1 van de 33
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Rens’ CX 2400 Super… mag de weg op (p.32)
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 22 juni 2010 02:09 AM

Bezitters van een CX serie 1 herkennen dit wellicht. Iedere keer dat ik met de CX rijd, maakt het zicht op het eenspakige stuurwiel, de lunule en het mooie gewelfde dashboard mij helemaal blij. Wanneer mijn blik dan naar beneden afdwaalt, verdwijnt die blijdschap: de “fluffy” onderzijde van het dashboard is gedeeltelijk verkleurd en rond de sloten voor het kontakt en het handschoenenkastje versleten. Is er iemand op het forum wie het gelukt is om deze delen weer in de oorspronkelijke staat terug te brengen?

Mij lijkt dat de metalen delen met lijm zijn behandeld, waarna er kleine stukjes textielvezel op zijn aangebracht. Een soorgelijke oppervlakte is soms te vinden op verpakkingen: wanneer simpele kunststof binnenvormen in kartonnen omverpakkingen luxe moeten uitstralen, krijgen zij ook weleens zo’n fluffy uiterlijk. Dit stemt mij hoopvol dat er bedrijfjes bestaan die ook een CX dashboard succesvol onder handen kunnen nemen. Ik ken ze echter niet…

Groet,
Rens

Afbeelding Bijlagen
CX 2400 int lv mini.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 22 juni 2010 08:48 AM
  [ # 1 ]

De gebruikte techniek heet ‘flocken’. Dit werd vroeger ook veel gebruikt om teksten en logo’s op bijvoorbeeld trainingspakken in relief aan te brengen. Zoek maar eens op het net, je vindt er vast meer informatie over.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 22 juni 2010 09:31 AM
  [ # 2 ]

Graddus,
Dat is een gouden tip! “Flocken” levert vele hits op. Zo kan ik een bedrijfje gaan zoeken dat deze techniek op grotere oppervlaktes toepast en in de komende winter kan de klus dan uitgevoerd worden. Als iemand hiermee ervaringen heeft, dan lees ik daar graag over!
Groet,
Rens

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 22 juni 2010 09:33 AM
  [ # 3 ]

Maak het jezelf makkkelijk, zou ik zeggen. Zoek nette vervangende delen. Er ligt overal nog zoveel. Rondje bellen met specialisten en de club en ik denk, dat je beet hebt, ook al is blauw voor mijn gevoel niet de meest voorkomende kleur.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 22 juni 2010 09:46 AM
  [ # 4 ]

Ik heb persoonlijk (gelukkig) nog geen ervaring met het feit dat deze bekleding minder wordt en/of loslaat, maar zou dit iets zijn dat alle série 1 CXen staat te wachten? Of is er bij dit exemplaar een andere oorzaak geweest voor dit fenomeen…?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 juni 2010 10:10 AM
  [ # 5 ]

Ik heb diverse dashboards. Die van Jacqueline is erg versleten, die van de anderen heel netjes. Als je voorzichtig bent met sleutels enzo, dan blijft dat allemaal gewoon erg netjes hoor. Geen hele bossen in dat contactslot en het dashboardkastje gewoon met voorzichtigheid opendoen. Dan blijft dat gewoon netjes.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 22 juni 2010 10:13 AM
  [ # 6 ]

Mijn 2200 uit 1975 had hetzelfde euvel. Na Graddus’ tip over “flocken” heb ik in het internet al wat meer over die techniek ervaren. Flocken wordt gedaan met zowel natuurlijke als synthetische vezels (bijv. nylon). Misschien is de kwaliteit van het toegepaste materiaal na de eerste jaren verbeterd?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 22 juni 2010 10:17 AM
  [ # 7 ]
garagestmarien schreef:

Als je voorzichtig bent met sleutels enzo, dan blijft dat allemaal gewoon erg netjes hoor. Geen hele bossen in dat contactslot en het dashboardkastje gewoon met voorzichtigheid opendoen. Dan blijft dat gewoon netjes.

Had je dat aan de vorige eigenaars geschreven, dan zou ik nu een “probleem” minder hebben Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 juni 2010 10:22 AM
  [ # 8 ]

Heb ik gedaan, maar ze luisterden niet. Wink

Maar ik ben het eens met Robin. Je zou eenvoudiger een goed exemplaar zoeken en omzetten.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 22 juni 2010 10:30 AM
  [ # 9 ]

Da’s natuurlijk ook een goede tip. Gewoon een vervangend handschoenenkastje erin, tezamen met het deel rond het contactslot. Als ik die vind, hoef ik niet eens tot de winter te wachten om de hele zaak uit te bouwen en kan ik deze zomer alweer “blij” CX rijden!
Groet,
Rens

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 04 juli 2010 02:29 PM
  [ # 10 ]

Heeft iemand deze onderdelen misschien liggen? In de juiste kleur blauw en in staat van nieuw? Graag een voorstel per PB!
Groet,
Rens

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 04 juli 2010 02:38 PM
  [ # 11 ]

http://link.marktplaats.nl/355829509

gitar

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 04 juli 2010 02:42 PM
  [ # 12 ]

Juiste kleur, maar rond het contactslot nog verder versleten dan bij mij…
Het handschoenenkastje ziet er zo op de foto wel goed uit, dus misschien moet ik toch maar bieden…
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Groet,
Rens

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 04 juli 2010 03:39 PM
  [ # 13 ]

Tja, ik denk dat het zoeken naar plaatmateriaal rond het contactslot dat niet versleten is, gelijk staat aan het zoeken naar de spreekwoordelijke speld in de hooiberg. Probleem is dat je bij starten en sleutels er weer uit halen vaak de omgeving van het slot even aanraakt. Verder heeft vrijwel iedereen sleutelhangers of andere sleutels aan de contactsleutel hangen.

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 06 juli 2010 11:59 AM
  [ # 14 ]

Als je al mooie vervangende delen vindt (de meeste zijn natuurlijk ook versleten, tenzij de auto zijn hele leven in een donkere schuur heeft doorgebracht), dan betreft het uitstel van executie. Uiteindelijk komen we allemaal een keer aan de buurt, dus op een dag moet toch iemand de handschoen oppakken en zich in het flocken gaan verdiepen. Een CX-specialist (La Léo???) zou zoiets kunnen doen.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 juli 2010 12:02 PM
  [ # 15 ]

De UK was smetteloos. Is het nog steeds. Geen sleutels rond het contactslot laten bengelen, bewust pakken naar de knop van het handschoenenkastje. Beetje zuinig doen, dus. Ze bestaan nog wel, de nette delen.

Profiel  
 
 
1 van de 33
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook