Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Vooral dat lawaai van die klotsende soep.
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ah, op bovenstaande foto zag ik helemaal niets zitten, maar dat stootding hoort dus wel. Prima.
Isolatie zal allicht wat uitmaken, maar sommigen zouden dan zeggen dat het geluid bij de charme hoort. Van Ree begrijp ik echter dat hij er een stuk meer mee rijdt dan de gemiddelde Tractionnist, dan kan ik zeker begrijpen dat wat comfort wenselijk is. Een paar uur met 90 op de snelweg was al niet leuk, jij gaat gewoon lekker een eind Frankrijk in met dat ding.
Man, wat heb ik zin in de TAN Hemelvaartsrit. Naar Luxemburg dit jaar. Hopelijk kan ik dit jaar wel…
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Om resonanties in het plaatwerk tegen te gaan kun je zoals Graddus al schreef beter bitumenmatjes gebruiken dan dat schuim.
In mijn C15 heb ik allebei de materialen verwerkt, hetzelfde spul, van Conrad.
De dakplaat en de portieren heb ik aan de binnenkant met bitumenmatjes beplakt en dat scheelt een hoop herrie.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bitumenmatjes kun je NIET in de motorruimte gebruiken!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Die bitumenmatjes zijn vooral veel goedkoper
Ben je op de nieuwjaarsmeeting met de C15? Ik zou beide materialen wel eens willen zien, want vanaf een internetpagina kan ik net beoordelen wat het spul doet.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
waterman schreef:Bitumenmatjes kun je NIET in de motorruimte gebruiken!
Dat maakt de keuze lekker makkelijk
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Nee, ze kunnen niet zo best tegen olie, benzine en hitte. Maar ik heb het idee dat dat schuim ook niet zo best tegen hitte kan. Om resonanties te voorkomen heeft het in ieder geval veel te weinig massa, het weegt echt bijna niks.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik kan het niet laten om nu EPS te bellen om ze wat moois onder mijn trax te laten bakken.
Zijn er nog tips m.b.t. een nieuw uitlaat? Is één simpele pijp van voor naar achter een prima oplossing? Of geeft een ontwerp met twee dempers (zoals in de DS pallas?) een rustigere loop? En het sierstuk aan het eind van een 6 cilinder, geeft dat alleen een leuk sissend geluid, of heeft dat andere voordelen? Het staat wel chique, natuurlijk
Ik ga ook vragen of ze wat aan het inlaattraject kunnen doen, want die oplossing met het BX filter vind ik ook niet zo jovel.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
8 Maart staat de afspraak.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat wordt nog even geduld dus, maar dat is het vast waard als het bij EPS vandaan komt
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Die tijd heb ik wel nodig; er zit nog geen interieur in de parel en ik moet de uitlaat provisorisch vastmaken omdat ie best ver opengescheurd is. Daarnaast mag er nog wat pekel van de weg voordat ie weer naar buiten gaat…
Maar eeh, iemand nog tips, of EPS gewoon helemaal los laten gaan?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het regent anders aardig door de laatste dagen, lijkt me dat er toch al een groot deel weg is.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
bij http://startwin.com/ doen ze ook aan op maat gemaakte uitlaatsystemen… op t duc-forum altijd goede ervaringen.
zie ook een vierwielproject op hun site staan, bij “speciale werkzaamheden”:
http://startwin.com/paginas/specialewerkzaamheden/uitlaten.html
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
een roestige uitlaat staat niet echt op een Duc eej.
misschien eens naar dat Loenen op de Veluwe toetuffen.