67 van de 75
« Eerste  < Vorige 65 66 67 68 69 Volgende >  Laatste »
   
Ree’s trax
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 maart 2014 10:10 PM
  [ # 991 ]
waterman schreef:

Als je die gebruikte inbusbouten vastlast?

Whahaha! Twee genieën in da house.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 27 maart 2014 10:11 PM
  [ # 992 ]
Ree schreef:

Zie ik daar rechts toch 2 gewone moeren?

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 maart 2014 10:14 PM
  [ # 993 ]

Ja, en dat gaat dus niet passen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2014 10:54 PM
  [ # 994 ]

Als je ze vastlast kun je nooit meer een kruisstuk vervangen zonder de hele as uit de fuseekom te nemen… (zoals origineel, dat weet ik wel, maar het is toch verdomd makkelijk als je ze op de auto kunt delen…)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 maart 2014 10:57 PM
  [ # 995 ]

Dat snap ik niet. Als je de boutjes aan de achterzijde vastlast tegen de flens kun je de as vastzetten op de flens met een borgmoer omdat het boutje niet meer mee kan draaien. Het boutje kun je nu ook al niet meer uit de flens halen wegens ruimtegebrek aan de achterzijde. Dan maakt het mijns inziens geen hol meer uit dat je ‘m gelijk goed vastknetterd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2014 11:02 PM
  [ # 996 ]

Je hebt gelijk, my bad. Bij mijn auto is er draad in de flens getapt en zitten de boutkoppen aan de aszijde. Wanneer ik daar de boutjes uitdraai kan het schuifstuk er wel gewoon af.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 27 maart 2014 11:07 PM
  [ # 997 ]

Ik snap het probleem ook niet wat er voor problemen is met de bouten/moeren.
Op foto 1 mijn originele versie.
Op foto 2 de ‘niet originele’ versie.
De lengte van de bouten speelt toch geen rol? En de moeren kunnen er mooi op.

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2014 11:12 PM
  [ # 998 ]

Het probleem is dat de bouten die er nu in zitten (nog) niet gefixeerd zitten in de bakflens (zoals origineel wel het geval is). Vergeet niet dat er in deze auto geen Tractionbak zit, maar een ID-bak. De gebruikte bouten hebben een extra platte kop, maar zijn nogal lang, omdat het idee was er twee moeren op te zetten voor de borging. Dat gaat dus niet lukken, ergo de bouten kunnen inderdaad het beste worden gefixeerd aan de bakflens en een stukje ingekort. Daarna kan er dan wel een zelfborgende moer worden gebruikt. Het is allemaal milimeterwerk, maar we willen ten allen tijde voorkomen dat het kruisstuk een boutkop raakt en daardoor het diff een opdonder geeft…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 maart 2014 02:05 AM
  [ # 999 ]

Hoeveel ruimte zit er tussen flens en bak?
In de flens heb je al schroefdraad,bout er van de andere kant erin ,platte moer voor de borging erachter en klaar.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 28 maart 2014 08:42 AM
  [ # 1000 ]

Je haalt twee verhalen door elkaar Frank. In mijn auto zit er draad in de flenzen, bij die van Ree niet (allemaal custom made hè).

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 maart 2014 08:58 AM
  [ # 1001 ]

Oké .

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 20 april 2014 10:43 PM
  [ # 1002 ]

Misschien vind je deze foto leuk van je Trax, foto is gemaakt in 1983.


Ajeto!!!

Profiel  
 
Gepost: 20 april 2014 10:59 PM
  [ # 1003 ]

Wow, dat is leuk.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 20 april 2014 11:09 PM
  [ # 1004 ]

Wow! Uit de oude doos zijn al eens eerder foto’s van de restauratie naar boven gekomen, maar dit is wel een hele mooie!  Dank!

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 21 april 2014 12:30 AM
  [ # 1005 ]
mike schreef:

Misschien vind je deze foto leuk van je Trax, foto is gemaakt in 1983.
dat is mijn oude vriend Joop K. eigenaar van de voormalige traction garage van Vliet (ome Toon) in de korte koediefstraat in Den Haag.Leuke foto

Profiel  
 
 
67 van de 75
« Eerste  < Vorige 65 66 67 68 69 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook