hallo
ik heb gezien dat er in sommige modellen 12 volt in de koffer zit bij mij dus niet
weet iemand of ze die kabel al tot in de koffer is getrokken
en hoe moet ik die plastiek los krijgen
ik heb een XTR
geen 12V aansluiting in de kofferbak maar de kabel ligt er wel aan de rechterzijde (passagierskant) achter het plastic
plastic deel weghalen gaat met (een beetje) grof geweld
eerst de brede plastic beschermstrip aan de binnenzijde net boven de achterbumper iets loshalen aan de rechterkant
nu kun je de vloerbedekking rechts iets loshalen zodat je de metalen bodem ziet
nu het plastic deel (met de opbergbak) lostrekken; beginnen aan de achterzijde (bij de klep) en ‘gewoon’ lostrekken
er zitten dacht ik 1 of 2 speciale clips in die bij het lostrekken kunnen sneuvelen; dan even naar de dealer om nieuwe te halen
het plastic deel heeft aan de onderzijde een paar uitsteeksels die in de metalen bodem vallen; het moet dus eerst boven worden losgehaald en dan naar boven worden uitgenomen
je kunt natuurlijk ook even aan de dealer vragen je te helpen; ze hebben er iets meer handigheid in waarschijnlijk
Berlingo rijder
ik heb die plastiek eraf gedaan en heb kabels tegen weet iemand welke ik kan gebruiken voor 12 volt
ik heb rood -wit die naar de boxen gaan
dan groen -blauw -bruin -2x paars -roos en licht roos en deteir groen geel maar volgens mij gaan die naar de lichten
bij mijn XTR zat er een losse stekker (zwart) vastgeplakt tegen de kabelbundel.
die stekker is bedoeld om direct vast te klikken in de 12V aansluitdoos
op de betreffende stekker zijn 2 draden aangesloten; de kleuren weet ik zo niet meer
handigste is om het even door te meten met een voltmeter (even kijken of er 12V staat en of het niet door het knipperlicht, mistlamp of zoiets verdwijnt)
Berlingo rijder