























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ja hoor, dat lukt wel. Kom maar op met die foto’s…























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Geduld Hoop donderdag overdag wat tijd te hebben. Ik kom erop terug!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Nu ik mijn Prestige op LM velgen ga trakteren wil ik eigenlijk nog wel even weten of ik het ‘goed heb gedaan’. Maw wat is nu het verschil tussen serie 1 LM- velgen en die van serie 2.
Ik vrees dat ik hiermee de fout ben ingegaan. Niet zo erg, maarikben wel benieuwd naar de verschillen.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Nu ik mijn Prestige op LM velgen ga trakteren wil ik eigenlijk nog wel even weten of ik het ‘goed heb gedaan’. Maw wat is nu het verschil tussen serie 1 LM- velgen en die van serie 2.
Ik vrees dat ik hiermee de fout ben ingegaan. Niet zo erg, maarikben wel benieuwd naar de verschillen.
Edit: sorry Mulder, ik heb jouw uitleg over het hoofd gezien:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/215325/P30/#1630376
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Heeft iemand een idee of dit soort bouten te gebruiken zijn?
http://www.stroevemotorsport.nl/Boutjes/181381/Wielbout—universele-Stroevemotorsport-Boutjes/
Edit: hmmm, zijn bol of conisch. Eens kijken of ik platte kan vinden.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
voor lm velgen van een cx zul je bouten met een plat aanlegvlak moeten zoeken.
CX GTi Turbo 2 - All Black






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Bouten van een CX dus!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Passen die van een XM ook niet?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
ja hoor, zijn bijna t zelfde, hebben alleen een afgeronde kop.
CX GTi Turbo 2 - All Black











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Bouten van een CX dus
Ja wijsneus
Ik zoek nu net bouten die niet gaan roesten, dus ofwel zwaar verchroomd, vernikkeld of RVS.
Die zijn er wel, alleen meestal niet met eenvlakke kant. Nu kan ik die met een schuine/bolle kant nemen (die komen meer voor) en dan het schuine deel eraf draaien, maar om dat nu weer 20x te gaan doen…. , hek niet zoveel zin in.
En die bouten zijn er om deze pas gestraalde en in twee kleuren gespoten jongens vast te gaan zetten.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
maartens schreef:Nu kan ik die met een schuine/bolle kant nemen (die komen meer voor) en dan het schuine deel eraf draaien, maar om dat nu weer 20x te gaan doen…. , hek niet zoveel zin in.
Behalve dat, is zoiets ook levensgevaarlijk. Nooit aan wielbouten gaan knutselen.
De Wijsneus
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
is die mischien wat:
http://www.peconl.nl/nl/
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Volgens mij moet je gewoon de originele bouten laten vernikkelen of verzinken of wat dan ook.
En dan de bouten met beleid aandraaien, dus niet met een luchtsleutel maar met een goed passende dop met de hand.
Dat blijft echt wel mooi hoor
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De originele bouten zijn voorzien van “losse” drukringen. Die hebben ze natuurlijk niet voor niets verzonnen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mijn ervaring met verchromen van originele wielbouten zijn niet super. Voor verchroomen en vernikkelen moeten de bouten geslepen en gepolijst worden. Dit is noodzakelijk om het oppervlak geschikt te maken om de laag goed te laten hechten. De ellende is dat hiermee de maat van de zeskant kleiner wordt en bovendien gaat dat slijpen uit de hand dus de vorm van de zeskant is ook niet meer 100%. Dit veroorzaakt bij aan draaien van de bout beschadigingen van het chroom laagje en binnen de kortste keren weer roest. Met vaak poetsen en een vetlaagje is het mooie resultaat wel een jaar of wat te handhaven maar echt goed en onderhouds vrij is het niet.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.