Hallo, ik heb sinds kort een hele mooie saxo VTS 1.4i gekocht (particulier) en hij rijd echt heel lekker en alles.
alleen ik heb het gevoel dat de auto noggal veel zuipt. terwijl er toch staat 1 op 14 dat je dat er mee kan halen. ik schakel ook gewoon netjes door en rij heel zuinig alleen de mijne komt op 1 op 10 uit ongeveer.
ik vond dit erg veel kan iemand misschien zeggen wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.
ik ben samen met een auto monteur gaan kijken naar de auto en er zit wel een sport uitlaat onder en een powerfilter(de powerfilter moest er nog af) hij zei dat het voor de rest niet veel zou moeten uitmaken qua gebruik.
alvast bedanmkt voor het lezen
Totaal aantal Berichten: 990
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Hoe heb je het verbruik berekend?
Trek eerst die powerfilter er maar af, dan zal het verbruik zowiezo al een stukje beter worden.
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
hier kan je het alg verbruik bezien
http://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/95-Saxo.html?fueltype=2&power_s=55&power_e=66
hier kan je het alg verbruik bezien
http://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/95-Saxo.html?fueltype=2&power_s=55&power_e=66
1 op 10 is wel erg extreem, die powerfilter zal het verbruik inderdaad geen goed doen, maar ik zit met m’n 1.4 VTS toch op een verbruik van 1 op 19,6 dus zuinig kunnen ze best zijn.
ja het zal indd de powerfilter wel zijn geweest:) ook zat ik eens in het boekje te kijken
en als je over de snelweg meer als 110 km rijd dan verbruik je ook 25% stond aangegeven dus het zal ongeveer wel kloppen. ok zat de tank niet helemaal meer vol denk ik nu aan. maar 1 op 19.5 haal ik er niet mee denk ik hoor ondanks de powerfilter eruit zal zijn.
kan het misschien ook liggen aan de sportuitlaat??
even snel: de vorige eigenaar is keertje te hard op een drempel geknald dus er zitten wat scheurtjes in.
mijn vraag: hoeduur is een blauwe voorbumper voor een citroen saxo VTS uitvoering (nieuwe model) ongeveer?