4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

[BX Sport PN-90-XS] oplossen koelproblemen
Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 24 juli 2010 12:22 AM
  [ # 46 ]

waar woon je eigenlijk ikkiukkiokki. anders kunnen we is bij elkaar komen dan kan ik je wat tips geven en dan kan je zien hoe dingen bij mijn goede bix is?

Profiel  

ikkiukkiokki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54

- Xsara Coupe 1.6 VTR
Gepost: 24 juli 2010 01:28 AM
  [ # 47 ]

Een vergelijking met een goeie Sport en wat tips klinkt goed… ik woon in Tilburg, is dat in de buurt?

—-
Nou, ik heb vanmiddag het volgende lijstje meegekregen van de garage, ter overpeinzing:
Voor de APK:
- 1 ADAL
- 2 hogedrukleidingen van voor naar achter
- stuurhuishoes en fuseehoes
- uitlaat ophangpunt (ja nog steeds)

Op zich valt dat nog wel mee toch… alleen wel net van die dingen die niet echt goedkoop zijn.

Niet-APK maar wel advies, of te verwachten:
- koppeling
- voorraadbol en octopus
- distributieriem, omdat niet bekend is hoe oud die is.

Is er nog wat positiefs te melden? Ja, toch, de roest op de dorpels valt erg mee.

Maarja, de twee lijstjes bij elkaar opgeteld wordt wel een akelig bedrag. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken wat ik hiermee ga doen. Opties afwegen, met tijd en geld schuiven… goh, het lijkt wel een project te worden Smile. De auto weg doen is overigens nog geen optie, dat staat voorop.

wordt vervolgd…

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- BX SPORT
Gepost: 24 juli 2010 09:07 AM
  [ # 48 ]

Ik woon in Deventer maar ben niet beroerd om een stukje te rijden..

Deze punten die je allemaal noemt komen me bekend voor want dat heb ik ook allemaal laten uitvoeren.

Geschatte kosten: rond de €2000,- ? als je het bij een garage laat doen?

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6133

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 juli 2010 12:43 PM
  [ # 49 ]

Als ik je eens ergens mee kan helpen mag je wel een PB sturen. Ik woon in Den Haag.
Verder kan ik je aan de digitale versie van de Haynes helpen, waar onder andere het dashboard goed in beschreven is. PB maar eens wat.

Verder valt het lijstje me erg mee… !

Profiel  

ikkiukkiokki
< 100 berichten
Rank

- Xsara Coupe 1.6 VTR
Gepost: 26 juli 2010 12:38 AM
  [ # 50 ]

Allebei dank voor het aanbod!

@Hilko, hou ik in gedachten Ik moet nog even kijken hoeveel van het lijstje ik laat doen en wat ik zelf wil doen. Denk dat ik op een gegeven moment wel hulp kan gebruiken.

@Pimperklaas, je bent welkom hoor om een keer langs te komen, als je zo’n eind wil rijden, ‘t is toch zo’n 130 km geloof ik. Ik zou graag je Sport een keer zien, ziet er goed uit in je topic hier, en ik heb ook wel een aantal dingen waarvan ik me afvraag of dat goed zit in de mijne. Maar ik zou me er schuldig over voelen je er zo’n stuk voor te laten rijden. Nuja, misschien eens over hebben in PB?

—-
Ik heb vandaag het dashboard losgekregen. Heb de papieren Haynes, maar vond het er niet heel duidelijk in staan. Maar als je eenmaal alle schroeven gevonden hebt, en eindelijk ontdekt hebt hoe dat rubbergeval rond het contact los moet… is het een klusje van niks. Nuja, al doende leert men zal ik maar zeggen.

Ik heb nu dus het klokkenhuis met het bovenste deel van de km-teller kabel eruit liggen. Als ik aan de binnenkabel draai zie ik de teller bewegen… ik vrees dat dan het onderste deel van de kabel kapot is (het deel wat naar de versnellingsbak loopt)? Ik hoop het niet eigenlijk: kan ik zo slecht bij.

Nuja van de week maar weer eens verder naar kijken.
Daarna de APK punten.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 26 juli 2010 01:01 AM
  [ # 51 ]

Het deel dat in de versnellingsbak gaat is eigenlijk best goed te bereiken, maar dan van onderen.
Bovenop het differentieel (waar je aandrijfassen in steken) zit de kilometertellerkabel. Die wordt op zijn plek gehouden door een soort rubberen spijker. Als je dat rubberen ding er uit trekt kun je zo de kilometertellerkabel loshalen.
Een brug is wel handig maar op bokken en liggend onder de auto gaat het ook prima.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

ikkiukkiokki
< 100 berichten
Rank

- Xsara Coupe 1.6 VTR
Gepost: 26 juli 2010 01:20 AM
  [ # 52 ]

toch nog een vraagje erover:

horen die twee aangewezen delen, dus ding wat het tellerhuis ingaat, en de buitenkabel, niet toevallig aan elkaar vast te zitten?

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C1 1.0 Collection
Gepost: 27 juli 2010 09:45 PM
  [ # 53 ]

Ja. Je buitenkabel is gebroken en dat betekent meestal dat de binnenkabel ook binnenkort zal breken.

Profiel  

ikkiukkiokki
< 100 berichten
Rank

- Xsara Coupe 1.6 VTR
Gepost: 31 juli 2010 11:39 PM
  [ # 54 ]

Weer een vraagje, nu ik mijn dashboard toch los heb zitten.
(km-teller kabel en nieuwe lampjes zijn nog in bestelling)

De koperbaantjes van al het teller/meter-gebeuren zijn nogal versleten, zie foto.
Ik denk dat dit ook wel behoorlijk wat te maken kan hebben met het af en toe uitvallen van mijn meters de hele tijd (m.n. benzine en olie). Zo heb ik vandaag het geheel weer even aangesloten omdat ik een stukje moest rijden en dan toch maar wel de toerenteller wilde voor een beetje snelheidsindicatie; meteen wat meer stekkers aangesloten, en hé, benzinepeil deed het nu opeens de hele rit.

Kan ik hier iets aan doen? Ik bedoel, die stekkers loshalen en weer terugdrukken helpt wel, maar ik vind die koperbanen er niet goed uitzien. Is zoiets te restaureren? Er wat soldeertin over laten uitvloeien lijkt me nogal eng, dadelijk smelt de plastic drager of heb ik 2 baantjes kortgesloten, ben ik nog verder van huis.

Tips?

En nog een vraag: hoe kom ik aan die fittingen voor de lampjes in mijn dashboard? Ik mis er een paar, en onderdelenboer kon ze niet meer leveren. T5 is dat; vervelend met googelen is dat je alleen maar LED-leveranciers tegenkomt, waar ik dus niks aan heb (ik wil geen LEDs).

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 31 juli 2010 11:58 PM
  [ # 55 ]

Ik heb nog een klokkenspel liggen met die fittings (wel Type 2), als je wil Wink

En met solduur zou ik er niet aankomen (dan laten de banen los van het plastiek). Als je er iets aan wil doen misschien wat geleidende lijm?

Profiel  

ikkiukkiokki
< 100 berichten
Rank

- Xsara Coupe 1.6 VTR
Gepost: 01 augustus 2010 12:52 AM
  [ # 56 ]

hela BunnY,

ik heb een keer een reactie geplaatst in je topic wat misschien niet vriendelijk overkwam, maar wel vriendelijk bedoeld was; en na het lezen van de verdere verlopen over je bx, je hier niet meer zo snel verwacht Smile, maargoed je hebt nu wel de enige volvo die ik fantastisch vind! En ik vond het al jammer dat je weg was, maar blijkbaar ben je er toch nog Smile

Maar kijk, het gaat me om iets van 5 fittingen die ik mis. Ik denk dan zelf aan prijzen in de orde van onder de 10 euro. Met verzendkosten erbij (kan in envelop) hooguit 15 euro.

Dus de vraag is dan even of je perse van het gehele klokkenspel af wilt (wat ik wel aannneem Smile) of dat je wellicht zin hebt er 5 fittinkjes uit te draaien…
De waarde van je klokkenspel zal er overigens niet minder om worden, denk ik… die mensen die dat ding willen hebben zullen m.i. maling hebben aan de lampjes die er nog inzitten; die mensen willen gewoon dat klokkenspel. Dit ter overweging. Smile

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 01 augustus 2010 01:30 AM
  [ # 57 ]

Voor de geleidestroken: de klemmetjes in de stekkers kun je misschien ook nog wat strakker buigen. Solderen moet je echt niet willen! Als dat niet werkt kun je nog eens op zoek gaan naar het klokkenwerk van een CX. Dat vertoont veel overeenkomsten met dat van de BX Sport, misschien kun je daar wat mee. En die fittingen zijn er echt nog wel hoor. Bij de dealer moeten ze er sowieso nog wel zijn. Volgens mij worden ze nog steeds gebruikt, zo her en der in moderne Citroëns.

Profiel  

BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 761

Gepost: 01 augustus 2010 12:26 PM
  [ # 58 ]

Die T5 lampjes verlichten in mijn type 2 Xantia uit 1998 de bediening van de kachel. Bij de benzinepomp in het dorp hadden ze een la vol van die lampjes.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 01 augustus 2010 02:39 PM
  [ # 59 ]

Ik wil gerust wat fittinkjes in een enveloppe doen. Ik heb (voor mezelf) mijn voorraad Citroën onderdelen afgeschreven dus alles dat ik er nog van krijg is meegenomen Wink

En ik zal geregeld nog meelezen op het forum. Het virus hééft me te pakken en dat laat je niet meer los. Opmerkingen die me niet bevallen gaan trouwens sowieso het ene oor in en het andere uit (ben niet iemand die een wrok gaat koesteren).

Even over dat Volvo-ding. Ik had voor mezelf voorgneomen dat mijn nieuwe auto wél een bak met uitstraling moest zijn. Na wat lezen en overwegen (heb ook over een 2PK, Porsche 924, Audi GT enzovoort gedacht) besloten dat die Volvo 480 toch wel een leuke bak is (ook als je de weetjes lees die op deze site staan). Heb nog niet de klik zoals ik met mijn BX had maar tsjah, die is er met die BX ook niet op 123 gekomen Smile In een andere ‘moderne’ Volvo zou je me sowieso niet krijgen Rolling Eyes

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- BX SPORT
Gepost: 01 augustus 2010 09:08 PM
  [ # 60 ]

Ga niet klooien, hou het orgineel!

Profiel  

4 van de 8