probleempjes met voorstoelen
frank8265
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

- Berlingo 1.8i Multispace
Gepost: 20 mei 2010 07:31 AM

Bij beide voorstoelen in m’n Berlingo 1.8 multispace uit 1997 (de 3 deurs versie dus) heb ik problemen met het systeem om stoelen naar voren te klappen en te schuiven. Alleen de rugleuning klapt naar voren, dus instappen voor de achterbank is nog lastiger nu. Verder werkt het verstellen van de rugleuning maar af en toe.

Bij het doorzoeken van het forum heb ik het idee gekregen dat het niet zo makkelijk is om andere stoelen te monteren ivm de hoogte van de standaardstoelen in de Berlingo. Daarom mijn vraag of het redelijk eenvoudig is om het schuif- en inklapsysteem van de stoelen te repareren. Als dat mogelijk is kan ik de zitting van de stoelen eventueel laten opvullen en opnieuw bekleden.

Of zijn er Berlingo rijders die toch succes gehad hebben met het monteren van nieuwe stoelen op bestaand onderstel zodat inklappen en verschuiven ook werkt?

Alvast bedankt voor de reacties.

Frank

Profiel  

Gepost: 20 mei 2010 09:22 AM
  [ # 1 ]

Ik neem aan dat je bedoelt vervangen door stoelen uit een ander model auto? Dat zal inderdaad niet meevallen gezien de specifieke bouw van een Berlingo. Waarom niet gewoon op zoek naar een paar stoelen uit een Berlingo of Partner op de sloop? Let wel, je zult een personenwagen zonder schuifdeuren moeten vinden, want in de grijs kenteken modellen zitten vaste stoelen.

Profiel  

frank8265
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 mei 2010 07:58 AM
  [ # 2 ]

Ik bedoel niet direct stoelen uit een andere auto. Er zijn bijvoorbeeld ook algemene stoelen te koop. Ook met neerklapbare rugleuning. Zoals bijvoorbeeld bij hottuning. Zijn meer gevormd en zitten wat comfortabeler.
Maar als het schuifsysteem van het onderstel van de stoelen in m’n berlingo niet werkt heb ik daar ook niks aan natuurlijk. Ik heb een vraagbaak voor de berlingo, maar daar staat dus niks in over de stoelen.

Maar misschien inderdaad beter om op de sloop te kijken en dan stoelen incl onderstel.

Profiel  

SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128

Gepost: 21 mei 2010 11:54 PM
  [ # 3 ]

stoelen van bvb hottuning zijn de grootste rommel die je kan kopen, kofortabeler gaan die zeker ni zijn en goed zitten ook niet!!!

een sloop kan je daar nog het betste mee helpen denk ik, ook die van een Partner kunnen passen, mar dan moet de achterbank ook mee vervangen worden ivm een ander stofke da daarop zit…

Profiel  

frank8265
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 mei 2010 08:13 AM
  [ # 4 ]

Bedankt voor de info/waarschuwing SaXoKe!
Hoef ik daar niet te kijken.

Heb inmiddels al een paar offertes van slopers binnen voor stoelen. Varieren van 60 euries per stoel tot 150 euries per stoel. Ga komende week ook in de buurt nog eens rond neuzen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook