6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6

De Visa 11RE van Frank2cv: vraag over draagarm
Frank2cv
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164

- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Gepost: 22 november 2012 09:54 PM
  [ # 76 ]

Ik heb een vraag over mijn Visa: het was me al vaker opgevallen dat het rechter voorwiel iets verder naar achteren staat dan het in mijn ogen zou moeten. En onlangs wilde ik een spatlapset monteren en idd: die passen niet: bij ‘t indraaien van ‘t rechtervoorwiel lopen ze tegen de bevestiging van de spatlap aan… Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Het enige wat ik kan bedenken is, dat de draagarm een keer een tik(je) heeft gehad? En daardoor wat naar achteren is gebogen? De Visa spoort overigens prima, en heeft ook geen vreemde nukken qua rijgedrag…

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 23 november 2012 07:43 AM
  [ # 77 ]

Frank, hoe zijn je stabilisatorrubbers er aan toe?
Meten is overigens weten Wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

Frank2cv
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164

- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Gepost: 23 november 2012 11:01 AM
  [ # 78 ]

Geen idee, maar er rammelt niets en voor de APK is ‘t ook nooit ‘n probleem geweest. En mijn garagehouder kennende, had hij mij er zeker op geweten als daar speling op zou hebben gezeten. Meten gaat ‘n beetje lastig momenteel, Visa staat achterin de garage “weggedrukt”, maar ‘t is me altijd al opgevallen dat ‘t wiel niet mooi in de ronding van ‘t spatbord staat, maar ‘n stukje naar achteren… Misschien anders straks in ‘t voorjaar de boel op de brug maar eens inspecteren. Dan is ‘t idd beter te zien.
Aan de andere kant: ik kan me ook niet voorstellen dat door uitgedroogde rubbers van de stabilisatorstang ‘t hele wiel ‘n stukje naar achteren staat??

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 23 november 2012 07:47 PM
  [ # 79 ]

nee, dat kan ik me bij jouw visa ook niet voorstellen, perfectionist hè?  cheese
Hopelijk is alleen je draagarm en niet iets anders confused

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook