bij mijn xm V6 blijft de start onderbreker hangen op rood en groen wie heeft een oplosing daar voor 2 garage`s hebben daar al naar gekeken maar geen oplosing gevonden
het gaat wel om een V6 uit 92 dus serie 1
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hoi Jerry,
Ken je de startcode?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Misshcien biedt een andere ecu soelaas?
Heb je al geprobeerd de accu even 10min eraf te laten ?
Wellicht te vaak verkeerde code ingetoest? Of partner/kinderen?
Ouwe mopperkont
de code weet ik wel
Totaal aantal Berichten: 3440
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
In dat geval met draaiende motor de stekker van het toetspaneeltje lostrekken.
Daarna nooit meer intoetsen.
XM’s jatten ze al lang niet meer.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
jerry001 schreef:de code weet ik wel
En het antwoord op mijn vragen ?
Ouwe mopperkont
JanSr schreef:In dat geval met draaiende motor de stekker van het toetspaneeltje lostrekken.
Daarna nooit meer intoetsen.
XM’s jatten ze al lang niet meer.
moet hij wel eerst starten
Ik had trouwens met die V6 die jij van mij hebt gekocht dat ik het paneel niet los kon trekken tijdens het lopen: de motor viel gewoon uit.
Ouwe mopperkont
Dat is gek, Matthijs. Bij mij loopt het al jaren zonder. Zasl wel weer een andere versie van de computer zijn.
Ik kreeg de tip destijds van Citroen Hilversum. Daar loopt iemand rond die de hoed en de rand goed kent. Maar ja, die loopt ook al tegen zijn pensioen aan.
t was ook de eerste die daar last van had, mn tct’s gingen altijd prima zo Misschien kwam het ook door het alarm?
Ouwe mopperkont
Inderdaad, dat alarm! Kan zomar de oorzaak zijn.
matthijs309 die accu is het probleem niet als hij op rood en groen staat dan kun je de code proberen maar hij gaat er niet af!!accu los dan doet hij het wel als ik geluk heb het is een elektries brobleem
ik heb de stekker er af gehad bij een lopende motor dan blijft hij lopen uit gezet dan start hij niet meer. dan gelijk weer rood en groen deur een paar keer open en dicht en op slot en dan weer open dan gaat hij weer op rood
Een kunstwerk van woorden.
Maar als ik het goed begrijp kan je hem gewoon starten, zelfs met rode en groene led aan?
Wat is dan precies het probleem ?
Ouwe mopperkont
Als ik het nauwkeurig lees heb je de stekker eraf gehad, dat suggereert dat je hem er daarna weer hebt opgezet.
Dan werkt het niet.
Dat paneeltje krijgt bij het op contact zetten de vraag van de computer om de code.
Als je die intoetst geef je de computer vrij.
Als je het paneeltje dan losmaakt (en los laat) slaat de computer die procedure over, want dan is er geen paneeltje aangesloten. Het lijkt te stom voor woorden, maar het werkt wel.
Er is nog een optie: Zet de code op 0000, dan hoef je ook niet steeds in te toetsen.
Probleem is alleen dat er nogal wat versies zijn. Elke versie heeft zijn eigen procedure. Er zijn types waarbij het maar niet wil lukken. Indertijd werden garages daar ook gek van. Vandaar die truuk.
jan ik heb het goed gedaan maar dan start hij niet meer (het paneeltje dan losmaakt en los laat)