4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
turbo, compressor en efi op gs/a
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 25 december 2010 08:47 PM
  [ # 46 ]

IPV koelvloeistof zou die toch op olietemp moeten werken lijkt mij. Deze wordt iets warmer dan water dus zou je de waarden iets moeten temperen…

De ECU wil graag weten of de motor koud of warm is voor het brandstofinspuitplan….

Maar zoals die beste man doet is beter dan een bestaand iets overbouwen, dat is weer half werk en een hoop gepruts. In theorie kun je veel gebruiken en allicht passend maken. De beste man heeft het reservewiel nog netjes onder de kap liggen.

En een losse ECU is dan wel zo makkelijk.

Bovendien hebben oude ECU’s eerder last van niet werken / storingen omdat het intern circuit minder word, een transistor of weerstand uitvalt ed ed. Dan is het lastig storing zoeken.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 24 februari 2011 02:27 PM
  [ # 47 ]

http://www.youtube.com/watch?v=a17cjUSTDgc
Dit lied uit 1969 lijkt me een mooi slotaccoord voor dit draadje. Wat mij betreft gaat ‘ie dicht.
Gaarne zonder nog een laatste woord. Oogjes dicht, snaveltjes toe.

Dank voor de reacties.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 06 maart 2013 03:44 PM
  [ # 48 ]

Hallo,

ik heb al diverse onderwerpen gelezen over turbo en/of een compressor op een GSA. Het blok lijkt mij uitermate geschikt voor een compressor +tussencooler, maar zijn er hier ook mensen die er concreet ervaring mee hebben?
Tot nog toe kwam ik niet verder dan een topic waar enkel iemand met de gedachte speelde, uiteraard ken ik het verhaal van eddins, maar ik zoek het liever iets dichter in de buurt!

Lijkt mij mooi om een geblazen blok te combineren met een EFI systeem….

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 06 maart 2013 04:03 PM
  [ # 49 ]

Op het alfaforum zit n gast met een 33 boxer aan een compressore te knutsellen,
doe je misch. wat ideetjes op, tis tenslotte ook een boxerblokje:

http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php?t=63429

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 06 maart 2013 04:10 PM
  [ # 50 ]

Deze had ik ook nog, geen idee wie of waar t is:

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 maart 2013 04:27 PM
  [ # 51 ]

Dat is een compressor. Dat heeft natuurlijk als voordeel dat je niet aan de uitlaat hoeft te knutselen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 maart 2013 04:42 PM
  [ # 52 ]

Topics samengevoegd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 06 maart 2013 04:53 PM
  [ # 53 ]

Grappig die gast van de Alfa-33, die is lekker aan het knutselen, maar ik zou het anders aanpakken ipv het er eerst opschroeven en dan maar eens kijken wat het effect er van is.

Compressor is wat mij betreft mooier ivm het bereik, al is een turbo volgens mij wel goedkoper en makkelijker toegankelijk, ik zou dan de uitlaatpijp van de linkerkant voor het blok naar de rechter kant brengen en hem daar verbinden aan de rechterpijp, hier kun je dan omhoog en heb je de ruimte voor een turbo. Wat is dan een geschikte turbo? het moet er één zijn welke afkomstig is van een benzine motor, bij voorkeur welke geen koelwater nodig heeft.
De turbo heeft ook smering/koeling nodig. Die kun je met een langere banjobout aftappen bij de oliezender met een retour in de kleppendeksel.

Turbo of compressor, het is niet onbelangrijk om de compressie op voorhand iets te verlagen, dit kan natuurlijk op meerdere manieren, waarbij een vulring de meest makkelijke is.

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 06 maart 2013 04:58 PM
  [ # 54 ]

Gezien de zin en vooral onzin van het vorige topic zou ik toch liever verder gaan met een nieuw topic…

Zijn hier mensen met eigen ervaring? Ik heb eens iemand gesproken die aangaf een compressor erop te hebben gezet, iemand van hier toevallig?

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 06 maart 2013 06:30 PM
  [ # 55 ]

Ik zou zeker voor een(mechanisch aangedreven) compressor gaan, gezien een uitlaatgasturbo meer voor de hoge toerentallen is.
Er zijn twee vormen, de zg. roots compressor en het fan-type. De roots neemt meestal veel meer ruimte in, is meestal langwerpig.
Het fan-type wordt vaak toegepast bij auto’s met de motor dwars geplaatst.
Gaaf spul, zou ik ook wel eens mee willen rommelen maar dan zeker niet in een gsa! maar een vr6, dan ga je
simpel naar de 400-pk!!
Zo’n fan-type is zo klein als een dynamo:

Het roots-type is een stuk langer:

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook