1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Sigarenaansteker CX
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 18 mei 2010 12:53 PM

Even een (eenvoudige) vraag voor de cx 20re:

Mijn sigare-aansteker doet het niet. Kan ik deze vervangen door een universeel expl. of moet er een speciaal voor dit type auto in? Ik zag ze bij de Halfords liggen voor een tientje.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 18 mei 2010 01:00 PM
  [ # 1 ]

Waarschijnlijk is de hallforts kleiner, dan zou je dus alles dus aansteker plus houder moeten overzetten.
Optisch natuurlijk minder mooi omdat de originele natuurlijk veel mooier is.

Anders heb ik waarschijnlijk nog wel ergens een originele liggen.

Doet de raamschakelaar het nog?

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 18 mei 2010 01:58 PM
  [ # 2 ]

Nadeel van de CX aansteker is dat stekkers van electrische apparatuur zoals tomtom, dvd speler, opladers, koelbox, etc, etc niet goed in deze aansluiting passen. Ik heb al meerdere keren sluiting gehad hierdoor. Wat dat betreft is het helemaal niet zo’n slecht idee om deze te vervangen door een modern, standaard, type.

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 18 mei 2010 02:18 PM
  [ # 3 ]
geoarthc35 schreef:

Waarschijnlijk is de hallforts kleiner, dan zou je dus alles dus aansteker plus houder moeten overzetten.
Optisch natuurlijk minder mooi omdat de originele natuurlijk veel mooier is.

Anders heb ik waarschijnlijk nog wel ergens een originele liggen.

Doet de raamschakelaar het nog?

Ja, de raamschakelaar werk uitstekend. Dank nog. Ja, de aansteker deed het toen ik de cx kocht, maar inderdaad toen ik de stekker van de navigatie eruittrok, brak er iets. Liever heb ik een orginele, maar ik wil ook geen sluiting. Dat wordt effe dubben..

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 18 mei 2010 02:19 PM
  [ # 4 ]

Even voor de duidelijkheid: Het is dus de houder, niet de aansteker zelf. Ik ben waarschijnlijk onduidelijk geweest.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 19 mei 2010 09:19 AM
  [ # 5 ]
rf schreef:

Ja, de aansteker deed het toen ik de cx kocht, maar inderdaad toen ik de stekker van de navigatie eruittrok, brak er iets. Liever heb ik een orginele, maar ik wil ook geen sluiting. Dat wordt effe dubben..

De plaatsing is ook niet zo gunstig voor navigaties met een lange stekker. Ik denk aan deze oplossing, maar er zijn diverse varianten (moet wel een korte stekker hebben)

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 19 mei 2010 10:14 AM
  [ # 6 ]

Als je voor een dergeijke oplossing gaat zou ik de stroom niet uit de sigaren-aansteker halen. Dat is geen gezicht, die stekkers en draden overal. Je kan beter het “mannetje” afknippen en 12v uit je tunnel halen en de stekker onder je stoel leggen, of ergens in je dashbordkastje of middenarmsteun.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 19 mei 2010 10:21 AM
  [ # 7 ]

Ik heb gewoon een extra plug in mijn dashboardkastje liggen om eventuele randapparatuur te voeden. Netjes uit het zicht en who cares hoe het er dan uit ziet Very Happy

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 mei 2010 02:06 PM
  [ # 8 ]

In mijn CX zit in de middenconsole nog een extra 12V aansluiting. Is dat niet in te bouwen? Ik heb alleen geen idee wat voor stekker daar in past. In elk geval niet de tegenwoordig zo universele aansteker-plug.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 mei 2010 09:36 PM
  [ # 9 ]
TRSarno schreef:
rf schreef:

Ja, de aansteker deed het toen ik de cx kocht, maar inderdaad toen ik de stekker van de navigatie eruittrok, brak er iets. Liever heb ik een orginele, maar ik wil ook geen sluiting. Dat wordt effe dubben..

De plaatsing is ook niet zo gunstig voor navigaties met een lange stekker. Ik denk aan deze oplossing, maar er zijn diverse varianten (moet wel een korte stekker hebben)

Eens, bij een serie 2 kan je met een grote stekker lastig schakelen. Vooral 1 en 3 is lastig. Elke keer zitten je vingers klem Laughing

Overigens passen normale stekkers er bij mij wel gewoon in, alles werkt prima.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 19 mei 2010 10:51 PM
  [ # 10 ]

Kun je de houder niet gewoon demonteren en solderen? Ben je volgens mij ook klaar.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 19 mei 2010 11:09 PM
  [ # 11 ]

Ik zal de houder er maar eens uit halen. En eens kijken of dat Halfords-ding erin past.
Klusje voor na het weekend, want dan gaan we met onze oude caravan weer op stap.
Fotootje:

Sorry is wel even off-topic.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 19 mei 2010 11:45 PM
  [ # 12 ]

Wel een leuk setje

Reed het een beetje naar Antwerpen?

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 19 mei 2010 11:58 PM
  [ # 13 ]

90 in z’n 4. Maakt ie 3000 t/m. In z’n 5 te veel belasting. Die oude caravan weegt niet veel, maar vangt een flink portie wind, door die steile voorzijde.
Zaterdag naar Gent-Blaarmeersen. 25 gr cool hmm

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 20 mei 2010 12:29 AM
  [ # 14 ]

Dat heb ik zo opgelost toch een beetje aerodynamica


maar goed ontopic

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 20 mei 2010 09:50 AM
  [ # 15 ]

Ik heb ook al een tijd na zitten denken over een oplossing voor de 12V in mijn CX.

Ik zou het liefste 2 aansluitingen hebben en ga denk ik toch maar zo’n dubbel aansluitblok uit het zicht aansluiten op de bekabeling in mijn tunnel (zodra ik daar tijd voor heb Wink ). Niet origineel, maar wel het meest praktisch!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook