Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Alles is te koop zeg ik wel eens. Nu heb ik totaal niet de intentie om mijn Break weg te doen, maar bij een serieus geïnteresseerde goede bieder….
Maar wat nou als de auto echt aan vervanging toe is? Misschien draait morgen het motorblok wel aan stront. Ik vind de Xant extreem fijn rijden en ben er erg gek mee. Maar ooit komt er vast een opvolger. De C5 Break vind ik wel een mooie auto maar kan me niet echt warm krijgen. Een C6 is iets aan de dure kant. Een andere Xantia is een optie. Maar verder zou ik er in bouwjaren op achteruit gaan, want ik wil niet anders meer dan hp geveerde Citroëns. CXen en XM’s vind ik echt geweldige auto’s!!! Keiharde porno!! Maar qua onderhoud mag er dan meer geld voor opzij gelegd worden. (Is een CX überhaupt wel geschikt als dagelijkse auto?)
Wat zou in jullie ogen nou een mooie opvolger voor een Xantia zijn. Gewoon uit interesse.
Groet’n Michiel
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Sja, je beperkt jezelf wel in je keuze!
Ik denk dat je i/d eerste plaats niet zo snel een serieus goede bieder gaat vinde voor je Xant (no offense!).
Rij je diesel? Zo ja, draait dat blok niet zo gauw i/d stront en zou ik gewoon nog even lekker doorrijden.
Als je aan bouwjaar niet zo heel veel wil inboeten, zou ik voor een ‘jonge’ XM gaan!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Ik wil ook niet verkopen!! (Een Xantia op G3 met 3,5 ton levert idd niet veel meer op) Ik ben benieuwd wat de mede Citrofielen een mooie opvolger voor hun Xantia vinden. Het lijkt mij namelijk een beetje naïef om te denken dat de zo geliefde auto waar je je nu in verplaatst het de rest van je leven vol gaat houden. In ieder geval zal ie niet dagelijks meer in gezet gaan worden op den duur.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
ik zou aan een C5 denken…
zelf heb ik na de BX de ZX geprobeerd om uit eindelijk wee HP geveerd in de xantia terecht te komen
Ik wil niet zeggen dat de ZX een slechte auto is, in tegendeel, er had alleen HP veerring onder moeten zitten
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
citroofreak schreef:Ik wil ook niet verkopen!! (Een Xantia op G3 met 3,5 ton levert idd niet veel meer op) Ik ben benieuwd wat de mede Citrofielen een mooie opvolger voor hun Xantia vinden. Het lijkt mij namelijk een beetje naïef om te denken dat de zo geliefde auto waar je je nu in verplaatst het de rest van je leven vol gaat houden. In ieder geval zal ie niet dagelijks meer in gezet gaan worden op den duur.
Ik hoop met mijn huidige Xantia de eerste serie C5 over te kunnen slaan en t.z.t. een C5 Tourer aan te schaffen. Lenen voor een auto wil ik niet, dus mijn budget ligt zo rond de €6000.
Dus het is te hopen dat de Xantia het nog wel even volhoudt…..
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Maar dan met mijn C4. Trouwens een mooie zwarte facelift break Exclusive mag ook wel hoor.
Maar als je een CX of een XM nou zo leuk vindt, waarom zou je het dan niet overwegen? Een CX of XM kan prima als dagelijks vervoer. Je moet dan gewoon een goede hebben. En ja er zal wel eens wat aan mankeren, maar ja dat heb je met je Xantia ook wel neem ik aan. Als je zelf handig bent dan kun je zelf een hoop kosten besparen door zelf te klussen.