Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Inderdaad petje af. De Visa is op dit moment al voor erbij en dat zal niet veranderen mocht er een auto bijkomen. Mijn 1e auto mag echter niet in het lijstje staan haha.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Nee? Troen verkoopt tegenwoordig toch ook Mihihatsjoebiesjies en Klojotaas?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dat is waar
Het is me overigens net gelukt met het deurpaneel, ik zocht het borgveertje (in het donker) achter de achterste ring, maar hij zat er tussen. Netjes overgezet en het portier is nu bijna (alleen de strip nog spuiten en het zwarte randje).
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ook nog even bezig geweest met die tankontluchting: is het erg dat dat ventiel + kogeltje los zit in dat plastic omhulsel? Want dat is mijn geval wel zo. Als dat geen probleem is zet ik de ontluchting weer goed vast met wat foam er om heen.
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005
- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
Nee… da’s juist de bedoeling. Het kogeltje moet wel aan de bovenkant zitten. In rust sluit het dan het buisje af en als je door een hobbel of bocht rijdt, rolt het van het buisje en ontlucht het de tank! Het omhulsel moet dus wel vertikaal gemonteerd worden.
Was dit de oorzaak van je rammel achterin de wagen?
http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Heb het nog even los laten hangen, maar denk dat dit inderdaad de rammel veroorzaakte. Ik ga het gewoon terug monteren zoals het zat alleen dan flink ingepakt in foam en zorgen dat het nergens tegen aan kan komen.
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005
- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Vandaag weer even met de Visa bezig geweest en het was niet de tankontluchting waardoor het zo rammelde in de auto. De einddemper hing nog maar aan 1 rubber vast en klapperde daardoor naar rechts toe. Dat heb ik nu verholpen
Daar kwam ik achter toen ik de achterbumper aan het demonteren was. Dat ging overigens niet zonder slag of stoot, 1 bout was dol en moest ik doorzagen. Achterbumper is er nu af en kan gespoten worden Voorbumper ga ik spuiten terwijl die op de auto zit, dat kan bij die bumper prima.
Overigens was de bumperbalk nog vrij hard, alleen rechts een roestig hoekje. Dat heb ik gelijk opgeschuurd en in de tectyl gezet. De ophangpunten op de hoeken zijn helaas wel door, is daar een alternatieve methode voor om het bumpertje mooi te hangen?
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Hey Wouter, lekker bezig man! Ben benieuwd naar ‘t resultaat . Bij mij waren de bumperhoekjes ook niet meer echt “top”. Ik heb er door ‘n plaatwerker 2 na laten maken. Was redelijk goed te doen volgens mij, want heel veel heeft ‘t me niet gekost. Bumpertje hangt er dan wel weer mooi “strak” onder.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
He Frank, ja ik had wel weer even zin. De bumper ga ik morgen denk ik spuiten (beschik ik hier wel over een vrij warme ruimte ) en dan nog maar eens kijken of het enigszins weer blijft om ‘m weer terug te monteren. Samen met de strips wordt het dan een mooi plaatje.
Overigens ga ik de voorbumper denk ik komend voorjaar doen, dat is niet te doen met dit weer (temperatuur, regen etc.) buiten.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Inmiddels al weer een tijdje niet gereden met de Visa (sinds er pekel ligt staat ie op een parkeerplaats waar die zooi niet komt) en vandaag voor het eerst in een maand weer eens gestart. Choke er op, sleutel om en even wachten…. ja hoor daar was die weer Na een minuutje kon de choke er zelfs al volledig af.
Over een paar weekjes maar weer eens doen denk ik zo.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
gewoon stil laten staan is ook nog niet eens zo slecht als je zou denken, het punt is dat er door die paar minutjes lopen veel condens in je uitlaatpot komt te staan.
Als het er dus niet uit kan, zal het zelf een manier moeten vinden om naar buiten te komen, ergo; rotte uitlaat.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Rijden is nu echt geen optie dus dan maar niet meer starten/rijden totdat de pekel weg is.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Accuutje eruit, tank vol, bandjes op 3 bar etc. staat hier allemaal wel ergens op het forum.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Volgens mij zit de tank niet vol en de bandjes hebben er ook niet zo’n hoge druk in. Accuutje kan ik er nog wel even uitvissen.