IK heb de ontwikkelingen van LPG installaties al een hele tijd niet meer gevolgd. Voor mij bestaat de wereld nog uit een verdamper en een extra venturie, en electrische shut off klep. Als ik nu een moderne en goede LPG installatie wil inbouwen, welke installatie is dan de beste keuze? Is gasinjecie een optie en heeft dat voordelen?
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gasinjectie heeft zeker grote voordelen. Het levert meer minder vermogensverlies op, het back-fired niet meer, is beter af te stellen en verbruikt minder. Maar, jouw auto heeft géén injectiesysteem. Dan zal je dus een “stand-alone” gasinjectie systeem moeten bouwen, met bv gebruikmaking van Megasquirt, Kdfi of VEMS. Dat is vooral een kwestie van geld willen uitgeven, want dat is een heel stukkie duurder dan conventioneel LPG.
Conventioneel LPG kost je voor de cx zo’n 1100 euro, gasinjectie op een auto met een eigen injectie-systeem kost je zo’n 2300 euro en als je alles moet gaan uitvinden en bouwen voor gasinjectie omdat er op jouw auto geen eigen injectiesysteem zit ben je al snel 3000 euro of meer kwijt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat klinkt goed. Gas injectie maken lijkt me een heel leuk project. Maar het is toch al uitgevonden? Is toch nog alleen een kwestie van setje kopen en inbouwen? Zijn er dan geen conversie sets? Injectors in een standaard carburateur spruitstuk zal toch geen onoverkomelijk probleem zijn?
Zou het niet als een monopoint injectie uitgevoerd kunnen worden? Wie verkoopt zoiets?
update gevonden BS-AutoTune
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Sinds de DSuper zwéér ik als een kloppende vinger bij OMVL (R90 of 89): goed starten op LPG, geen backfires en vrij eenvoudig af te stellen.
Mocht ‘Maya’ ooit op LPG gaan (maar dat ziet er met de huidige klassiekregeling-bevriezing niet rooskleurig uit..) dan komt er zéker een OMVL verdamper in.
Maar die keuze en ervaring is louter persoonlijk, anderen hebben misschien dezelfde ervaring met een ander merk.
‘Spirit of avant-garde’