




Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Ik heb mijn achterbank eruit gehaald om er rolgordels in te maken. Achter de bank zijn (links en rechts) holtes die erop lijken gemaakt te zijn voor de rolbehuizing, incl bevestigingspunt op de vloer. Maar hoe gaat de gordel vanuit daar naar boven. Meer specifiek; ik zal waarschijnlijk 2 gleuven in de bekleding moeten maken, want daar is niet voor voorbereid, hoe is dat gedaan in CX-en met standaard gordels achterin?
groeten, Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
De cassettes met het rolsysteem worden bovenop de hoedenplank gemonteerd.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hoi Ron,
In dit album staan veel foto’s van mijn CX, er zitten voldoende foto’s tussen waarop je kan zien hoe de gordels achter zitten.
Wat jij de rolbehuizing noemt, ligt gewoon op de hoedenplank.
Grtn,
Ree
edit: Op deze foto zie je het wel aardig:
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Hier kan je het ook nog wel redelijk zien:
ronvanzon schreef:ik zal waarschijnlijk 2 gleuven in de bekleding moeten maken, want daar is niet voor voorbereid, hoe is dat gedaan in CX-en met standaard gordels achterin?
Ik zou even bij de specialisten aankloppen. Er ligt nog zo veel in de diverse magazijnen. Juiste stofje vinden, zittingdeel omruilen en klaar. Je hebt zelfs kans dat een volledig stoffen interieur omruilen tegen dat van jou met een kleine bijbetaling, ook kan. Ik denk, dat het namelijk er niet uit gaat zien, als je er een openening in maakt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Euh Robin, de rolgordels van een CX achter lopen nergens door de bekleding, zoals op de foto’s van Ree en Sjoerd al duidelijk te zien is. Daar heb je dus geen andere bekleding voor nodig.
Mmm, ging twijfelen. Ben in de boxer naar buiten gelopen. Gelukkig had ik gisteren geen zin in de garage te parkeren. Bij mij zitten er 2 gleuven in de zitting ter hoogte van de middenarmsteun. Daar komt het vrouwlijke deel van de gordels door de zittingen naar boven. Ik denk, dat het zo ook zat in de originele zitting. Alles is exact nagemaakt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
nou,
ben ik ook maar eens ff gaan kijken, gewoon in mijn kleren en bij mij zitten er idd ook 2 gaten in het zitgedeelte waar het vrouwelijk deel doorheen komt. Alles bij mij is orgineel a fabriek en het rolgedeelte is simpel gewoon boven op de hoedenplank.
zal er zo ff foto’s bij plaatsen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
@ron Ik vraag me wel af of de bevestigingspunt aanwezig is onder de bank voor het vrouwelijk gedeelte van de gordel zal haast wel.
En zie de bank inderdaad om te ruilen ergens of laat er twee mooie sleufjes in maken door een autobeklederij zelf doen is geen optie,randjes moeten altijd even afgewerkt worden door een stiknaad ter voorkoming van rafelen

Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 29-03-2010
- CX Break TRD Turbo 2
- XM Break 2.1 Turbo D automaat
graddus schreef:Euh Robin, de rolgordels van een CX achter lopen nergens door de bekleding, zoals op de foto’s van Ree en Sjoerd al duidelijk te zien is. Daar heb je dus geen andere bekleding voor nodig.
Zit het bij jou anders Graddus ?
Oeps, sorry. Ik zag niet, dat ik bij mijn broer automatisch ingelogd was. Hij leest hier alleen en schrijft niet mee. Als het zover komt, zal hij ongetwijfeld een rondje voorstellen doen
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Euh nee… maar laat ik me verschuilen achter het feit dat de oorspronkelijke vraag over de oprolautomaten ging
Overigens vraag ik me wel af of het niet gewoon mogelijk is om de klikkers zoals bij zoveel andere auto’s gewoon door de opening tussen zitting en rugleuning door te halen zonder deze extra uitsparingen. Wellicht dat je ze dan wat verder naar achteren moet monteren?





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
M’n eigen (eerste) post terug lezend zie ik dat ik niet geheel duidelijk ben geweest. Mijn (lederen) achterbank heeft al 2 “gaten” op 1/3 en 2/3, en bevestigingspunten in de carrosserie zijn ook al voorbereid.
Maar ik vond links en rechts achter de rugleuning dus holtes waarvan ik dacht dat ze voor de rolbehuizing bestemd waren. Onderaan zaten ook 2 dikke bouten waar de rolbehuizing op bevestigd konden worden.
Vandaag heb ik echter gezien dat de 2 bouten eigenlijk de bevestigingspunten zijn waarmee de carrosserie op het subframe vastzit, die zal ik maar niet loshalen om als gordelpunten te gebruiken…
Misschien dan toch maar de blokken op de hoedenplank.
iig bedankt voor het meedenken.
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mbt de gordelrollers op de hoedenplank; als het goed is, zitten er al bevestigingspunten vast in de hoedenplank. die kan je zien zitten vanuit de kofferruimte. daar zit een plaatje met eronder vast gelast een moer waar je een bout van bovenaf in draait en zo de rolgordel vast zet.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Klopt, die bevestigingspunten zijn bij alle CX-en standaard aanwezig. Ook bij types uit bouwjaren waarin gordels achterin nog niet standaard waren (zoals mijn eigen serie 1).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)