Hoi,
Ik bezit een C4GP 09/2009, km stand 36000
Sedert enkele dagen hoor ik tijdens het rijden, vooral bij lichte oneffenheden in het wegdek, een kloppend geluid, komende van de rechterachterkant.
Deze morgen langsgeweest bij de dealer en die constateerde dat mijn rechterachtergasveer defect was. De olie lekte er uit.
Volgens de dealer mag ik verder blijven rijden omdat er nog ‘luchtbalgen’ inzitten die me wel enig veercomfort geven en dit zou voorlopig geen gevaar geven…?
Volgende week dinsdag worden dan beide achterveringen vervangen.
Zijn er mensen die dit probleem herkennen? Ikzelf denk dat dit vééél te vroeg komt. Ik rij voornamelijk snelwegkilometers met een onbeladen wagen…
Grand C4 Picasso 1.6 HDI EBV6 - Exclusive
Pack HiFi MyWay
apart verhaal.
Ik ken wel het issue van de inzakkende achtervering (ff zoeken): lekke luchtbalg. heb ik tweemaal gehad.
Daar was echt niet verder mee te rijden.
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Hoi,
De nieuwe veren zitten er sedert deze ochtend onder en ik moet zeggen, de wagen zweeft weer als nieuw over de weg. Ik heb het gevoel dat hij veel strakker op de weg ligt… blijkbaar was mijn probleem al een tijdje aan de gang en heb ik nooit gemerkt dat de achtervering defect was.
Gelukkig voor de leasingmaatschappij is dit nog onder garantie van Citroën. Hopelijk kan ik nu met een gerust hart en zonder verdere grote problemen verder rijden.
Pack HiFi MyWay
Weet je zeker dat het veren zijn die olie lekten en zijn vervangen?
Een Exclusive heeft luchtvering. Die kan dus (indien lek) lucht lekken.
Een schokbreker kan wel olie lekken. En dan krijg je ook slechte wegligging….
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Hoi,
Het waren wel degelijk de achterveren die lekten. De exclusive heeft veren die ondersteuning krijgen van luchtbalgen. Volgens de dealer zou die luchtvering vooral een rol spelen in de niveauregeling maar minder in het veercomfort.
Ik heb het altijd heel vreemd gevonden dat dit probleem zich zo snel voordoet, vooral omdat er veren gebruikt worden die volgens mij niet ten volle belast worden, net door die luchtvering.
Pack HiFi MyWay