nieuw op dit forum, dus ik zal me eerst even snel voorstellen…
ik ben Peer (peter) en ben de trotse berijder van een c4gp, niet de snelste, maar ruim, en mijn wilde haren zijn nog maar met z’n drietjes. De overige ben ik denk ik door de jaren heen verloren met een beetje veel snel gemaakte AX GTI en een xsara 2.0, nog sneller. Ook nog wat ander vreemd spul, renaults enzo, maar iig frans.
Nu heb ik van mijn vorige auto nog twee hoofdsteunen met dvd’s liggen en wil deze inbouwen in de c4gp, de draden moeten dan door de stoel, ik wil natuurlijk de boel niet slopen en dus zou ik graag willen weten hoe ik de hard kunstof bekleding (waar de tafeltjes aanzitten) kan verwijderen
ik heb al gekeken op service.citroen.com, maar als ik doorklik op bv kaalmaken/opbouwen stoelframe wordt ik doorgelinkt naar een dienst voor abonnees, en tja, dat ben ik dus niet ;-(
weet iemand hoe ik de bekleding kan verwijderen ?
Hi,
ik had jouw vraag nog niet gezien maar heb afgelopen maand zo goed als dezelfde vraag geplaatst (sorry)...
afgelopen week ben ik nog een keer bezig geweest.. echter weer zonder resultaat.. Een monteur van de citroen garage vertelde me dat het officieel los te maken zou moeten zijn door eerst de bekleding van de stoel te halen. Hierna zou je dus vanaf de voorkant het een en ander los moeten kunnen maken…
Dat was ik dus niet van plan..
toen ben ik gaan kijken naar alternatieven en die heb ik gevonden!
Ikzelf heb een setje vergelijkbaar met die van http://www.xtrons.com. hiervoor gaan door de pootjes van de hoofdsteunen link en rechts kabels. Een probleem is al dat hier stekkertjes aan zitten die dikker zijn en waar je weer bij moet kunnen om de contrastekkers aan te koppelen..
Het is me uiteindelijk gelukt om met een goede zaklamp tussen bekleding en kunstof achterkant te steken en met een stukje installatiedraad te ‘hengelen’ naar de kabels als ik ze naar beneden schoof.
Na wat gemiddeld vloeken en proberen kreeg ik ze eruit. Bij de linkse kabel zit ook een dun groen kabeltje voor blijkbaar aansluitin op antenne / aarde?? ik heb deze niet aangesloten. Deze kreeg ik er niet uitgehengeld. Ik heb toen eerst de dikkere zwarte kabel ‘gehengeld’ hierna het groene kabeltje eraan geplakt met plakband en toen het geheel weer erdoorheen getrokken..
Rechts gewoon gehengeld. Hierna het tweede scherm aan de andere kant. Dat ging al een stuk sneller…
Kabels kunnen tussen de stof en kunstof achterkant naar beneden geleid worden. Achter op de stoel zijn dus geen kabels te zien.. Wel komen ze onderaan er weer uit..
Aangezien het al 23:00 was en ik de kabels snel ertussen had gedaan en aangesloten vond ik het wel prima. De kabels liggen onder de matten door en ik heb het geheel aangesloten via een normale voedingsplug in de auto.. Ik denk dat ik nog een keer ga kijken voor een nieuwe console in het midden.. Nu is het ook maar verloren ruimte.. En dan kan alle rommel erin..
succes,
Carlo