Maar XM (2.0 TCT automaat type 2 uit ‘94) heeft sinds kort een (lichte) LHM lekage .
(Afgelopen zondag LHM ververst, toeval?
Het lijkt erop dat de leinding van de HD-regelaar naar het grote verdeelblok lekt. Dat is die leiding met die 2 grote flexibele stukken die eraan gevulcaniseerd zitten.
Deze leiding dus:
Bij de dealer kost die 256 euro, dus dat is geen optie voor mij.
En volgens de dealerinfo zit dit formaat leiding alleen in de 2 liter automaat, de TCT automaat, de TD automaat, en het nieuwe type V6.24 automaat.
Nou staat er bij mij in de buurt op de sloop nog een 2 liter automaat, dus ik zou daar kunnen gaan kijken. (er op hopend dat die XM er nog staat)
Maar de afstand die de leiding moet overbruggen is iets van 10-15 cm, en de bewuste leiding is iets van 1 meter lang. (onnodig? )
Dus waren zou er niet gewoon een stukje vol-metalen leiding (die je zo bij Chyparse voor 1 of 2 tientjes laat maken) van 15 cm tussen kunnen?
Desnoods wat langer en een krul erin, net als de achteremleiding.
Of heeft dat rubberen flexibele stuk echt daadwerkelijk een functie?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het doel is om piekdrukken in het systeem beter te kunnen verwerken. De druk in de hoofdleiding kan in pieken enorm oplopen. Krul of niet, een vol stalen leiding kan dan uiteindelijk metaalmoeheidsverschijnselen gaan vertonen en breken. Dit is iets wat nog wel eens gebeurde, en dan sta je wel. Daarbij heeft het rubber nog een 2e functie: het dempen van geluiden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oke, duidelijk.
Op zoek naar een goede gebruikte leiding dus.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 04-02-2007
- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
Die heb ik nog wel liggen, stuur maar een PB, is wel van een 2.0 16v 97 break met airco, weet niet of dit uitmaakt, moet je hem wel zelf er af sleutelen.
Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Volgens mij had ik die leiding nog en is hij samen met de XM TCT VSX Exclusive naar Poekoek en later naar Mathijs309 gegaan….Misschien dat ‘ie nog ergens ligt.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002