Hallo allemaal,
Ik ga de Saxo van mijn oma (93) voor haar verkopen omdat ze er bijna niet meer in rijdt.
Vandaag heb ik er een flink stuk mee gereden en alles voelt aan zoals het hoort.
Het enige gebrek wat ik heb kunnen constateren is dat de verwarming niet warm wordt. De aanjager werkt wel, maar er komt geen warme lucht uit.
Ik verwacht dat dit een kapot kabeltje of stangetje is die de “kraan” aan hoort te sturen.
Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken? Ik wil het liefst zo min mogelijk onnodig demonteren.
Alvast bedankt!
wordt de motor warm?
als je de motor 10min laat draaien (zonder te rijden met verhoogd stationiar toerental ) zijn de darmen aan de radiator warm
wordt de darmen achter de motor blok die naar de kachel binnen gaan warm?
De motor wordt erg goed warm, ook de leidingen naar binnen worden heet, zowel de toevoer als de retour. Daar ligt het niet aan.
je zult in de buurt van de kachel binnen de fout moeten zoeken
Daar ging ik al vanuit ja, maar ik was benieuwd of iemand misschien wist welke panelen ik hiervoor los moett maken en waar ik het beste kan beginnen. Ik sleutel zelf alleen aan oude auto’s en daar heb je niet dat je een compleet dashboard moet vervangen om bijvoorbeeld een lampje te vervangen. Daar is het allemaal wat eenvoudiger en makkelijker te bereiken.
Trouwens schitterend, 93 jaar en dan nog af en toe achter het stuur. Mooi vind ik dat, mits het natuurlijk wél veilig is !
ZX 1.4 break ‘95
Ze heeft ook bewust voor de 1.6 automaat gekozen en niet voor de 1.4 automaat, die vond ze wat te langzaam… Ze had er altijd goed de vaart in, het was vol gas of geen gas en nooit brokken gemaakt. De enige deuk die er nu in zit is van iemand anders… (die natuurlijk geen briefje achtergelaten heeft)
De automaten en het “grote” vermogen is ze gewend van mijn opa, die reed tot aan zijn dood grote 50-er en 60-er jaren Cadillacs…
Schitterend !!
ZX 1.4 break ‘95
leuk dat ze goed blijft autorijden, er zijn genoeg oude mensen die het niet meer kunnen….
Maar ik neem aan dat het al gecontroleerd is, maar genoeg koelvloeistof erin?
@ elnuar als er te weinig koelvloeistof in het reservoir zit dan gaat de motor zeer warm worden en de kachel zeker warme lucht blazen als je de stand warm gebruikt.
heb je de stang bediening van de warm stand al nagezien. dit kan je door en speigeltje achter het hoekje.
kan heel goed te weinig koelvloeistof zijn.. heb t ook al eens gehad.
bijvullen, en klaar. mischien een keer ontluchten?