Mij bereikte vandaag geruchten dat de productie van de C6 mogelijk gestopt is. Gerucht of niet, de gedachte daaraan stemt mij niet vrolijk. O.a. de in aantocht zijnde DS6 zou er mee te maken hebben.
Ik vermoed dat de teller nog steeds beneden de 20.000 exemplaren is blijven steken. In dat opzicht is de C6 een tweede SM geworden (een kleine 14.000 exemplaren)...
Het zou me niets verbazen, ik hoor al een aantal jaar geruchten dat ze de productie willen staken,
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Gezien je informant spreekt over een DS6 productie lijkt me de info twijfelachtig. Er komt geen DS6 zoals het nu lijkt. Zoiets wordt niet massaal gemaakt voordat er iets in het nieuws komt. Ook het staken van een productie komt wel in het nieuws. Het zorgt altijd wel voor een verkoop impuls.
Zou wel erg jammer zijn. Maar wie weet wordt de DS5 iets leuks. Of die ook met hydractive wordt uitgevoerd?
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Heb je nu al zin om diodes te solderen dan?
Graag, heb je er een paar voor me. Kan ik alvast oefenen…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
XMTurboCT schreef:Zou wel erg jammer zijn. Maar wie weet wordt de DS5 iets leuks. Of die ook met hydractive wordt uitgevoerd?
ds5 wordt een hydractive. Inside info….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Sjaak81 schreef:Mij bereikte vandaag geruchten dat de productie van de C6 mogelijk gestopt is. Gerucht of niet, de gedachte daaraan stemt mij niet vrolijk. O.a. de in aantocht zijnde DS6 zou er mee te maken hebben.
Ik vermoed dat de teller nog steeds beneden de 20.000 exemplaren is blijven steken. In dat opzicht is de C6 een tweede SM geworden (een kleine 14.000 exemplaren)...
mm van de sm zijn er 12920 exp. gemaakt… op 5 jaar tijd… de c6 zal toch wel zeker in 20.000exp gemaakt zijn… in duistland verkoopt het ding vooral…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk niet dat ze al gestopt zijn.
Er is net een nieuwe motor in gehangen (3.0 HDi) met zelfs dubbele uitlaten.
Ook zijn er andere velgen beschikbaar.
Lijkt me dat er hiervan tot nu toe te weinig verkocht zijn om die kosten er al uit te krijgen.
Ik hoop dat je gelijk hebt, mijn bron heeft contacten op het hoofdkantoor in Parijs maar misschien heeft hij
het niet goed begrepen. Of de klok horen luiden….of waar rook is is in dit geval geen vuur….
Lang leve de C6!
Sjaak81 schreef:Mij bereikte vandaag geruchten dat de productie van de C6 mogelijk gestopt is.
Ik hoop dat dit niet waar is !
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Erg jammer dit. Als er één auto is die ik voor de toekomst voor mezelf zou willen hebben is het de C6 wel.
Arjan Verkade schreef:Ik denk niet dat ze al gestopt zijn.
Er is net een nieuwe motor in gehangen (3.0 HDi) met zelfs dubbele uitlaten.
Ook zijn er andere velgen beschikbaar.Lijkt me dat er hiervan tot nu toe te weinig verkocht zijn om die kosten er al uit te krijgen.
Die investeringen zijn een jaar of twee geleden al gemaakt en daar het slechts een kleine ‘update’ betrof (drop-in replacement van de motor en bak, iets gewijzigd uitlaatsysteem, buitenspiegels van de C5 en nog wat kleine dingen), waarschijnlijk relatief klein.
In het huidige crisisklimaat kan er - helaas - zomaar besloten worden om de gemaakte kosten ineens af te schrijven en productie stop te zetten bij tegenvallende verkoopresultaten. Wellicht een puur financiëeltechnische ingreep maar misschien ook om plaats te maken voor de opstartfase van een nieuwe productielijn. Daar is pas veel geld mee gemoeid.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Volgens L’autojournal komt er deze zomer nog een geupdate versie, dus mogelijk zijn ze daar al aan begonnen met enige tussenruimte.
Na aanhoudend doorvragen waar die citroënmeneer deze info toch vandaan had kwam de aap toch uit de mouw….
hij had zich vergist en bedoelde C4 (serie 1)....
Goh…stel je voor…
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja en dat was oud nieuws natuurlijk