Naar aanleiding van mijn aanstaande bezichtiging genoemd in het draadje “CX’en te koop” nu dus een nieuw topic gestart.
Gisteren wezen kijken, auto van buiten, op paar krassen na, best wel netjes, onderzijde deuren absoluut geen verdikkingen en aanwijzingen van roest. Kofferklep idem dito. Onderkant netjes voor zover te beoordelen. Voorbanden eerste tekenen van verdroging, ashoezen netjes, schijven voor geen roestige rand dus waarschijnlijk nog goede staat.
Interieur viel wat tegen, bekleding sommige plekken wat los, beschadigingetjes, hemeltje is netjes. Diravi werkt, geen sludge te zien onder oliedop en in koelvloeistofreservoir.
Toen proefrit, bliksem, dan merk je dat je al 12 jaar niet meer in een cx hebt gereden, ik slinger over de weg, maar het gaat goed. Wat een dweilbak is het toch eigenlijk . Remmen ging goed, trok niet weg, bij gas loslaten was de motor wat hikkig maar voor de rest pakte hij wel goed op. Stationair zat wel boven de 1000rpm en dat lijkt mij wat veel.
Ergens twijfelde ik nog maar wegens zijn goede (mijn inschatting) koets heb ik de deal gesloten. En dus nu op zoek naar een goede sloper (met zelfde kleurstelling) voor erbij (bwjr 1987 en verder) om voor de toekomst wat reserves te hebben.
Ha ha ik ga ook weer zweven maar wacht nog even tot hij belasting vrij is, dus nog even geduld tot 2011 en dan gas erin en veel lol hebben.
Maw ik denk dat ik nog wel wat kennis op zal doen op dit forum in de toekomst, ik zie er al naar uit.
Al het goede duurt (heel) lang…..
Ziet er goed uit ! En dan lekker rijden. Het zou leuk zijn de auto te mogen gaan bewonderen op één van de clubbijeenkomsten. .
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl










Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Mooi zo! Gefeliciteerd en veel zweefgenot.








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Leuk, van harte!







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
inderdaad gefeliciteerd! haar wel droog zetten tot 2011 dan he!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Gefeliciteerd met de aankoop!
En hierin heb je wel een beetje gelijk ja :
gjspan schreef:Wat een dweilbak is het toch eigenlijk
.
Een echte bochtensprinter
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
heerlijk die herkenning toch….
Al het goede duurt (heel) lang…..
Robin Visser schreef:Een echte bochtensprinter
![]()
Dat zeg je nou, maar een CX dweilt zeker niet als ze in orde is.
Met mijn voormalige GTi kon ik bochten zo snel nemen dat menig BMW-tje het nakijken had.
Ik denk dat TS (weer) moest wennen aan de DiRaVi.
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
gjspan schreef:Ha ha ik ga ook weer zweven
maar wacht nog even tot hij belasting vrij is, dus nog even geduld tot 2011 en dan gas erin en veel lol hebben.
Van de site van de belastingdienst:
“In verband met de toegenomen rijwaardigheid van moderne personenauto’s, zijn er steeds meer oudere personenauto’s die - op reguliere basis - van de weg gebruikmaken. Daarom wordt deze vrijstelling per 31 december 2011 bevroren. Dat betekent dat personenauto’s die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen. Personenauto’s die op 31 december 2011 jonger zijn dan 25 jaar, kunnen geen gebruik meer maken van deze vrijstelling.”
Als jouw CX van 87 is, is het dus maar afwachten of de wegenbelasting vrijvalt. Dus: niks gas, nu direct met een big smile achter het stuur!
break23m schreef:Als jouw CX van 87 is, is het dus maar afwachten of de wegenbelasting vrijvalt. Dus: niks gas, nu direct met een big smile achter het stuur!
Hij schreef dat de sloper van 87 of verder zal zijn.







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
ja maar zijn huidige aankoop is nu nog niet belastingvrij, dus als er gas in word gelegd houdt de overheid nog een hele grote hand op met de wegenbelasting die nog tot 2011 moet worden betaald. Pas daarna vervalt dit (als deze dame nog oldtimer word). De sloper van na 87 is een sloper ergo van de weg. Geen wegenbelasting dus…
Of mis ik nou juist het punt?
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nou ja, de wegenbelasting vervalt alleen met zekerheid als de auto nog in 2011 25 jaar oud wordt en dat is tot en met bouwjaar 1986. De leeftijd van de sloper is inderdaad niet relevant, mits die wordt geschorst.







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Oude liefde roest niet….dus ga ik morgen bij deze auto kijken. De bedoeling om dagelijks en na gasinbouw mee te gaan rijden. Volgens de advertentie bouwjaar 1986, roestvrij, 180k, onderhoud aantoonbaar voor 2550,-. Ben errug benieuwd
uit CX’en te koop topic
Dat miste ik dus even… Eigenlijk beetje discussie om een non-issue haha
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Yep, huidige aankoop is van januari 1986, heeft nog geen nederlands kenteken, dus effe in opslag, klaarmaken en volgend jaar rijden. Wagens van 87 en verder zullen toch wel wat met waardevermindering te maken krijgen en dat is gunstig voor de mijne….
En inderdaad ik moest weer effe wennen aan de Diravi…....
Al het goede duurt (heel) lang…..
Van harte…. klinkt als een heus project, maar de beloning zal groots zijn… veel succes en plezier
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela