
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 12-03-2007
- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
Ik zoek een wat grotere auto, t.o.v. een bx break. Overwoog eerst een Xantia break, maar is niet groter, denk nu aan een Evasion. Je ziet ze echter niet veel. Is de aanschaf van een Evasion verstandig, wat betreft betrouwbaarheid en financiëel? En zo ja, welke motor? Ik rijd te weinig voor Diesel of LPG en de turbo lijkt me kwestbaarder dan een niet-turbo. Veel aangeboden modellen hebben (veel) meer dan 200 dkm op de teller, is dat een bezwaar?
Dank alvast,
Gerhard
ik wil een gelijke move maken maar dan wel met lpg g3 installatie erin. Iemand ervaring met deze Evasions?
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Ik zie ze ook op MP staan, grote auto’s met weinig geld, maar kan er verder weinig over vinden.
Hoe komen ze zo goedkoop, en waarom zijn er bijna geen diesels????
Ride to live, live to ride


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Een Evasion is een vrij zware auto die dus in de Nederlandse wegenbelasting duur is. Vandaar dat het nooit een groot verkoopsucces is geweest vermoed ik. (leuke caravan trouwens Venom
De betrouwbaarheid van een Evasion is -om het maar eens voorzichtig uit te drukken- benedengemiddeld. Ik heb een aantal collega’s gehad die zo’n ding reden en die hadden vrij constant ellende met hun vehikel. Vooral veel vage elektrische storingen. Verder zijn Evasions, zoals eerder gemeld, gebruikt relatief goedkoop. Het is jouw keus. Je kunt geluk hebben…
hier nog een zoekende ...
De Galaxy is aan het overlijden en als rechtgesnaarde citroën-rijder is een Evasion dan toch wel een optie.
Wat betekent de tekst :“REMPLACT DU CALCULATEUR D INJECTION ET REMISE EN ETAT DU FAISSEAU ELECTRIQUE DU MOTEUR (1400€ chez citroen à 100 000km)” in deze advertentie?
Van een deukje ben ik niet bang; ik begrijp ook dat het geen effect heeft op het functioneren van de deursloten. Het overige begrijp ik niet zo; iets dat de injectiecomputer vervangen is?
(Dat zou dan wel stroken met de opmerkingen hiervoor )
oh ja; hebben Evasions altijd een heupgordel op de middenplaats van de 2e zitrij?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Apprentice schreef:De betrouwbaarheid van een Evasion is -om het maar eens voorzichtig uit te drukken- benedengemiddeld…. Je kunt geluk hebben…
Maar meestal heb je dat niet. Een Evasion is een ongelovelijk brakke en ranzig gebouwde bus in personenauto verpakking. Te slecht om waar te zijn. Een wagen die zeer hoog op de afsleeplijsten van de anwb staat. Je moet er maar zin in hebben…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik heb een evasion gehad… een 1.9TD
en idd in het begin veel problemen gehad omdat de vorige eigenaar dat ding afgejakkert had..
maar onder garantie heel veel vervangen gekregen…
en naderhand is het een fijne wagen geworden.. ik zelf heb hem van 130000km naar 230000 km gereden..
en de eigenaar na mij heeft er ook nog de nodige jaren en KM plezier van gehad..
hij zei dat hij nog nooit zo’n goede auto had gehad…...
dus als de evasion een beetje fatsoenlijk onderhouden is zie ik weinig probelemen…














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En TD heeft in ieder geval al de helft minder elekto-problemen. Jammer van dat astmatische 1900 motortje met maar 90pk..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
nou dat wil ik nogwel tegenspreken hoor…
die zielige 1.9 td heeft tijdens mijn wintersport vakantie’s toch menig duitser jappaner etc achter zich gelaten..
vooral in de bergen was het een echte klimgeit…
mijn broer met zijn avensis 1.8i kon in de bergen niet meekomen…














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ronama schreef:Die zielige 1.9 td heeft tijdens mijn wintersport vakantie’s toch menig duitser jappaner etc achter zich gelaten….
Top 160 km/h, stroomlijn als van een vakantiewoning, gewicht minimaal 1500 kg? Snel is anders… 90 pk en 195 nm is niet veel voor een auto van het formaat zeecontainer hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
tegenwoordig niet meer..
wel ff plaatsen in zijn tijd he….
en daarbij ieder heeft zijn voorkeuren..
van mijn C5 1.6hdi zegt men dat ook…
het gaat er ff om dat het toch een fijne auto is, ondanks dat sommige er geen hol aanvinden…














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vond em niet verkeerd rijden. Maar, de betrouwbaarheid en bouwkwaliteit waren om te janken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
tja nogmaals ik kan er niet veel verkeerds overzeggen..
enige wat ik wel vond .. het was een bandenvreter..
max 30000 km met een set voorbanden…
maar goed met mijn huidige C5 doe ik het al niet beter ... dus zal ook wel aan mij liggen…
volgens mij zijn er, in elk geval in dat tijdperk, geen goede MPV’s gebouwd.
Vrijwel alle anderen zijn ook bagger ...
Maarreh, is een C8 veel beter dan een Evasion, dan?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Niet echt…