelijk is niet van toepassing)

Klein voorbeeld: ik had de koppen er al op zitten en kwam er toen achter dat 2 deeltjes van de koeltunnel dan niet meer gemonteerd kunnen worden red face

volgende keer kan het allemaal een stuk sneller Laughing

“en als het niet past, dan maken we het pas!”

Profiel  
 
Keesjr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-09-2006

Gepost: 24 december 2010 09:36 PM
  [ # 48 ]

Blijft leuk die GS/A motoren, vroeger liepen alle monteurs op die dingen te schelden en ik vond ze geweldig, lekker een hele dag schroeven, motor oliedicht maken, nieuwe koppeling er in, distributieriemen vervangen, en alles weer lekker afstellen, vooral de ongeëvenaarde lucht van nieuwe uitlaatpijpen door de kachel heen, wow!!
Was zelf nooit zo weg van de standaad tweetraps carburateur, dus zette ik er meestal een setje webers van een Alfa Sud of een 33 op, met de goede sproeiers en afstelling van de ontsteking liep dat echt lekker, en hemelhoog doorgaan in de toeren 7500 geen probleem!!!

gun police bent u ook zo’n fan van de politie??

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 december 2010 01:53 PM
  [ # 49 ]

Welke inlaatspruitstukken gebruikte je als je die Alfa-gasfabrieken op een GS-blok monteerde?

Citroen!

Profiel  
 
Keesjr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-09-2006

Gepost: 25 december 2010 02:44 PM
  [ # 50 ]

Zelf maken, die spruitstukjes, de flenzen van het originele GS/A spruitstuk afzagen, tapse pijpjes maken van de 36 of 40 mm van de carbs naar de 30 mm (als ik me goed herinner) van de standaard flenzen en flenzen laten snijden waar de carbs op komen, dan heel de boel aan elkaar lassen en afstellen.
Misschien dat bv. Iresa of een andere Franse onderdelenleverancier ze ook wel geleverd heeft, maar ik maakte ze toen zelf.

gun police bent u ook zo’n fan van de politie??

Profiel  
 
motomotie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 31-08-2008

Gepost: 25 december 2010 04:33 PM
  [ # 51 ]
DriverD schreef:

Welke inlaatspruitstukken gebruikte je als je die Alfa-gasfabrieken op een GS-blok monteerde?

Jij had toch ook nog zo’n MEP setje? Of zitten daar geen spruitstukjes bij?

“en als het niet past, dan maken we het pas!”

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 december 2010 10:29 PM
  [ # 52 ]

Wel carbu’s, geen spruitstukken.
Als ik ze zelf ga maken, ga ik ze helemaal zelf maken, dus geen GS-spruitstukken verzagen voor de onderste flenzen.
Kopen kan ook nog…

Citroen!

Profiel  
 
motomotie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 31-08-2008

Gepost: 29 december 2010 01:24 AM
  [ # 53 ]





angel

“en als het niet past, dan maken we het pas!”

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 29 december 2010 01:41 AM
  [ # 54 ]

mooi werk!  very good

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 december 2010 10:19 PM
  [ # 55 ]

Inderdaad!  very good

Citroen!

Profiel  
 
motomotie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 31-08-2008

Gepost: 29 december 2010 10:25 PM
  [ # 56 ]

vies werk vandaag,motorruimte beetje schoner gemaakt en de bak geplaatst.
doe na 2mnd doos open,verkeerde remblokken…..

“en als het niet past, dan maken we het pas!”

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 29 december 2010 10:26 PM
  [ # 57 ]

Ik heb vandaag het blok in het eggie bekeken. Ziet er als nieuw uit! Mooi werk dit soort dingen. Auto zier er onder de motorkap ook nog erg goed uit, zelfs de accubak ziet er als nieuw uit. Door dit te hebben gezien krijg ik helemaal zin om het blok van mijn eend uit de auto te halen en net zo mooi te maken.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 29 december 2010 11:28 PM
  [ # 58 ]
motomotie schreef:

vies werk vandaag,motorruimte beetje schoner gemaakt en de bak geplaatst.
doe na 2mnd doos open,verkeerde remblokken…..

Ja lekker is zoiets! Zo had ik mijn remklauwen helemaal netjes gestraald etc. en toen bleek ik twee verschillende revisiesetjes meegekregen te hebben (42 en 45mm). Sindsdien is het me niet gelukt om het juiste 45mm setje te pakken te krijgen. (Grrrr!)

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
motomotie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 31-08-2008

Gepost: 30 december 2010 04:41 PM
  [ # 59 ]


mooi geweest voor vandaag,toch nog maar wat aan t uitlaatsysteem doen, is nog wel redelijk,maar hotspot pijpjes zaten een beetje vast…. en nu kun je er zo makkelijk bij… cheese

“en als het niet past, dan maken we het pas!”

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 30 december 2010 08:34 PM
  [ # 60 ]

Gaat de goede kant op!

Citroen!

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook