eindel eindelijk…Ik heb de cv set binnen gekregen! Het wordt nog wel een leuk klusje om in te bouwen geloof ik. Heel veel snoertjes toch wel. Als ik er binnenkort mee bezig ga dan maak ik wel even wat pics!
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Koppeling al vervangen? Hegru doet het voor 500 euro, scheelt toch weer even.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
nee heb de koppeling nog niet gedaan. Is ook nog niet nodig want ik kan volgas wegrijden zonder enige vorm van ellende. Ik weet niet precies hoe die garage dat had maar ben al 2000km verder en ik heb geen enkel teken dat de koppeling zwaar rot is. Hier geld if it aint broken don’t fix it. Maar vijfhonderd euro is niet duur voor een koppelingswissel. Heb je al kopers voor je mooie bolide?
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
voor de liefhebber heb ik trouwens nog steeds een verse rotor en kap voor de liefhebber 20 euro inclusief verzenden…
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Inderdaad, zolang je het koppelingspedaal nog niet zo ongeveer door het schutbord heen hoeft te trappen en hij niet slipt, gewoon verder rijden, want het blijft hoe dan ook een dure reparatie, zelfs als je het helemaal zelf doet. De GTi is nog niet weg. Op Marktplaats staat een bod van 750 euro, maar dat vind ik toch wat te weinig voor een auto die zo goed is. Blijk de Marktplaats psychologie niet goed door gehad te hebben. Op Marktplaats moet je een fantasieprijs neer zetten, ver boven je minimumprijs, want daar hoopt men altijd op een koopje. Er staat een GTi met 234K op de teller, net zo oud als de mijne en niet echt beter, waarvoor een belachelijke 3.700 euro wordt gevraagd. Is al 1.800 voor geboden! Als ik dat van tevoren had geweten.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
dit is het setje wat ik heb gekregen
Dit is wat ik even op het andere forum gevraagd heb maar misschien weten jullie het ook wel…
(Er zitten vijf stelmotoren bij twee kabelbomen en twee kastjes.
Hoe moet ik het een en ander combineren? Moet ik de kabelboom van de stelmotoren op dat kleine kastje doen? En hoe combineer ik het grote kastje van de afstansdbediening. Ook heb ik in het schema gezien dat ik de kofferbak motor op het grote kastje moet doen of kan ik gewoon doorlussen op de stelmotoren kabelboom. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Alvast heel erg bedankt!)
nu maar hopen dat hier een electricijn loopt.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Er zal toch wel een inbouw-beschrijving bijzitten? Zo van een foto kan niemand je vertellen hoe of wat natuurlijk.
je hebt helemaal gelijk dit is de link
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hm. Goed lezen…
Je zit een eind weg, anders zou ik je wel willen helpen. Zo ingewikkeld lijkt het me niet te zijn, maar enige kennis van elektronica is toch wel noodzakelijk.
Als je rustig de tijd neemt om het geheel een paar keer te bekijken zul je zien, dat er logica inzit. Zie je dat niet, zoek dan hulp bij inbouwen, voordat je je BX gaat roosteren
daar heb ik een barbecue voor Het is meer dat ik even erachter moet komen hoe ik de afstandbediening unit nu moet knuppen op de cv set. Ik wacht even op een reply op het technische forum van spy. Helaas is die niet zo actief als deze.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Van die cv is nog niks terecht gekomen. Ik moet namelijk eerst eens even zien of het niet geschikter is om op diesel of lpg te rijden. Wel is er iets aparts. Als ik een snelle bocht rechts neem dan gaat de feestverlichting aan op het dashboard (stop lamp). Wat kan dit zijn? Is een of ander niveau soms te laag? De auto zweeft trouwens heerlijk vergeleken bij een verlaagde passat (wat een schudbak).
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Inderdaad, door het overhangen komt het niveau van een vloeistof scheef te hangen en onder de sensor. Check eerst maar eens de koelvloeistof, is het meest waarschijnlijke en dan de LHM.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Zonet even wat sapjes in de auto gedaan. Olie zat er veel te weinig in . Wel geweldig om te melden vind ik dat de ‘mayo’ nu helemaal weg is! Dit komt blijkbaar door de lange stukken die ik nu rij.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Beste afslankcursus voor de motor en perfect mayo-verdrijvend: lange snelwegritten waarbij de motor goed warm wordt en het vocht uit de olie kan verdampen.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
net iets raars gehad op de weg naar huis. Ik moest vol in de ankers tot blokkeren toe voor een malloot die vrolijk een rotonde nam en mij verkeerd inschatte. Ik was even geschrokken je kent het wel. Nou eventjes verder kreeg ik telefoon dus ff auto naast de kant, komt er een rookwolk links uit de wielkast opstijgen wat stonk als remstof. Gelijk verder gereden zodat hij kon afkoelen en een beetje gezwalkt om de rem een beetje vrij te krijgen dat lukte gelukkig. Wat moet ik hier nou mee? Mijn vermoeden is dat ik de rem zo hard heb ingestampt dat hij niet meer voldoende vrij kwam nadat ik verder reed. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Overigens toen ik thuis kwam was er gelukkig niks aan de hand.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!