Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
ieksEmmu schreef:heb jij geen rol ducttape in je “pechtas” zitten?
Was dat scheefzakken niet doordat de plastic raamgeleidedingetjes zijn afgebroken of verschoven?
Ieks, je hebt waarschijnlijk gelijk gehad. Omdat het glijblokje van de rail, en naar later bleek, ook de span-tule van de kabel niet in orde bleken, heb ik me daarop geconcentreerd. Glijsetje gerepareerd met een reparatie setje, wat wonderbaarlijk nog wel te verkrijgen is bij de dealer, en de agebroken tule genegeerd cq wat ingekort. Alles weer in elkaar gezet, maar nu blijkt dus een krakend geluid met op en neer gaan van de ruit en wat speling, dus toch waarschijnlijk het raamgeleideblokje uit elkaar gevallen oid.
Omdat ik niet het raam eruit gehaald heb, ook nooit geconstateerd.
Omdat dit niet het eeuwige leven heeft heb ik besloten het zo te laten, de ruitbediening zoveel mogelijk uit te schakelen en pas weer tot aktie over te gaan als alles weer een keer uit elkaar dondert….
Hier wat foto’s
Stuk:
Nieuw:
Dat viel wel mee:
WTF, dit klopt niet:
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
mooi dat t weer gefixed is.
met dat gekraak bedoel je niet het geschraap van de ruit met openen en sluiten? Of heeft de jouwe dat nog niet?
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Mmm, een beetje het geluid van glasgruis oid, maar niet over de hele lengte van de slag. Niet het geluid van stroef lopen. En er zit wat (veel) ruimte in de ruit, ofwel ik kan ‘m een beetje heen en weer halen. Als ik ‘m weinig gebruik kan het weer jaren mee
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
heel veel van de type 1 XM hebben van die metaal over glas strepen in het voorste deel van de voorportierruiten zitten, ik vraag me toch af waar t dan langs gaat, heb t bij mn vorige XM nooit echt bekeken eigenlijk.
net of er een stukje metaal binnenin is geroest en uitgezet waardoor t de ruit net raakt.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik hou het op een brak geleidertje, want anders kan ik die speling niet verklaren.
Er zit ter hoogte van die strepen een rubbertje in de deur om de ruitop z’n plek te houden, daar komt
op een gegeven moment zand tussen en dat krast in de ruit.Ik overweeg mijn ruitje te vervangen en dan dat rubbertje gelijk weg te mikken of er een laagje vanaf te snijden.
ieksEmmu schreef:heel veel van de type 1 XM hebben van die metaal over glas strepen in het voorste deel van de voorportierruiten zitten, ik vraag me toch af waar t dan langs gaat, heb t bij mn vorige XM nooit echt bekeken eigenlijk.
net of er een stukje metaal binnenin is geroest en uitgezet waardoor t de ruit net raakt.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Weinig nieuws te melden omtrent de Groene, dus ook geen verdere problemen tot dusver. Ze heeft afgelopen weekend d’r bollen gevuld gekregen, met veel pijn en moeite, bij vd Laan.
Aangezien de bollen niet bepaald vrijwillig meededen bestaat bij mij het vermoeden dat ze dus niet/nooit bijgevuld waren. Volgens de monteurs in Abbenes konden we wel wat druk gebruiken, en inderdaad, ze veert een stuk beter, vooral voor, waar ik d’r nogal stug vond. Comfortbollen gewend zijnde wist ik niet of dit zo hoorde: dus niet.
Verder een setje gele halogeen gescoord, maar nog niet mee gereden in het donker: als het niks is gaan de all-weathers er weer in…
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Wel mooie sfeerfotoos in ieder geval!
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Vandaag geconstateerd dat de riem die de aircopomp aandrijft nogal slapjes zit, en ook een wat jankerig geluid uit die hoek. Is die riem enigszins te spannen ?
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
en dat janken is van de riem die slipt of van een lager?
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Tís niet echt janken maar meer een gepiep, wel toerenafhankelijk, ik vermoed dat spanrol niet fris meer is en/of de riem zit echt te losjes.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Weer het e.e.a even bekeken zojuist, het viel me op dat er wat ruimte tussen boutje en spanrol leek te zitten, en er zat wat speling in de spanrol toen ik er met de hand aan voelde. Vreemd. In ieder geval kon ik het boutje iets aandraaien, en het gepiep lijkt nu over. Is het een voorbode van meer narigheid of gebeurt het wel vaker dat een spanrol losraakt ?
Dat had een foto van mij kunnen zijn een paar weken terug. Ik had ook wat gepiep en een spanrol die niet strak meer liep waardoor je ook de riem zag slingeren.
Ik heb toen de boel ( samen met waterpomp die ook moest en thermostaat vervangen. Juist door die combi kon je overal prima bij. Nu nergens meer last van.
Die bout die erdoorheen gaat, die je dus ziet zitten is overigens NFP…. Bekijk even goed hoe je die bout weer terug stopt. Er zijn ook andere bouten namelijk.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
NFP Gomp ?
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ne fournir pas - Niet leverbaar
óf
Ne fournir plus - Niet meer leverbaar
Volg je hart, gebruik je hoofd.