Hallo, ik heb sinds kort een hele mooie saxo VTS 1.4i gekocht (particulier) en hij rijd echt heel lekker en alles.
alleen ik heb het gevoel dat de auto noggal veel zuipt. terwijl er toch staat 1 op 14 dat je dat er mee kan halen. ik schakel ook gewoon netjes door en rij heel zuinig alleen de mijne komt op 1 op 10 uit ongeveer.
ik vond dit erg veel kan iemand misschien zeggen wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.
ik ben samen met een auto monteur gaan kijken naar de auto en er zit wel een sport uitlaat onder en een powerfilter(de powerfilter moest er nog af) hij zei dat het voor de rest niet veel zou moeten uitmaken qua gebruik.
alvast bedanmkt voor het lezen
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Hoe heb je het verbruik berekend?
Trek eerst die powerfilter er maar af, dan zal het verbruik zowiezo al een stukje beter worden.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
hier kan je het alg verbruik bezien
http://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/95-Saxo.html?fueltype=2&power_s=55&power_e=66
hier kan je het alg verbruik bezien
http://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/95-Saxo.html?fueltype=2&power_s=55&power_e=66
1 op 10 is wel erg extreem, die powerfilter zal het verbruik inderdaad geen goed doen, maar ik zit met m’n 1.4 VTS toch op een verbruik van 1 op 19,6 dus zuinig kunnen ze best zijn.
ja het zal indd de powerfilter wel zijn geweest:) ook zat ik eens in het boekje te kijken
en als je over de snelweg meer als 110 km rijd dan verbruik je ook 25% stond aangegeven dus het zal ongeveer wel kloppen. ok zat de tank niet helemaal meer vol denk ik nu aan. maar 1 op 19.5 haal ik er niet mee denk ik hoor ondanks de powerfilter eruit zal zijn.
kan het misschien ook liggen aan de sportuitlaat??
even snel: de vorige eigenaar is keertje te hard op een drempel geknald dus er zitten wat scheurtjes in.
mijn vraag: hoeduur is een blauwe voorbumper voor een citroen saxo VTS uitvoering (nieuwe model) ongeveer?
Tokke89 schreef:ja het zal indd de powerfilter wel zijn geweest:) ook zat ik eens in het boekje te kijken
en als je over de snelweg meer als 110 km rijd dan verbruik je ook 25% stond aangegeven dus het zal ongeveer wel kloppen. ok zat de tank niet helemaal meer vol denk ik nu aan. maar 1 op 19.5 haal ik er niet mee denk ik hoor ondanks de powerfilter eruit zal zijn.kan het misschien ook liggen aan de sportuitlaat??
Sportuitlaat maakt niks uit voor het verbruik, of je moet het zwaardere geluid zo mooi vinden dat je er ook naar gaat rijden.
Ik rijdt alleen snelweg dus dat kan ook van invloed zijn. Reed beter gezegd want ik heb de saxo vandaag total-loss gereden (niet mijn fout gelukkig).
oow oke dankje wel voor de info:) nee ik rijd niet minder zuinig omdat er een grote pijp onder mijn auto hangt:P haha
wat ik me nog wel afvroeg was stel ik haal de powerfilter eraf. is het geluid dan gelijk helemaal weg of maar voor een klein beetje? of misschien hoor je nog wel verschil maar het zware geluid is grotendeels verdwenen?
ik zou het misschien op het moment toch wel jammer vinden als mijn auto niet meer zo hard doet ‘‘brommen’’ om het zomaar te noemen:)
alvast bedankt weer
wel jammer van je saxo trouwens. hij word niet meer gemaakt dan toch alstie total loss is verklaard?
Tokke89 schreef:oow oke dankje wel voor de info:) nee ik rijd niet minder zuinig omdat er een grote pijp onder mijn auto hangt:P haha
wat ik me nog wel afvroeg was stel ik haal de powerfilter eraf. is het geluid dan gelijk helemaal weg of maar voor een klein beetje? of misschien hoor je nog wel verschil maar het zware geluid is grotendeels verdwenen?
ik zou het misschien op het moment toch wel jammer vinden als mijn auto niet meer zo hard doet ‘‘brommen’’ om het zomaar te noemen:)
alvast bedankt weer
Het BWOOOOAAAAAPPPP geluid zal met het weghalen van je powerfilter wel verdwenen zijn, mischien dat je een iets zwaarder geluid krijgt door je uitlaat maar het zal een stuk stiller zijn met optrekken.
Tokke89 schreef:wel jammer van je saxo trouwens. hij word niet meer gemaakt dan toch alstie total loss is verklaard?
Nee, wordt niet meer gemaakt.
Auto is zojuist naar de sloop gebracht.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Door de powerfilter eraf te halen zou je wel wat minder geluid hebben, maar neem aan dat de uitlaat nog voldoende kabaal zal maken!
Die voorbumper zou je misschien ook wel op de sloop kunnen vinden.
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 17-03-2009
- DS 3 1.6 e-HDI So Chic Airdream
Ik rij ook een 1.4 vts uit 2000, heb er ook het een ander aan gedaan(scherpe nokkenas, andere poelie, open uitlaatlijn en ook een ‘powerfilter’) en ik rij gewoon 1 op 15 dus denk niet dat het aan het powerfilter ligt. Wanneer heeft de sax voor het laatst een degelijke onderhoudsbeurt gehad? Is het powerfilter wel schoon?
Saxo 1.4 VTS
Grande Punto 1.4 16V T-jet sport
DS3 1.6 e-HDI So Chic Airdream
http://www.autoweek.nl/verbruik/13739/citroen-ds3-e-hdi-90-so-chic-2011
Bezine verbruik van 1 op 10, zou er op dit moment voor tekenen.
Ben sinds januari eigenaar van een Saxo 1.4i SX 1996. Ben toen naar zuidlimurg gereden (voor mij kleine 180 km) Reed toen na terug rekenen ongeveer 1 op 18. OP de terug weg is me de (orginele) uitlaat er onder uigeklapt. Heb er daar ter plekke bij een kwik-fit een nieuwe (“orginele”) onder laten zetten.
Echter sinds dien rijdt die als ik langere stukken rijdt nog maar 1 op 7 en in de stad 1 op 5. Heb onder tussen ookal het motort blok laten reviseren voor een kleine 1250 euro (was overigens ook nodig hoor). Had gehoopt dat het daar mee op gelost was. Maar helaas, alles na laten kijken. volledige uitlaat systeem zit goed gemonteerd. (Was overigens alleen de einddemper die er onder uitviel….)
IEMAND ENIGE IDEE WAT HET KAN ZIJN? gezien het feit dat ik een kleine 500a 600 km per week rijdt is 1 op 7 mij toch een te hoog verbruik…..