Totaal aantal Berichten: 311
- C5 2.0i 16v Difference 2
Hallo allemaal,
Afgelopen week een nieuwe autoradio(Kenwood)aangeschaft en met vol goede moed op een zonnige middagdag het pronkstukje ingebouwd.
De radio werkte gelijk fantastisch en een super geluid ten op zichte van de oude radio(JVC).
De volgende ochtend op pad naar het werk en de radio ging niet gelijk aan na het starten.
Maar zo gauw ik een hobbel of drempel op reed dan ging de radio aan en weer uit.
Na een stief kwartiertje rijden dan ging de radio gewoon weer aan en bleef aan.
Na het werk weer in auto gestapt en haar gestart, en de radio deed het gelijk goed.
De auto had wel de hele tijd in de zon gestaan.
Thuis aan gekomen heb ik de bedrading van de radio in het dashboard even gecontroleerd maar alles zag er goed uit.
Heeft iemand een idéé wat het euvel zou kunnen zijn?
Wat mij betreft klinkt het als een massa-probleem. Je zou voor de zekerheid een extra massadraad kunnen maken. Dat is niet veel werk, kan geen kwaad en het geeft wel zekerheid.
Het zou wellicht een massa-probleem kunnen zijn, maar waarom doet de radio het wel als de auto in de zon heeft gestaan of als ik er een stukje mee gereden is.
Volgens mij heeft dat vrij weinig met massa te maken.
Tja, het is ook maar een suggestie. Een andere optie is dat het frontje niet goed contact maakt, maar bij warmte wel.
Meten is weten, lijkt me.
Chiel, ik waardeer ook jou suggestie.
M.b.t. het frontje, ik zal het gaan nakijken of de contact punten elkaar wel goed pakken, want metaal zet bij warmte uit.
Wellicht zijn er nog meer suggesties.
Totaal aantal Berichten: 6
- C5 2.2 HDI Break Exclusief
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Wat is het euvel als ik de zenders slecht ontvang?
Soms wel goed maar meestal slecht.
Volgens mij zou het kunnen zijn dat de antennestekker wellicht niet goed is aangesloten(dus even goed doordrukken) of dat er een breuk in de kabel van de antenne zit.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 359
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Lijkt toch meer op een niet goede massa of roestig/corossie?Gebruik de antennekabel niet alleen als massa doch gebruik een goede kabel tbv massa.De voedingskabel(s):constante plus en geschakelde plus niet met kroonsteentjes of scotty blocks aansluiten!Soldeer alles=never nooit meer problemen!Suc6!
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens