Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Eyquem is wat er af fabriek geleverd werd, ook nu nog via de dealer geloof ik. Buiten de dealers om is Eyquem wat minder goed te verkrijgen dan NGK, Bosch etc.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ik geloof dat die van mij idd ook via de dealer zijn gekomen.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik geloof dat die Eyquems van mij er al sinds 1992 / 200,000 km in zitten inderdaad, dus kan wel kloppen.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Vandaag fietsendrager gemonteerd in de hoogste stand (omdat die stekker erg onhandig achter de achterbumper verstopt zit). Wegrijdend merk ik toch dat de vering stug is (en ja, ik had de goeie rijhoogte te pakken). Gaandeweg gaat dit vanzelf over.
Eenmaal thuis toch even de gymnastiek gedaan, kwartiertje hoog / laag. Het valt op dat dit soms gepaard gaat met gefluit, geschok, en dat de vanaf de hoogste postitie naar hoogste rijstand er nauwelijks gereageerd wordt. Het valt ook op dat als de motor eenmaal uit is ze voor als een baksteen (lees: erg snel) zinkt vanuit de hoogste positie.
Hoogteregelaars vervuild ?
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Daar lijkt het wel op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mijn XM had het ook, als ik die in de hoogste stand zette, en de motor uit deed, dan zag ik hem gewoon bijna zakken aan de voorkant zo snel die wel niet in de laagste stand lag. Na een gereviseerde hoogteregelaar doet die dat niet meer. en blijft zowel voor als achter nu heeel lang in de hoogste stand staan.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Die van mij had ook weer d’r vakantie kuur en het is niet eens vakantie: na een lange rit (HHW-Boskoop !) wou ze weer ff niet starten. Dat wordt weer met draaiende motor tanken op vakantie ben ik bang. Hoopte dat dat een incidentje was vorig jaar…..
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niet starten, of niet aanslaan Jaap? je hebt een automaat toch? Kijk eens naar het startrelais wat (volgens mij) boven de rechter koplamp hangt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Niet starten, geeneens een klik uit het vooronder, wat vorig jaar ook één keer gebeurde na het tanken, ik weet het toen aan een startonderbreker die “uitgeschakeld” is maar bij warmte vervelend doet. Net zoals toen was het met 5-10 minuten vanzelf weer over, maar ik zal idd eens naar dat relais kijken….
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok. Niet aanslaan heeft niets met dat relais te maken. Je kan eens kijken of je, als hij niet wil aanslaan, een goede vonk hebt op een van de bougiekabels. Is dat niet zo, dan kan je verder kijken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
En het slangetje van de map-sensor wil ook wel eens de schuldige zijn, deze wordt oud en kan gaan scheuren.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
waterman schreef:Ok. Niet aanslaan heeft niets met dat relais te maken. Je kan eens kijken of je, als hij niet wil aanslaan, een goede vonk hebt op een van de bougiekabels. Is dat niet zo, dan kan je verder kijken.
Sorry Yuri en Wes, ik had verkeerd getypt, het was niet starten ipv niet aanslaan. Ik heb razendsnel ge-edit maar niet snel genoeg….
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
dan moet je toch naar dat relais kijken. Alleen automaten hebben dat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Check. Heeft dat met hitte te maken ?
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat kan, als het brak is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste