2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
hoogteregelaar
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 16 juni 2010 09:49 AM
  [ # 16 ]

Jammer dat je er meteen weer LHM in hebt gemikt. Bij zo’n smerig systeem had je beter eerst een paar 1000 km met spoelolie kunnen rijden en daarna pas weer gewone LHM er in.

Kan nu alsnog, maar dat is wel jammer van de LHM die er nu in zit.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 16 juni 2010 10:49 PM
  [ # 17 ]

raar als ze nu s’morgens start dan brandt het stop lampje maar een paar seconden en kan ik direct vertrekken.
komt dat door het spoelen en is dat een goed teken?
maar de vering is nog wat aan de harde kant zelfs harder dan voor het spoelen

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 16 juni 2010 11:09 PM
  [ # 18 ]

Brandt de stop-lamp nu langer of korter dan voor de LHM verversing?

Nieuwe LHM maakt de boel niet schoon. Het voorkomt alleen dat het nog vuiler wordt. Ik zou er gewoon 5l spoelolie/hydraurincage in mikken en daar een paar 1000 km mee rijden. Spoelolie bevat namelijk wel oplosmiddelen die het systeem echt schoner maken.

Dus LHM er uit,
filters en voorraadvat weer reinigen
spoelolie erin,
remmen weer doorspoelen tot de spoelolie uit de nippels komt,
paar 1000 km rijden en veel (een aantal keren per dag) gymmen, zodat er ook lekker veel doorstroming in het systeem is,
spoelolie eruit
vat en filters weer reinigen
LHM er in
remmen weer doorspoelen tot de LHM er uit komt
rijden maar!

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 16 juni 2010 11:14 PM
  [ # 19 ]

het stop lampje brand nu korter dan voor de verversing.
Die spoelolie is dat goed verkrijgbaar hier in belgie?

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 16 juni 2010 11:25 PM
  [ # 20 ]

Spoelolie is beter bekend als Hydrorincage..

En dat nieuwe LHM niet reinigt ben ik niet met je eens Brian! Het heeft zeker wel een lichte reinigende werking! Als je nieuwe LHM na een weekje ververst zul je veel losgekomen grove stukjes uit je remmen zien komen en in je filters zien zitten. Die reinigende werking is echter wel vele malen kleiner dan die van Hydrorincage..


Maar goed, los daarvan is de methode van Brian wel de beste om je systeem eens grondig te reinigen! En gezien de kleur die uit je systeem is gekomen is dat ook hard nodig!
Gewoon Brian’s stappenplan volgen en dan moet het helemaal goedkomen. Hydrorincage wordt in ieder geval geleverd door de firma Chyparse in Nederland. In belgie zou ik zo geen adressen weten..

Marco

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 16 juni 2010 11:28 PM
  [ # 21 ]

Klopt, LHM reinigt wel iets, maar dan met name het loskomen van grotere stukjes vuil. Het lost het vuil niet op, iets dat hydraurincage wel doet.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 16 juni 2010 11:32 PM
  [ # 22 ]

Zoals ik schreef, helemaal mee eens! Lijkt me een prima stappenplan.

Daarnaast zit het probleem van het inzakken toch echt in de werking en het aansturen van de elektrokleppen.
Ook het stugge veren hangt hiermee samen.

Dit kan een aantal oorzaken hebben:

- hydractive blokken gaan vastzitten door vervuiling. Enige mogelijkheid om dit echt goed te krijgen is demonteren, schoonmaken en weer monteren.
- De computer stuurt niet meer goed aan. Oorzaak ligt dan in een overlijdende of overleden VN05. Dan deze vervangen en meteen diodes in de computer solderen
- De elektroklep kan dood zijn. Dit was bij mij ook het geval. In dat geval kun je er een uit een sloper monteren..

Verder is het nuttig om je bollen eens na te laten kijken.. Een lekke bol zorgt ook geleidelijk voor steeds stugger veren!

Marco

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 17 juni 2010 12:18 AM
  [ # 23 ]

Er is echter wel een klein risico verbonden aan het gebruik van hydrorincage en dat is dat eventuele zwakke punten die nu nog door een hoop koek dicht worden gehouden bij het gebruik van hydraurincage de kop opsteken en daadwerkelijk gaan lekken. In mijn ogen is dat echter een risico dat je prima kunt nemen. Bovendien zou ik geen auto willen waarvan het systeem door vervuiling lekvrij blijft. Dus lekker hydraurincage er in en face the consequences Very Happy .

Wat wel vervelend is is dat hoewel hydraurincage over het algemeen prima werkt je bijvoorbeeld je hoogteregelaars en hydractiefblokken met componenten zoals plunjers met een erg precieze passing alleen echt goed schoon krijgt door ze uit te bouwen, te demonteren, te reiningen en weer onder de auto te schroeven.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 17 juni 2010 12:31 AM
  [ # 24 ]

Wat ik altijd doe, zeker bij Hydraurincage, is op een brug een beetje met de hoogteregelaars spelen ; op en neer en ondertussen op de leidingen en de hoogteregelaars tikken met een hamertje of schroevedraaier .
Zo tik je veel vuil los .
Niet met een moker beuken natuurlijk Laughing

Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 17 juni 2010 08:46 PM
  [ # 25 ]

bedankt jongens dat is tenminste een duidelijke taak omschrijving
ivm die hydractiefblokken waar kan ik die vinden en hoe haal ik die van de wagen af en maak ze dan proper.
ik heb wel het gevoel dat ze vandaag al iets zachter was.
ik heb ook vandaag bij een fina benzine station spoelolie besteld heb deze volgende week dinsdag ik ga dan nog maar eeens alles spoelen
Bij fina vertelde ze mij wel dat ze deze olie niet nog maar konden bestellen totdat de voorraad op was.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 28 juni 2010 11:59 PM
  [ # 26 ]

De hydractiveblokken zijn de blokken waar de hydractivebollen (middenbollen) op geschroeft zitten, de voorste zit in het subrame voor en de achterste zit achter de dwarsdemper met een hitteschild ertussen. Na het wegnemen van het hitteschild en het reservewielbak kun je er makkelijk bij.
Dit moet echter wel op brug gedaan worden en vergeet niet het hydraulisch systeem eerst te ontlasten via de ontlastbout bij de hogedrukregelaar.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 29 juni 2010 04:07 PM
  [ # 27 ]

heb vorige week spoelolie in gedaan en alles nog eens doorgespoeld,voorlopig nog niets verschil in hardheid.
Ga nu nog een paar weken rijden met de spoelolie en dan de hydractivebollen vervangen en de kleppen maar ineens
proper maken

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 juni 2010 04:15 PM
  [ # 28 ]

De hydractieve wordt toch pas drukloos als je em laat zakken met 1 deur open en de motor lopend? Pas hier mee op!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bartxm99
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009

- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
Gepost: 29 juni 2010 07:28 PM
  [ # 29 ]

ik zal eraan denken als ik eraan begin.
ik heb ook vorige week een haynes besteld ik hoop dat ik daar wat details in vind om de kleppen te demonteren.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 juni 2010 11:11 PM
  [ # 30 ]

Motor hoeft niet te lopen, sleutel hoeft niet eens op contact te staan. Bij het openen van een deur zullen altijd de hydractiefkleppen open gezet worden.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook