Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Zoals ook al wel in mijn topic te lezen valt loopt de motor van mijn Visa 11RE behoorlijk slecht. Wat is er ‘goed’?:
- Slaat altijd prima aan, startmotor hoeft amper een slag te maken
- Carburateur is brandschoon
- BP Ultimate (RON98) in de tank
Wat is er zo slecht aan het lopen?:
- Slaat bij terugschakelen naar bijvoorbeeld een stoplicht erg snel af (tenzij dat de choke er op staat)
- Bokken tijdens het rijden, behalve bij continue op toeren rijden. Dit lijkt af en toe minder te zijn met de choke er op
- Af en toe zwarte pluimen uit de uitlaat en heel zelden een flinke plof (lijkt backfire) uit de uitlaat, ook als de choke al een tijdje uit is en ik gewoon op kruissnelheid rijdt.
- Bougies vrij zwart, maar dat zal ongetwijfeld komen door de overdaad aan benzine tijdens het choken?
Motor maakt ook behoorlijk wat herrie, maar dat zal wel aan de kleppen liggen. Iemand ideeën of suggesties wat er aan de hand is?
Er wordt dan wel woensdag door een garage naar gekeken, maar vind het zelf ook wel fijn om te weten wat er ongeveer aan de hand is. Anders maakt die vent me straks nog van alles wijs
Iemand enig idee
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Niemand een idee?
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Backfires worden in de regel toch veroorzaakt door een ontregelde ontsteking?
Vorige week heb ik mijn carburateur ook brandschoon gemaakt maar op een of andere manier zit er ergens iets toch niet goed en is de klacht er bij mij nog steeds, met stevig accelereren is er toch niet genoeg trekkracht voorhanden en de auto bokt daarbij ook nog eens (beetje maar).
Dus; eerst maar even kleppen stellen, en later ook de ontsteking bijstellen, misschien dat dat soelaas biedt?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Bougiekabels en de rotor en verdelerkap controleren, vocht in de verdeler veroorzaakt ook deze storingen.
De ontsteking goed afstellen volgens de fabrieksopgave en de vacuumslang van de vervroeging controleren (lekken vaak of stuk!)
Kleppen stellen en een nieuw benzinefiltertje plaatsen.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Wouter, wat Emiel zegt klopt: gewoon systematisch te werk gaan. Wellicht is ‘t ook even verstandig om ‘ns goed naar je bougies te kijken: ik zag vorige week dat er Bosch bougies in zaten, maar of ze van de juiste specificatie zijn? Ga je vervangen: mijn ervaring is dat NGK en Eyquem toch wel vaak de beste bougies zijn.
Hoe dan ook: er heeft blijkbaar iemand ooit liggen “klooien” aan je Visa (want anders zet je m.i. een carburateurdeksel niet terug als de acceleratiepomp in onderdelen elders in je motorcompartiment ligt…), dus wie weet waar ze nog meer de boel ontregeld hebben?
Maar woensdag gaat-ie naar de garage? Waar ga je naartoe?
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De CO schroef klopt ook niet, misschien is het wel een verkeerde soort…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Carburateur kopen?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bobine ok? Als de auto slechter gaat lopen als ie warm wordt, zou ik die eens vervangen….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Alle tips worden in overweging genomen, inderdaad vind ik de schematische werking van Emiel verstandig klinken!
@ DriverD: hij gaat niet slechter lopen naar mate hij warm wordt, dat slechte lopen doet ie ook al bij koude motor.
@ Frank: garage 2 straten om de hoek. Kreeg die als tip van Ollie van hier door. Zij hebben nog al vaak oudere wagens staan en bestaan ook al lang. Hij hoorde ook meteen het slechte lopen en gaat woensdag kijken waar het in kan zitten en dan met mij overleggen wat we gaan doen.
@ Emiel: ik wacht woensdag even af, maar wie weet.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Hier hebben we nog een niet lopende 11re… Daar moet ik me van de week maar eens over gaan buigen, als het ding het weer doet kan ik de achteras van de GV op mijn gemakje opereren.
Werp eens een blik op het slangetje van de vacuumvervroeging op de stroomverdeler. Wellicht is het slangetje (in)gescheurd. Nou moet ik even graven in mijn geheugen: dat slangetje zit aan je inlaatspruitstuk vast.
Kwestie van zaken uitsluiten.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Volgens mij heb ik samen met Maurice hier naar gekeken en zou het er allemaal vrij goed uit zien.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Klopt, ziet er prima uit.
Bij de visa 11RE werkt overigens heel erg veel op vacuüm.
De vacuümdoos op de verdeler kan overigens ook nog lek zijn (vergeten te checken)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Volgens de garage is de carburateur gaar, valt niets aan af te stellen, Emiel heeft dus PB.
Kleppen hoefden volgens hem niet gesteld te worden, maar wat het dan wel was wist hij ook niet precies. Schiet niet echt op zo…
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Balen Wouter… dat-ie daardoor slecht loopt snap ik, maar wat veroorzaakt dan de lawaaïerige loop van de motor? Misschien moet er tóch eens een echt Visa-kenner naar kijken? Die zouden hier toch te vinden moeten zijn op ‘t forum… Of tóch maar ‘ns langs Lubbers ?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Van die laatst mogelijkheid ga ik geen gebruik maken
Heb net de Visa opgehaald en hij wil er gerust nog even kijken als de auto een goede carburateur heeft en de auto stationair blijft lopen. Nu was het ook lastig omdat de auto continue op de choke moest staan om te blijven lopen. Dus eerst maar eens een carburatuer vindn.