Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Zonder rekening te houden met een te hoog OT gehalte, post ik dit toch ff.
Mijn collega heeft al een paar jaar een Hyundai Trajet als leasebak. Er staat al een hoop op de teller (tegen 2 ton dacht ik) en alleen een gesprongen versnellingskabel tot nu toe.
Tsja, hij is kaal uitgerust, heel goedkoop plastic en het rijdt niet echt geweldig. Maar goed, goedkoop istie wel met veel ruimte en dat vond mijn collega het belangrijkst…
Dus uh, best betrouwbaar of dit moet weer de uitzondering zijn
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Als die Hioendaaj met een diesel is uitgerust dan hoort ie zekers tot de uitzonderingen!!!
Zit ik weer achter de PC ipv in de C8
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Nope, benzine…
C8 two-seater schreef:Als die Hioendaaj met een diesel is uitgerust dan hoort ie zekers tot de uitzonderingen!!!
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
dat klinkt goed, de Trajet heeft alleen een ander nadeel:
doordat het ontwerp al ouder is, heeft ‘ie geen 7 3-puntsgordels.
Op de middelste plek zit een heupgordel en dat werkt niet in combinatie met een kinderstoel/zitverhoger.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Een betrouwbare koreaanse auto????? neeeeej dat gaat er bij mij echt niet in.
Ze geven niet voor niks 7 jaar garantie, dat is om al die weggelopen klanten terug te halen.
Ride to live, live to ride
ik had ook eigenlijk verwacht dat Ernst reclame zou maken voor zijn C8;
zeggen dat het allemaal niet zo erg is enzo ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik zeg alleen dat je mazzel moet hebben met en 2ehandse auto en zelfs met een nieuwe kan je een en al problemen hebben. En dat komt bij elk merk voor.
Uiteraard heb ik niet voor niets een C8 gekocht: Het is een Citroën. Ik heb 4 kinderen, waarvan 2 grote en dan is een Scenic of iets dergelijks geen optie. Da’s gewoon te krap. Het is en blijft echter een dure bak om te rijden, maar da’s logisch.
Maaruh, ff weer positief:
We wilden een grote MPV met weinig KM’s en uit een recent bouwjaar. Nou als je uit een CX Familiale komt dan is 134.000km uit 2003 voor € 8.700 euro met 2 nieuwe banden, nieuwe APK en nieuwe koppeling/drukgroep geen slechte koop. Heb er nog steeds geen spijt van! Hij is ontzettend ruim, comfortabel, sterke motor (160pk), de mooiste grote MPV (maar da’s persoonlijk uiteraard), veilig (5 NCAP sterren dacht ik) en errug luxe.
Zo genoeg Tinfoil?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
je bent geslaagd en jouw C8 ook ...
V.w.b. de aanschaf van een gebruikte auto heb je helemaal gelijk; ervaring leert inmiddels dat zelfs aanschaf bij een (de) merkdealer je niet vrijwaart van gez**k over garantiezaken en afspraken bij aflevering.
Prijstechnisch ligt een C8 van 2003 dan niet eens zo ver van een Galaxy verwijderd en het is nog best een aardige km-stand ook. Rekening houdend met het feit dat je de auto alweer een jaartje hebt, zal de prijs voor een 2002-2003 nu nog iets lager liggen, dus dat komt in de buurt van ons budget.
Heeft jouw C8 7x 3-puntsgordels?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Hoi Tinfoil.
Lijkt me beter dat we hier even verder gaan:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/206089/#1359086
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Heb me verleden jaar een evasion 20i aangeschaft,deze wagen is nooit onderhouden geweest door zijn vorige eigenaar,was heel traag en de eigenaars waren oude mensen,dus koppeling vlug versleten,heb ondertussen uitlaat moeten vervangen,remmen voor en achteraan en men koppeling,dit heeft me redelijk wat gekost maar gelukkig is dit allemaal gebeurt door een plaatselijke garage…heb in het totaal toch een winst gedaan van ongeveer 1500 euro alles inbegrepen….ondertussen heb ik geen problemen meer met mijn wagen,deze rijdt redelijk goed,is natuurlijk geen racewagen maar ongeloofelijk veel plaats,met zijn vijven op vakantie met alle bagage is geen probleem.
is geen mooie wagen is voor mij komfortabel genoeg…het is een plezier als je de voorste zetels omdraait,de achterste middenste zetel afklapt en dient als tafeltje.
Verbruikt redelijk maar vergeet niet dat het hier gaat om meer dan 1 ton gewicht.
als je je echt een evasion wilt aankopen gaat dan niet onder de 2 liter…ofte wel in turbodiesel.
Dikke Eef:
Dit draadje even doorgelezen en ik stel vast dat de meningen nogal uit een lopen. Wat het belang is van de moderator zich zo nagatief uit te spreken ontgaat me. Laat ik er gewoon 2 praktijkervaringen tegen aan zetten:
1.9TD sx wit uit 1998. Met een witte blijf je zitten en dus kocht ik in de zomer van 2002 voor 9 mille deze evasion bij de dealer met 180dkm op de teller. Ik heb hem gehad tot 2007 en er iets meer dan 200dkm mee gereden en gebruikt als kinderbus, verbouwbus en minicamper. Toen verkocht aan een handelaar voor 3200 euro. Ik hield toen de onderhoudskosten bij: over een periode van iets minder dan 5 jaar: 2319 euro bijzonderheden: koppeling, draagarm linksachter en middendemper. verbruik: ruim 1 op 15.
2.0ct luxe groen uit 1999. Gekocht in 2008. verkocht in 2008. hoop gedoe mee gehad, uitlaat, turbo, motor, electrische installatie. Heeft me in 2 maanden 1200 euro gekost, maar ik heb de volldige aanschafwaarde teruggeregen van de verkoper.
Ergo: heel verschillende verhalen over een zelfde auto. Ik denk dat je voor de wat eenvoudiger versies veel waar voor je geld krijgt, maar de vaste lasten zijn wel wat hoog.
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png