Je moet vullen totdat er koelvloeistof uit de schroef komt, daarna de schroef sluiten. Als het goed is moet het lampje dan niet meer branden. Is dit niet het geval dan zou inderdaad de thermostaat wel eens overleden kunnen zijn. Dat is echter weer een ander verhaal
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Je moet vullen totdat er koelvloeistof uit de schroef komt, daarna de schroef sluiten. Als het goed is moet het lampje dan niet meer branden. Is dit niet het geval dan zou inderdaad de thermostaat wel eens overleden kunnen zijn. Dat is echter weer een ander verhaal
ik heb het opnieuw gedaan en de lampje blijft branden
ops: een rare vraag maar zit de sensor die de peil in de gaten houd :
Als je voor de auto staat aan de achterkant van de radiator. Ik dacht ongeveer 30cm ‘onder’ de dop loopt een draadje de radiator in en daar zit de sensor. Als er op die hoogte geen vloeistof meer zit gaat het lampje branden. Maar gaat het lampje direkt aan bij het starten? Want dan zou ik hem(haar) even starten, kijken waneer het lampje gaat branden en dan meteen de radiatordop eraf om te zien of het daadwerkelijk ook zo is. De auto gaat dacht ik meteen vloeistof rondpompen en dan kun je controleren of er genoeg in zit. Als er op die hoogte wel vloeistof zit dan zal de sensor misschien stuk zijn…
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn BX en toen was het de niveausensor.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn BX en toen was het de niveausensor.
waar zit ie dan priecies :
herbie33 schreef:Bassman schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn BX en toen was het de niveausensor.
waar zit ie dan priecies :
Zoals 2CVman en Eric Vertogen al meldden, zit-ie (in rijrichting gezien) aan de rechterkant van de radiateur, ongeveer halverwege, dus ongeveer ter hoogte van de koplamp. Maar ik kan op afstand natuurlijk niet goed beoordelen of dat ook jouw probleem veroorzaakt. Bij mij brandde het lampje eerst “random”, vloeistofniveau gecontroleerd, was OK, maar later ging het weer onvoorspelbaar aan en uit. Vervangen van de sensor loste het probleem direct op.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:herbie33 schreef:Bassman schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn BX en toen was het de niveausensor.
waar zit ie dan priecies :
Zoals 2CVman en Eric Vertogen al meldden, zit-ie (in rijrichting gezien) aan de rechterkant van de radiateur, ongeveer halverwege, dus ongeveer ter hoogte van de koplamp. Maar ik kan op afstand natuurlijk niet goed beoordelen of dat ook jouw probleem veroorzaakt. Bij mij brandde het lampje eerst “random”, vloeistofniveau gecontroleerd, was OK, maar later ging het weer onvoorspelbaar aan en uit. Vervangen van de sensor loste het probleem direct op.
tja hij blijft nu branden ondanks dat ik de boel heb bijgevuld en onlucht.
ik zal morgen naar de niveausensor kijken.
heb je ook een idee wat het kost eventueel op de sloop of zo?
herbie33 schreef:
tja hij blijft nu branden ondanks dat ik de boel heb bijgevuld en onlucht.
ik zal morgen naar de niveausensor kijken.
heb je ook een idee wat het kost eventueel op de sloop of zo?
Mmm…nee, ik heb het bij de dealer laten doen. Inclusief BTW en arbeidsloon was dat 63 euro. Zo’n “niveausonde” (zo heet dat ding) kost bij de dealer iets minder dan 14 euri incl BTW.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:herbie33 schreef:
tja hij blijft nu branden ondanks dat ik de boel heb bijgevuld en onlucht.
ik zal morgen naar de niveausensor kijken.
heb je ook een idee wat het kost eventueel op de sloop of zo?Mmm…nee, ik heb het bij de dealer laten doen. Inclusief BTW en arbeidsloon was dat 63 euro. Zo’n “niveausonde” (zo heet dat ding) kost bij de dealer iets minder dan 14 euri incl BTW.
oke bedankt
hallo,
ik heb van morgen een kastje (volgens mij sensor van de koelvloeistofniveau) die zit links(als je er recht voor de auto staat)
naast de radiator.
en toen ging het lampje uit
ik ben ook naar de citroendealer in leek (groningen) geweest
en daar zeiden ze dat het kastje de fan regelt (?). ze vonden het raar dat de lampje uit ging,
ik heb er op gelet maar de fan springt gewoon.
nog een andere vraag hoe krijg ik een foto erop?
herbie33 schreef:hallo,
ik heb van morgen een kastje (volgens mij sensor van de koelvloeistofniveau) die zit links(als je er recht voor de auto staat)
naast de radiator.
en toen ging het lampje uit
ik ben ook naar de citroendealer in leek (groningen) geweest
en daar zeiden ze dat het kastje de fan regelt (?). ze vonden het raar dat de lampje uit ging,
ik heb er op gelet maar de fan springt gewoon.nog een andere vraag hoe krijg ik een foto erop?
Alweer een dealer die niets weet…
Als de de kabels zou volgen dan zie je dat er twee naar de niveausensor gaat die in de radiateur zit. Dit kastje kan stuk gaan en dan brandt er constant een lampje of, zoals ooit bij mijn BX, een los contactje in het kastje waardoor het lampje te pas en te onpas aangaat.
De fan wordt geregeld door het thermocontact en als je een fan hebt met twee snelheden dan zit er achter je bumper, op de bumperbalk, nog een ‘regelaar’ (ben ff de naam kwijt) die ervoor zorgt dat de fan op halve snelheid kan draaien.