Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Grote stekker aan ECU losmaken en een kwartier laten hangen, eventueel de juiste contacten even aan aarde leggen (zie ook klik).
Dan weer aansluiten, motor starten en niet aankomen: hij moet zichzelf inregelen.
Zo een koppeling vervangen is inderdaad een hoop werk (en een ruggebreker..).
Je hebt het in ieder geval weer voor elkaar!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Wat betreft die MAP sensor: Als je echt geen aansluiting kunt vinden, kun je ook zelf een aansluiting maken. Je gaat naar een automaterialenzaak, en koopt daar een slangnippel die je ergens in kunt schroeven. Vervolgens boor je een gaatje in het inlaatspruitstuk, draad tappen, en je nippel monteren. En ziedaar je aansluiting voor de MAP sensor.
De MAP sensor meet namelijk je inlaatspruitstuk druk (dus je motorvacuüm) en zal altijd een foutcode geven wanneer hij bij stationair draaiende motor normale atmosferische druk meet.
Verder komt het ook vaak voor dat de gaskleppotentiometer hapert, maar dan krijg je een andere foutcode (ik weet nu zo 1-2-3 niet uit mijn hoofd welke)
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Dat motorvacuum kun je toch ook gewoon aan het injectiehuis weghalen?
Er lopen minimaal twee slangetjes vanaf het injectiehuis waar motorvacuum heerst…gewoon aftakken dus.
Desnoods tak je de rembekrachtiger af.
‘Spirit of avant-garde’
Bedankt voor je suggestie, maar het is inmiddels gelukt. Ik heb bij de buren raad gevraagd http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=22728
Ik heb inderdaad ook nog geprobeerd om een ander vacuum slangetje af te splitsen maar dat werkte niet, ik kreeg toen foutmelding 52 (mengselregeling). Ik heb uiteindelijk een ander inlaatspruitstuk op de sloop gehaald en die erin gezet.