Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ze liggen in de goede volgorde…! Zie hieronder
25trd schreef:Hierbij de beloofde foto’s van de 2 setjes velgen die ik heb liggen (van ieder setje één velg dus)
setje 1: serie 1
setje 2: serie 2
Roept u maar, série 1 of 2?

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Dat klinkt sowieso goed, gaat het setje mèt banden binnenkort op de Limousine om eens te zien hoe dat staat.
Wil je ook nog een tipje v/d sluier oplichten of is het lastig uit te leggen?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Robin Visser schreef:Een beetje pech heeft Henri van de Velgendokter wel en ik misschien ook. Mijn Delta Mics liggen er ook nog. Daar was ook wat mee. Ik zou nog komen kijken.
Vandaag dus gaan kijken.De velgen waren gestraald en hadden een eerste behandeling gehad. De binnenkant van de holle ruimtes van de Delta Mics, die waren niet super. Op de buitenrand zaten wat gaatjes. Dat is normaal bij oud aluminium dat wordt gestraald. Er zit wat lucht in en daardoor vallen er kleine gaatjes. Maar die waren niet afgevuld. Moest nog worden geplamuurd. Ik heb verteld, dat ik twijfelde of ik verder wilde gaan. Ik vertlede te willen zien of ik iemand kon vinden die de binnen kant van de holle ruimtes beter geschuurd zou krijgen. Volgens Henri waren de velgen ook te onregelmatig om te worden gepoedercoat. Ik heb maar geen risico genomen en het werk tot nog toe afgerekend. Bij David van D’Oro kreeg ik de inschatting dat Wheeltrim in Nijkerk of diens buurman het wel voor elkaar zou krijgen dat poedercoaten. Daarmee zouden de straalgaatjes worden afgevuld. David had ook een slechte ervaring met een te ver afgedraaide Turbo-velg waarvan de T nauwelijks nog was overgebleven. Ik heb nog nooit zo’n goed gevoel gehad over weggegooid geld. Er is nog geen schade aangebracht. En aangezien ik maar één kans heb…..
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Nou Robin,
Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald
Klopt. Mooi gezegd.
Tja zekere voor het onzekere ..... niet onverstandig lijkt me. Valt nog 100% mee dat je velgen halverwege de behandeling meekreeg.
Het schijnt dat Wheelcare uit dorp Zeeland ook goed werk leverd. Ik heb i.i.g. geen slechte berichte gelezen. Er kan altijd iets fout gaan (shit happens) maar daarna de oplosing maakt ‘t goed of slecht
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
Vandaag ‘even’ contact gehda met de man die de set Delta Mics aanbiedt op Marktplaats. Hij heeft ze laten doen in Nijkerk bij Wheeltrim (?). Die maakt gebruik van dezelfde spuiter als waar mijn velgen naar toe gaan. De te koop staande Delta Mics zijn gepoedercoat en dat is dan weer winst. Dat wordt wat harder dan spuiten. Maar goed, hoe gaat het lopen met de vervanging van die verprutste velgen van de TS ?
Ik ga met mijn laatste setje origineel onbewerkte oude velgen denk ik maar eens bij wheelcare langs. Eens kijken hoe daar gewerkt word en ik wil ook zeker praten met de man die het draaiwerk uitvoerd en de werkplaats wil ik zien. Als dit me overall een goed en betrouwbaar gevoel geeft dan laat ik het misschien daar wel doen. Ik loop ook nog rond met de gedachte om het proces van stralen, poedercoaten, schoondraaien en blanke coating in eigen beheer te doen. Op het werk lukt het wel om een velg netjes te laten draaien in de avonduren. Als je weet wat die jongens daar maken dan stelt zo’n velg eigenlijk niks voor…. maar ja ik ben er nog niet helemaal uit wat het beste is.
Stralen en een kleur poedercoaten kost bij coatinplus 40 euro. Ik weet nog niet of ze ook blanke coating doen en zo ja wat de kost.
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
Ik vind het zo goedkoop, dat ik wantrouwend zou zijn. Gebruikelijk is, dat een uurloon in de autobranche ongeveer E 40,- / E 50,- is. Tel maar uit. Gebeurt het dan wel zorgvuldig
Is vrienden prijsje. Ons bedrijf brengt daar tonnen spul per jaar en velgen doen ze daar af en toe buiten de normale productie. Ik heb een paar resultaten gezien die gewoon mooi en goed waren. Hier heb ik wel geloof in. Het is toch meer de onervarenheid met draaien van die velgen die met doet twijfelen. je verknalt het maar een keer dus…...
Doen ze bij wheelcare in twee kleuren poedercoat de buitenrand van de velg ook in aluminium kleur? Of aleen de vier vlakken?

Totaal aantal Berichten: 2509
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Maar die komen van Wheeltrim, niet van Wheelcare

Totaal aantal Berichten: 2509
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Oh ja, niet helemaal wakker. Ze lijken ook allemaal op elkaar… ops:
Bedankt Michiel, dat scheelt mij weer moeite.

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zal me even voorstellen ben nieuw hier.
Ben frank heb een break uit 86 en ben een onderstel van een prestige /limosine ,break aan het opknappen bijna klaar .
Maar even een vraag geeft poeder coaten geen hobbels en bobbels op de velg want dit gebeurt toch met hitte
Heb ik ook een keer gedaan zag er niet uit.
Ze zijden dat dit door het aluminium kwam (was oud).
Dus het tweede setje zelf maar gedaan (gewoon bij een staalboer met een grote draaibank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.