Toen ik mijn saxo kocht (begin dit jaar) zaten er winterbanden onder en kreeg ik een set zomerbanden (incl. velgen) erbij.
Een paar weken terug die wielen erop gezet, maar daardoor tril ik bijna van de weg af als ik boven de 100km/h kom. Balanceren (voor) heeft wel iets geholpen, maar niet volledig, kan dan tot 110-120km/h komen, maar dan is het trillen ook niet echt prettig meer. Dus (voor) maar even de winterbanden er weer onder Maar het trillen is weg!
Nog geen idee of het in de velgen zit, of in de banden, maar hoe is dit te testen? Dan weet ik welke ik moet vervangen
De velgen van de winterbanden zijn 13 inch en van de zomerbanden 14 inch.
wat als je met de 13inch banden 140km/h rijd ? (let dan wel even op dat er geen smurfen in de buurt zijn)
als je op de hoekpunten de auto naar beneden drukt en plots loslaat hoelang blijft je sax na schokken? 1 a 2 keer is normaal.
voelen je zomerbanden glad en rond aan op het loopvlak + staan ze op juiste druk.
zomerbanden voor achter eens wisselen.
ik zie dat je ook nog een probleem hebt met je distrubutieriem ligt deze nu al goed? Deze kan mogelijk ook dit probleem veroorzaken.
ik zie dat je ook nog een probleem hebt met je distrubutieriem ligt deze nu al goed? Deze kan mogelijk ook dit probleem veroorzaken.
Spanning correct? Nergens een loodje af? probeer idd hier en daar eens te wisselen.
ZX 1.4 break ‘95
het eerst wat ik deed toen ik het trillen bemerkte was de bandenspanning controleren, maar dat was wel op orde. Het loopvlak zal ik nog eens extra nalopen, kijken of ik daarin iets kan ontdekken, maar kan wel lastig zijn, onder de 80-90 km/h merk ik nauwelijks dat ie trilt, maar boven de 100-110 km/h begint het vervelend te worden.
Maar ik wil dat ook wel eens testen met de banden op verschillende plaatsen.
En met de winterbanden erop kan ik trilvrij tot de ong 155 op de teller (144 op gps), had niet genoeg ruimte om verder door te trekken richting het max van wat ie wil (was tijdens spitstijden)
Die d-riem staat los van dit probleem, die riem is later vervangen dan ik de banden had gewisseld.
als de d-riem echt defect /verkeerd ligt is krijg je ook vreemde trillingen
de weilophanging lijkt me dan ok
de oorzaak zal dus aan de band of de velg of het loodje liggen of een band die niet juist gebalcenceerd is
als de d-riem echt defect /verkeerd ligt is krijg je ook vreemde trillingen
de weilophanging lijkt me dan ok
de oorzaak zal dus aan de band of de velg of het loodje liggen of een band die niet juist gebalcenceerd is