Beste Forum leden,
Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe C4 Grand Picasso 1.6 VTI gekocht.
Hierin wilde ik een LPG installatie laten inbouwen af fabriek.
Helaas is dit afgeraden door de dealers omdat deze in een testfase zaten en gekeken werd of dat de nieuwe motoren wel mogelijk is om deze op LPG te laten rijden.
Inmiddels heeft Citroën Nederland kort geleden het groene licht gegeven dat in deze nieuwe type motor LPG kan worden ingebouwd met behoud van fabrieks garantie als er maar eurogas installatie in zit.
Nu heb ik 2 vragen:
Heeft iemand een goedkoop adresje waar ik een eurogas installatie kan laten inbouwen?
En heeft iemand al de ervaring met deze nieuwe motor wat het verbruik is op gas.
Alvast bedankt voor de reactie.
Een beetje vreemd verhaal, mijn collega rijdt al vanaf begin januari met een C4GP 1.6VTI. Auto is al in oktober 2009 besteld bij Leaseplan (dus met de fabrieks garantie moet het wel ok zitten).
Hij rijdt ongeveer 1 op 10 (wel met volle belading) Met mijn 2.0 op LPG mag ik blij zijn als ik 1 op 9 haal. Ze hebben bij Citroen wel allerlei acties gehad wat betreft inbouw van
lpg (ik geloof dat die van mij toen 600 euro was)
Prijzen van eurogas, zie volgende link
http://www.eurogas.nl/uploads/27/Prijslijsten/Nederland/consument/NLCitroencompleetconsument.pdf
donald schreef:Een beetje vreemd verhaal, mijn collega rijdt al vanaf begin januari met een C4GP 1.6VTI. Auto is al in oktober 2009 besteld bij Leaseplan (dus met de fabrieks garantie moet het wel ok zitten).
Hij rijdt ongeveer 1 op 10 (wel met volle belading) Met mijn 2.0 op LPG mag ik blij zijn als ik 1 op 9 haal. Ze hebben bij Citroen wel allerlei acties gehad wat betreft inbouw van
lpg (ik geloof dat die van mij toen 600 euro was)Prijzen van eurogas, zie volgende link
http://www.eurogas.nl/uploads/27/Prijslijsten/Nederland/consument/NLCitroencompleetconsument.pdf
Dank voor de reactie.
Klopt zoals je schreef dat er acties voor € 495,00 waren dat er een LPG installatie bij besteld kon worden vanaf fabriek of iets dergelijks.
Maar deze actie gold voor de C4 GP 1.8, dit is inmiddels een jaar geleden of iets zelf iets langer.
Ik heb toen ook een offerte ronde gedaan.
Ik ben al blij met het antwoord dat ie minimaal 1 op 10 rijdt.
Bedankt!!!!
Ik rijd een 1.8 16v en haal slechts 1:7.5 (eurogas standaard geleverd bij de nieuwe auto.
C4 Grand Picasso 1.8 LPG
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_15093.jpg)
Totaal aantal Berichten: 184
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Ik hou mijn LPG- en bezineverbruik bij in excel
als je ‘m wil stuur me een pb met je mailadres
Vandaag weer eens benzine getankt. 40 liter en daarmee 10000km gereden. 1 op 250…....
Verder 1 op 8,5 op LPG
1 op 25 bedoel je
2 x BX, 2 x Xantia, 2 x C4 Picasso—> 6 x gelukkig
Als er 10.000 km gereden is en dat staat er, dan is het inderdaad 1 op 250
C4 Picasso Image
Totaal aantal Berichten: 636
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
donald schreef:Vandaag weer eens benzine getankt. 40 liter en daarmee 10000km gereden. 1 op 250…....
Verder 1 op 8,5 op LPG
Yep, bij mij ook (iets preciezer: 1 op 8,53) + idd. af en toe een tank benzine.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)