Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
halfgaar schreef:De veerbollen zelf vervangen en heb ik nog nooit gedaan (heb wel diverse bescrijvingen gelezen overigens). Als ik eraan begin dan graag met een kenner erbij.
Heb zelf alle bollen vervangen, moet zeggen dat het niet echt moeilijk was.
Ontlastschroef vinden was nog het lastigste (heel handig om te weten waar die zit, ga je veel plezier van hebben ).
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
BunnY schreef:Ik zal eens kijken of mijn witte dat heeft. Het zijn toevallig niet dezelfde als van de voordeur?
Nee, die zijn niet hetzelfde!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
halfgaar schreef:heb trouwens opgemerkt dat ik die doorvoer rubbers/slurfjes in de achterportieren mis( vanaf de b stijl naar de deur). Heeft iemad die toevallig liggen? Mcdean misschien?(want wil ook nog steeds een krikje hebben voor pech langs de weg)
Ik heb een slopertje staan dus daar kan ik ze zo afhalen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
raoel schreef:halfgaar schreef:De veerbollen zelf vervangen en heb ik nog nooit gedaan (heb wel diverse bescrijvingen gelezen overigens). Als ik eraan begin dan graag met een kenner erbij.
Heb zelf alle bollen vervangen, moet zeggen dat het niet echt moeilijk was.
Ontlastschroef vinden was nog het lastigste (heel handig om te weten waar die zit, ga je veel plezier van hebben ).
Gelukkig heb je die ontlastschroef ook helemaal niet nodig om veerbollen te vervangen…
Inmiddels nog steeds het vermaledijde pakketje van spy nog niet ontvangen. Heb er maar eens een mail naartoe gedaan waar de zooi blijft. Heb vandaag geprobeerd de pot-meter te demonteren om te kijken of ik hem kon schoonmaken (ik vermoed namelijk dat het schokkerige oppakken daarvan komt). Helaas lukt het me niet echt dat gemakkelijk te verwijderen want er is geen ruimte en het zijn platkop schroeven (waarom geen inbus eigenlijk) Toen dat niet lukte ben ik even bezig geweest met het schoonmaken van het injectiehuis(met remmenreiniger), want die was echt heel smerig.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
heeft iemand tips?
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
vanmorgen de auto weg gebracht voor een zomercheck (want volgende week lekker vakantie) ben benieuwd of het goe zit met het beest. Wie weet hoe ik de potmeter los schroef er is geen ruimte daar?
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
zojuist telefoon gehad en de volgende dingen zijn nu aan de beurt,
remblokken voor + linker voorrem zit vast. Rechter ashoes is door en linker veerpootretour moet vervangen worden. Al met al valt het dus wel mee. De koppeling moest wel binnenkort vervangen worden. Alleen was dat erg duur 6 a 7 honderd euro. Nou hopelijk is hij morgen klaar.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
hij was vanmorgen al klaar! Echt een leuke garage met een top service (HABO emmen). Al met al viel het mee. Er is een nieuwe retourslang opgekomen en wat lhm. De aandrijfashoes was niet gescheurd maar er is alleen een klemmetje opgezet. De voorrem is weer gangbaar gemaakt en voorzien van nieuwe blokken. Dus we kunnen er lekker tegen aan! Morgen lekker vroeg in de bix weg.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Die koppeling is, met wat geduld en tijd enzo, best zelf te doen hoor… Of misschien dat je hier iemand kan vinden die je ermee wil helpen.
De vakantie kon beginnen dus pakken maar. Er gaat nog best wat in de break kijk maar
De bumpers zijn overigens weer roze. (mooi he?)
De auto reed super en de reis ging voorspoedig richting het noorden. Eerst via Duitsland richting Denemarken.
Af en toe een stopje om even de kleintjes te verschonen en een rondje om de auto en dan weer fris op pad.
inmiddels aangekomen op bestemming
de terugrit hebben we in de avond nacht gedaan en zijn we dwars door onweer gereden in de stromende regen.
De auto heeft zich keurig gedragen en geen slag fout gedaan. Trouwens doet de koppeling het uitstekend en heeft geen krenk gegeven.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Leuke foto’s! En mooi dat alles goed is verlopen!
tijd voor den update: De rode slee houdt zich goed alleen vallen mij wel wat dingetjes op. Het oliepijlmeter gaat bij de start keurig naar niveau maar valt na een paar tellen uit. Wat kan dit zijn? Verder hoor ik geknisper in het dashboard als ik de schakelaar voor de achterwisser inschakel. De rij eigenschappen zijn prima te noemen helemaal na een 2009 opel corsaatje te hebben gereden . Overigens valt het bij de snelweg wel op dat de bx natuurlijk veel meer motor herrie(wind)ruis heeft.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Een oliepeil meter meet alleen de eerste seconden, daarna gaat hij uit. Dit is geheel normaal. Tijdens bedrijf zit er minder olie in het carter, en zou je ten onrechte denken dat er te weinig olie in zit…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
aha eigenlijk wel logisch…
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!