Hallo medeforummers,
ik heb sinds een tijdje een c2 1.1 ligne uit 2004,waar ik meteen na de aankoop een interieur uit een vtr heb ingezet.
Tevens heb ik mistlampen gekocht om in te bouwen en daar knelt de schoen.
Ik heb navraag gedaan bij de dealer en dat gaat me 375 euro kosten wat volgens hun vnl. komt omdat de software achter de stuurkolom aangepast moet worden.
Is het mogelijk om dat zelf allemaal aan te sluiten e.d.? (mistlampen plaatsen is niet de moeite)
Greetz.
Totaal aantal Berichten: 196
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Hallo ZX
Ik heb het een tijdje geleden zelf ook gedaan. Het plaatsen is echt heel eenvoudig, maar dat was je vraag niet.
Als je de mistlampen ingebouwd en aangesloten hebt, moet je inderdaad bij de dealer langs om de mistlampen in de BSI aan te melden. De computer moet namelijk “weten” dat hij ook mistlampen aan de voorzijde heeft. Je kunt de mistlampen daarna gewoon met de schakelaar voor de mistachterlichten aan- en uit zetten. 1 x naar voren is dan mistlampen voor aan, nog 1 X naar voren en de mistlamp achter gaat aan.
Ik weet niet of je een goede relatie met de dealer hebt, maar het programmeren duurt 5 minuten. Bij mij deden ze dat gratis.
De prijs die ik van jou lees, lijkt me voor het kopen bij, en installeren door de dealer. Mogelijk beginnen ze over een stickertje dat bij de originele Citroen set zit, die de op de lichtschakelaar geplakt kan worden, maar dat is alleen optisch.
In het forum staat bij electrisch met de titel “HELP ; bedrading mistlichten voor C2”, het e.e.a. geschreven over het plaatsen van mistlampen.
Suuk6,
Frank
Hey Frank,
bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb hem in de woonplaats van mijn vriendin gekocht en nu de garantie voorbij is ga ik weer naar mijn eigen monteur.
Hij heeft bij de Citroën gewerkt en heeft bijna alle apparatuur,zal het bij hem eens vragen.
Ze begonnen bij de dealer idd ook over een andere stuurhendel want de bediening voor de mistlampen zat niet op mijn standaard stuurhendel.
Mooiste is dat ik bij de aankoop vroeg wat mistlampen zouden kosten en dat kwam op 400 euro (inc. mistlampen) uit.
Nu heb ik ze zelf gekocht en kost het nog 375 euro,rare mensen die dealers…..
Zal eens bij dat topic kijken wat jij noemde.
Thnx!!
Nicky.
- C2 1.4 Attraction
Nicky
Zoals gezegd, een nieuwe handle is helemaal niet nodig. Omdat (bijna) alles via de BSI loopt, en de schakelaar alleen maar een puls geeft. De eerste puls is voor de mistlampen voor, en de tweede voor de lampen achter.
Het enige verschil in de handles is dat de handle voor auto’s met mistlampen, af fabriek, 2 “driehoekjes” omhoog op de handle hebben staan (ter verduidelijking dat er zowel voor als achter mistlampen gemonteerd zijn), en dat er bij jou maar 1 driehoekje op staat.
Het eerder genoemde stickertje kun je hier over heen plakken, zodat je de 2 driehoekjes op de handle hebt.
Frank
Hey Frank,
ik heb jouw verhaaltje op dat topic gelezen en het ziet er vrij simpel uit.
Het in de bumper plaatsen had ik al eens naar gekeken en dat is een eitje.
Ik zie alleen dat jij een 1.4 hebt en ik heb een 1.1. zouden bij mij de draden er ook al liggen?
Tevens zit er bij mij aan de rechterkant een kunststof kap waar ik niet weet waar die voor dient….
Als ik de auto op de brug zet,zou ik dus kunnen zien of de draden er liggen?
Ik heb de lampen gekocht bij Bart Ebben (citroën/peugeot onderdelen),maar een sticker zat er niet bij.
Dat moet verder niet zo’n probleem zijn,kan het ook zonder.
Denk alleen dat het inregelen een probleem zal worden,want mijn vaste monteur heeft zo’n apparaat niet.
Thnx again voor de feedback.
Mvg,
Nicky
- C2 1.4 Attraction
Nicky
Als je de kuntstof dummies uit de bumper wipt, moet je de draden/stekkers kunnen zien, en anders kun je ze wel voelen. De stekkers zitten in een klemmetje vast geklikt om ze te fixeren als er geen mistlampen geplaatst zijn.
Als die er niet liggen wordt het behoorlijk knutselen vrees ik.
Die kap waar je over spreekt, zou ik niet weten. Heb je een fotootje?
Frank
Ik zal eens ff gaan kijken onder de auto.
Fotootje heb ik niet nee,zal eens ff kijken of ik er 1 kan schieten.
Als de draden er niet liggen zal ik dus alles zelf moeten trekken en weet niet of dat te doen is en de moeite wel waard.
Frank,
de draden liggen er niet,niks gezien of gevoeld.
Word dus flink knutselen en op dat gebied (elektriciteit) ben ik niet zo thuis.
Baal er wel van,want het staat gewoon een stuk mooier.
Maar eens kijken hoe ik het dan op kan lossen.
Greetz
- C2 1.4 Attraction
Ricky
Da’s balen. Ik vond nog een fotootje van de aansluiting van onze C2. Mogelijk heb je er nog wat aan. De aansluiting zit linksonderin de opening, je ziet de draden ook nog.
In de andere post heeft iemand ook geprobeerd om zelf draden te trekken voor de mistlampen.
Frank
Die heb ik er dus niet zitten,helaas.
Had het gelezen ja,maar het moet geen kunst- en vliegwerk worden.
Ik ga het allemaal ff bekijken en dan zie ik wel.
Thnx voor het meedenken.
Greetz.
- C2 1.4 Attraction
Ricky
Ik heb je net een PM-etje gestuurd.
Frank