Hallo allemaal,
omdat ik nog steeds met het problem van mijn veerbollen zit, ben ik in contact gekomen met een bedrijf uit Almere, namelijk: D & O sevices oftewel de citroenspecialist.
weet iemand of dit een goed en betrouwbaar bedrijf is, zoals chyparse / Renard ???
heb een afspraak voor as vrijdag gemaakt, maar ik lees op dit forum weing over dit bedrijf.
wel veel over chyparse !!
Heel graag jullie antwoord
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik ben daar een paar maanden terug geweest met mijn Xantia voor 5 nieuwe veerbollen, en het LHM systeem te reinigen & te verversen. Dat naar volle tevredenheid! Ze zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Wat mij betreft een aanrader.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 13-04-2009
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Ook Rene Spaan in Krommenie is super voor de LHM klussen
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
En ook welkom hier!
Heb je aandelen Spaan?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 13-04-2009
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Nee, ben alleen een tevreden klant en vind dat dat wel gezegd mag worden
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Tuurlijk, en dan ook maar meteen in je allereerste post hier.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ronald59 schreef:.. ben ik in contact gekomen met een bedrijf uit Almere, namelijk: D & O sevices oftewel de citroenspecialist.
weet iemand of dit een goed en betrouwbaar bedrijf is, zoals chyparse / Renard ???Heel graag jullie antwoord
Lees hier maar eens:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/204119/P45/#1177215
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Als je op het forum van de buren ( cantiaclub.net ) kijkt zie je dat daar 2 april a.s. een meting is
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Hallo,
Ik ben vandaag bij Chyparse in Almere geweest om de veerbollen van mijn Xantia 1.8i Deauville uit 1997 te laten controleren.
Diagnose was vrij duidelijk: de 2 voorste bollen zijn stuk, achter redelijk goed.
Er was direct tijd om er wat aan te doen dus 2 voorste bollen vernieuwd, de andere 4 weer op druk gebracht.
Binnen 3 kwartier stapte ik weer in mijn auto.
Resultaat: weer een perfect “zwevende” Xantia.
Het vullen kostte mij 11,35 euro per stuk, de nieuwe bollen 45,44 per stuk.
Beetje btw erbij en ik was voor 162,16 klaar!
Naar mijn mening een prima prijs….....Hulde aan Chyparse voor de afhandeling !!
Ik heb ervaring met beide bedrijven, en D&O is een prima allround Citroenspecialist, maar als het aankomt op het hydrolisch gedeelte gaat mijn voorkeur toch uit naar Chyparse. Dat is nu zo’n beetje standaard geworden, na aankoop even een rondje bollen doen bij Chyparse.
Ook al veert de dame in kwestie bij aankoop op zich niet verkeerd, het is altijd net ff beter nadat Martin ernaar gekeken heeft , en je komt nooit voor verrassingen te staan als je gaat afrekenen, ook niet onbelangrijk
D&O heeft de laatste jaren ook een ehhh, laat ik zeggen, professionalisering doorgemaakt, wat ook te merken is aan het klantcontact en prijsstelling, misschien een logische ontwikkeling, maar als je de oude situatie gewend bent (waar je soms op zaterdagochtend gewoon lekker mee kon sleutelen) is het wel jammer. Maar, feit blijft dat ze absoluut verstand van Citroens hebben, over de kwaliteit geen klachten.
Zweven of sideways…..... that’s the question