10 van de 75
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Ree’s trax
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 mei 2010 11:52 PM
  [ # 136 ]

Ook niet altijd hé.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 mei 2010 11:56 PM
  [ # 137 ]
pascalvm schreef:

Chroom voor een 6-cilinder…

Aah, er zitten ook bumpers en wat ander zut van een 15 op. Kosten noch moeite gespaard bij de renovatie Very Happy

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 28 mei 2010 12:02 AM
  [ # 138 ]

Ik dacht dat 6-cilinders altijd chromen koplampen hadden en van die dikke bumpers?

Mijn pa had ze ook op zijn 11 en we hebben er regelmatig opmerkingen over gehad…

Ook over het feit dat je met zo`n ID-blok de 6-cilinders eruit rijdt trouwens!

http://home.kpn.nl/tvmerk51/Default.html

Fijne auto, zeker met z`n ID blok, gefeliciteerd Ree!

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 mei 2010 12:09 AM
  [ # 139 ]

En je verbruikt ook nog eens de helft van de benzine Very Happy. Die chromen koplampen staan prima, die ga ik er ook op schroeven.

Hoe schakelde jullie trax? Zal ter ook een extra knop onder het stuur voor de achteruit in te schakelen?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 28 mei 2010 12:29 AM
  [ # 140 ]

In een H op het Dashboard met de 1 bovenin links, de achteruit zat naast de 4 (onderin rechts).

Het schakelde prima, alleen was er in het oorspronkelijke dashboard niet voldoende ruimte en was het gat dus wat groter gemaakt.

We hebben er erg veel plezier van gehad!

Verbruik was trouwens ook niet zo gek hoog; 1:11 of zelfs zuiniger,
hoe zit jij met je verbruik inmiddels?
(1:14 lijkt me erg zuinig)

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 mei 2010 10:51 AM
  [ # 141 ]

1:14 klopt ook niet. Ik heb de tank gewoon niet genoeg afgevuld.

Mijn schakelpatroon zit precies andersom 1 rechtsboven en 4 linkssonder en het past ook in het originele gat. Er zit alleen een extra knop onder het stuur voor de achteruit, maar dat gaat inmiddels ook al in één vloeiende beweging.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 mei 2010 10:52 AM
  [ # 142 ]

De accu was volgens de Brezan helemaal dood. Ik heb een 74ah Varta accu gekocht, eens kijken of de auto daarmee op spanning komt/blijft.

Dit betekent trouwens dat de dynamo altijd maximaal heeft staan laden zonder enig effect. Daar wordt ie ook niet beter van…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 mei 2010 11:31 PM
  [ # 143 ]

Omdat ik er volgende week niet ben, heb ik de papieren naar het RDW gestuurd en trax in de stalling gezet.

Met de nieuwe accu start ze als een tierelier, maar in het begin nog steeds op twee of drie cilinders tot ik een paar keer een dot gas gegeven heb. Helaas komt de spanning nog steeds niet boven de 13 volt uit. Eerst wou ik de spanningsregelaar gaan afstellen, maar ik dacht: suck it, nieuwe dynamo met ingebouwde spanningsregelaar. De oude heb ik er dus uitgehaald. Ik wou ook de startmotor eruit halen, maar die zat te vast om eruit te kunnen trekken met mijn brakke lijf.

Dus nu op zoek naar een dynamo met ingebouwde spanningregelaar…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 29 mei 2010 10:55 AM
  [ # 144 ]

Hoe moeten de kleppen van mijn lange slag ID blok gesteld worden? Inlaat 0,20mm en uitlaat 0,25mm?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 mei 2010 10:59 AM
  [ # 145 ]

Ik heb daar geen boek van geloof ik….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 29 mei 2010 11:22 AM
  [ # 146 ]

Is dit hetzelfde blok als in mijn HY - maar dan andersom draaiend? Daar is de inlaat 0,20mm en uitlaat 0,25mm, vandaar mijn gok.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 29 mei 2010 12:32 PM
  [ # 147 ]
waterman schreef:

Ik heb daar geen boek van geloof ik….

Ik vraag het wel even in het ID/DS gedeelte…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 29 mei 2010 12:35 PM
  [ # 148 ]

Ik heb met de dynamo-revisieboer afgesproken dat hij op zoek gaat naar een dynamo met ingebouwde spanningregelaar en deze gaat reviseren. Als hij deze niet kan vinden gaat hij mijn dynamo indien nodig reviseren en komt er een losse, electronische regelaar op.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 29 mei 2010 01:23 PM
  [ # 149 ]

Jou Trax word straks nog betrouwbaarder dan een Toyota landcruiser. Mr. Green

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 mei 2010 02:46 PM
  [ # 150 ]
Ree schreef:

Is dit hetzelfde blok als in mijn HY - maar dan andersom draaiend? Daar is de inlaat 0,20mm en uitlaat 0,25mm, vandaar mijn gok.

Ja, dat klopt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
10 van de 75
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook