Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Leuke Visa zeg! Glimt nog best voor één die je gratis mocht komen ophalen
Ben benieuwd waardoor het slechte lopen bij jou komt, die van mij loopt ook allesbehalve lekker.
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
Ik denk dat de koplampen die erin zitten halogeen exemplaren zijn, itt duplolampen van een Visa. Ik vind het niet gek staan hoor! ik denk dat als de plastieken rand die op de motorkap ontbreekt, teruggeplaatst wordt, het veel minder opvalt.
Nounou, gratis? Weet je wat overschrijven kost tegenwoordig… Door minder leuke omstandigheden moest het autootje weg bij de vorige eigenaar, hij stond al bijna op de sloop, en ik heb er toch wel een zwak voor. Mocht hij niet meer redelijk soepel door de keuring komen dan komt hij als donor in beeld, voor mijn eigen Visa en voor andere Visa’s. Op dit moment zijn er dus GEEN onderdelen van het ding beschikbaar! Voorlopig vind ik het gewoon leuk in ieder geval een poging te doen om hem op de weg te houden aangezien ze erg schaars zijn. Hopelijk kan ik nog e.e.a. onderdelen vinden (zie gezocht topic), wie nog e.e.a. heeft liggen, ik hoor het graag!
Als het ding APK waardig is (?!), ga ik eerst een beginnen met een flinke grote beurt incl de ontstekingsdelen te vervangen. Als dit niet helpt dan ga ik wel weer verder zoeken. Hij start wel gewoon maar met de choke zit het ook niet helemaal lekker. Hij wil nog weleens overslaan of bijna afslaan tijdens optrekken.
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Hoe vaak moet ik je nou zeggen waar je die onderdelen kunt vinden? Het is ook wel leuk als je daar even een reactie op geeft!
Ik heb al op je topic en op je mail gereageerd namelijk.
En als je het ding niet wilt opknappen, geef ‘m dan aan een echte liefhebber, het ding ziet er namelijk nog lang niet slooprijp uit.
C15GrandVolume schreef:Hoe vaak moet ik je nou zeggen waar je die onderdelen kunt vinden? Het is ook wel leuk als je daar even een reactie op geeft!
Ik heb al op je topic en op je mail gereageerd namelijk.
En als je het ding niet wilt opknappen, geef ‘m dan aan een echte liefhebber, het ding ziet er namelijk nog lang niet slooprijp uit.
Relax, daar heb ik allang contact mee, bedankt voor de tip. Het is erbij ingeschoten om je hiervan op de hoogte te stellen, sorry hiervoor. Probleem is alleen dat hij aan de andere kant van het land woont en ik niet op korte termijn daar heen kan. Bovendien heeft hij niet alle onderdelen die ik zoek.
Volgens mij heb ik geen verantwoordelijkheid af te leggen maar ik heb allang mijn plannen kenbaar gemaakt voor het ding. Nl in eerste instantie op de weg zien te houden en anders gebruiken als donor. Gezien de staat van het ding is het eerlijk gezegd nog een wonder dat ie nog niet op de sloop is beland, foto’s zeggen niet alles. Laatse zin raakt mijns inziens dan ook kant noch wal…
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Er is geen typische kleur interieur voor witte visa`s , meestal echter grijs of blauw, soms ook beige.
Het kogeltje van de achterklepverlichting kun je heen en weer horen rollen als je de klep open en dicht beweegt, waar het precies zit weet ik niet (cx heeft het ook zo).
Die koplampen staan prima, en bovendien is H4 altijd te prefereren boven Duplo, alleen hoort het niet hè?
De sproeikopjes zijn lastig te vinden en als je ze vindt zijn ze ook vaak gescheurd en droog.
Je kunt beter de sloop op gaan en zoeken naar iets wat vergelijkbaar of beter is en dat er gewoon in drukken.
Het aansluitpijpje kun je keurig uitboren en er een passend buisje in lijmen met superlijm, ik geloof dat ik er ooit een afgezaagd fietsventiel in gelijmd heb.
Motorfan maakt slecht contact bij de sensor, of achter de grille waar de 2 rode stekkertjes in elkaar zitten.
Het kofferbakslot is ook een eitje, je kan het makkelijk uit elkaar halen.
Alarmlicht moet je even de schakelaar uit de behuizing wippen en dan even kijken of alles wel vast zit
Enneh, schrijf dat nette interieur maar op je buik, niet te vinden want iedereen zoekt zoiets.
Misschien struikel je wel over een set keurige BX stoelen?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 164
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Dat schakelaartje voor de bediening van de kofferbakverlichting zit (bij mijn Visa) links in de achterklep. Is ‘n messing-kleurig langwerpig buisje. Je kunt ‘t nét zien zitten…
En wat die koplampen betreft: mijn huidige Visa 11RE heeft standaard halogeen. In een donkergrijs verleden had ik ‘n 84’er RE en die had óók halogeen…
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Het gaat er volgens mij meer om hoe handig je bent Je hoeft ook geen verantwoording af te leggen, maar het is wel een wat lullige manier van doen.
Frank2cv schreef:Dat schakelaartje voor de bediening van de kofferbakverlichting zit (bij mijn Visa) links in de achterklep. Is ‘n messing-kleurig langwerpig buisje. Je kunt ‘t nét zien zitten…
En wat die koplampen betreft: mijn huidige Visa 11RE heeft standaard halogeen. In een donkergrijs verleden had ik ‘n 84’er RE en die had óók halogeen…
Kofferbakverlichting werkt weer, wat een grappig systeem. Koplampen laat ik er voorlopig idd in zitten, eerst maar eens een strip op de motorkap zien te vinden dan oogt het gelijk beter.
Het kofferbakslot had ik idd al uit elkaar liggen maar ik kan nog niet ontdekken waarom het niet op slot gaat. Hoort er toevallig niet een pinnetje uit het cilindertje te schieten op het moment dat de sleutel wordt omgedraaid? Aan het zwarte omhulseltje zit nl een tuutje met een gaatje waar dit pinnetje in zou kunnen vallen en wat de knop blokkeert. Dit eventuele pinnetje zit er volgens mij niet meer in…Of zit ik nu verkeerd te denken?
C15GrandVolume schreef:Het gaat er volgens mij meer om hoe handig je bent Je hoeft ook geen verantwoording af te leggen, maar het is wel een wat lullige manier van doen.
Als het moet kan ik best handig zijn hoor… Je punt snap ik (nog steeds) niet helemaal maar dat zal aan mij liggen. Wellicht kun je het per PM uitleggen? Ik zou het leuk vinden om in dit topic het te hebben over het wagentje, met als insteek dat deze op de weg blijft.
Totaal aantal Berichten: 172
- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
Ik snap het punt wel van C15GrandVolume….ik heb je al een paar keer de vraag gesteld of dit de auto was die je gratis kon ophalen via de visaclubsite….en weet je wat, geen reactie van jou. Iemand anders post dat dit inderdaad de desbetreffende visa is. Wel zo netjes om gewoon te reageren als iemand iets vraagt of voorstelt. Tip reageer dan gewoon en je krijgt wellicht nog veel meer handige tips en adressen…..
Follow the leader
En ik maar denken dat dat wel duidelijk was…Deze Visa is idd via de club site gratis aangeboden. Aangezien hij redelijk in de buurt stond ben ik wezen kijken en heb hem meegenomen wegens eerder genoemde redenen. Wellicht ben ik niet duidelijk of snel genoeg in mijn antwoorden maar misschien kan het er ook mee te maken hebben dat er eerst wordt begonnen over de prijs en vrijkomende onderdelen i.p.v. over het wagentje zelf…
De Visa is weer goedgekeurd voor een jaartje. Vandaag begonnen met een aantal kleine dingen aan te pakken. Er zit nu bijvoorbeeld weer een strip op de motorkap. Van het weekend zal ik hem eens wassen en wat foto’s plaatsen.
Nog een vraag over de werking van de achterwisser. Net na wat puzzelen de doorgeknipte draadjes weer verbonden met als resultaat dat de wisser na indrukken van de knop eerst een keer of 3 wist en daarna in een soort intervalstand gaat. Hij wist dan om een aantal seconden 1 keer. Klopt dit en hoe zou de sproeier in werking gesteld moeten worden?
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De werking van de wisser klopt dus weer, precies zoals het hoort.
Door de knop helemaal in te drukken sproeit ie normaal gesproken.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Enkele nieuwe foto’s:
To do list sofar:
- apk check en keuren indien mogelijk - done
- grote beurt motor - done
- motorfan aan de gang krijgen - done
- ruitenwisser schakelaar voorruit vervangen (is afgebroken) - done
- kofferbakslot weer aan de gang krijgen
- alarmlichten weer aan de gang krijgen - done
- achtersproeier onderdelen vinden en weer aan de gang brengen - ruitenwisse werkt weer, sproeier nog niet
- sierstrip motorkap vinden en monteren - done
- buitenspiegel vinden en monteren (zit nu een lelijke universele op) - tijdelijk eentje zonder verstelling van binnenuit
- net interieur vinden en monteren - 2 nette leader stoelen zijn voldoende na de schoonmaakbeurt
- radio aan de gang krijgen - done
- schoonmaakbeurt binnen en buiten (errug nodig….!) - done
- bestuurdersraam weer aan de praat krijgen
- beter reservewiel vinden aangezien de aanwezige erg slecht is
- nette witte voorspatborden vinden en monteren
Met de roest valt het wel mee. De onderkant van de deuren is een keer behandeld maar niet echt netjes dus dat zou een keer netter gedaan moeten worden. Verder zitten er in de kofferbak links en rechts een plek(je) net achter de achterbank. Ook de parafanbak is aangetast maar niet zo erg als bijvoorbeeld mijn Leader. De voorspatborden zijn ook een keer bijgewerkt net als de deuren, niet erg netjes maar wel redelijk effectief. Al met al niet erg verontrustend.
Het beestje loopt weer netjes al is de koude en warme start nog niet geweldig.
Ondanks dat ik het een leuk ding vind bestaat de mogelijkheid dat ik er een nieuw baasje voor ga vinden. Door omstandigheden heb ik namelijk onze familie 2cv in bezit gekregen en die heeft ook tijd en aandacht nodig. Samen met mijn andere auto’s wordt de familie wel erg groot zo. Nog maar even over nadenken…