Beste forumleden,
(Nog een onervaren citroen-rijder. In het verleden Volvo-Ford-Volkswagen en Saab. Ben erg tevreden met mijn 1.8 16v Picasso uit 2002, 194.000km. Vorige maand gekocht. Comfort erg goed, veel licht, praktisch met een gezin met twee puberzonen en grote hond)
Nu mijn vraag (hoop dat jullie er iets mee kunnen). Het valt me op dat als de auto koud is en je rijdt weg er een rammelend geluid uit de motor komt. Kan hiet niet goed duiden, maar klinkt een beetje alsof de motor ‘smoort” (optrekken met te weinig toeren in een te hoge versnelling) terwijl dat absoluut niet zo is. De auto trekt ook wel gewoon vlot weg, maar het geluid vind ik toch vreemd. Na een paar kilometer is het weg.
Is dit iets wat de ervaren picasso-rijder herkent? Ik zou graag een heldere uitleg geven, maar kom niet verder dan dit.
Groet en vast veel dank,
Mark
De uitlaat? Mijn oude BX had dat ook.
2 x BX, 2 x Xantia, 2 x C4 Picasso—> 6 x gelukkig
Dank voor je reactie.
Nee het is niet de uitlaat, het geluid komt uit het motor-gedeelte.
Een heel vreemde omschrijving (niet lachen), maar het lijkt nog het meest op een draaiend metalen onderdeel dat niet goed vast zit (zoals een panne-deksel ) en daardoor een ander metalen onderdeel raakt of gaat resoneren. Het is echt een blikkerig geluid.
Mark
Phicock schreef:Dank voor je reactie.
Nee het is niet de uitlaat, het geluid komt uit het motor-gedeelte.. Het is echt een blikkerig geluid.
Hallo, Dit is een bekende kwaal.Voor in de uitlaat zit een soort schoep en die rammelt als je op trekt.
Is inderdaad een blikkerig geluid.Mijn dealer Oldenhage Nieuw Vennep heeft dit vast gelast en het probleem/ geluid
is weg.Je kunt er ook een bout in draaien, wat sommige doen, lassen is echter beter.
Het is een half uurtje werk als je weet hoe het moet.Grt Jack
Dank Jack,
Lijkt me geen klusje voor een verloren zaterdag, za het opnemen met mijn garage.
Groet,
Mark