Beste Dames en Heren,
Ik heb het probleem dat mijn voorwiellagers versleten zijn maar ik krijg met geen mogelijkheid de naafmoer rechtsvoor los. Naaf geblokkeerd en met lange sleutel (circca 30cm)met krik er onder, kruipolie, heetgestookt. Het helpt allemal niets. Graag een tip over hoe deze moeren los te krijgen zodat ik verder kan.
thanks.
Marcel
Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Stuk pijp op de sleutel? 30cm is niet veel, die dingen zitten goed vast.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Luchthamer??
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Zit er geen borgstukje ingeslagen? Zo ja, dat eerst weghalen, daar draai je niet doorheen. Dat is ook zo bedoeld:) I.p.v. heet stoken: onder de moer een potkrikje plaatsen of met iets anders de moer ondersteunen, vervolgens de bovenkant van de moer met een vuistje toespreken (laten schrikken). Nog geen resultaat: naaf veilig blokkeren zodat je niet de auto van de steun tilt en wringstaafje van een meter gebruiken. Meestal geeft de moer op.
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer
Met een stuk pijp van minimaal een meter je sleutelverlengen dan zou het moeten lukken, anders kan je ook nog de moer splijten met een klein scherp beiteltje.