Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Een werkelijk schitterende CX Rens!! Hoewel ik geen fan ben van zilvergrijs, is het in combinatie met dat helderblauwe interieur wel een superstrakke verschijning.
En dat voor zo’n kleine prijs; je zou verwachten dat ze zo verkocht zou moeten zijn.
Succes en…. toch wel jammer dat je haar ‘moet’ wegdoen. Ja toch?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Natuurlijk is dat jammer, zeker omdat ik wel een fan van zilvergrijs ben . Schuld hieraan is de impulsaankoop van de Prestige. Sindsdien moet ik voor drie oude auto’s verzekering, keuring, onderhoud en stalling organiseren en dat neemt meer tijd in beslag dan de tijd die ik werkelijk van de auto’s kan genieten, dus ga ik proberen dit weer in balans te brengen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6487
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mooie CX, nette prijs. Dat zie je ook weleens andersom, zeg maar.
Niet dat je veel koopt voor dit soort posts, maar evengoed: succes!
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
RensKorevaar schreef:dus ga ik proberen dit weer in balans te brengen.
SM kopen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Het probleem is dat veel mensen op zoek zijn naar een CX van rond de 2000 euro… in de prijsklasse 5000+ is het wat lastiger. Ook al is de auto het geld dubbel en dwars waard (die 5 MXV’s zijn al meer dan 1000 euro).
Overigens, toen ik bijna 5 jaar geleden op zoek was naar een CX stond deze ook al te koop bij CQS. Ik heb toen nog overwogen om te gaan kijken maar liep toen tegen een andere aan in Nederland.
RensKorevaar schreef:Natuurlijk is dat jammer, zeker omdat ik wel een fan van zilvergrijs ben . Schuld hieraan is de impulsaankoop van de Prestige. Sindsdien moet ik voor drie oude auto’s verzekering, keuring, onderhoud en stalling organiseren en dat neemt meer tijd in beslag dan de tijd die ik werkelijk van de auto’s kan genieten, dus ga ik proberen dit weer in balans te brengen.
Herkenbaar. Als je Jay Leno bent ( http://www.jaylenosgarage.com/ ), dan heb je genoeg geld om alles te laten doen en kun je gewoon uit de garage pakken waar je op dat moment zin in hebt. Zal trouwens ook vaak dezelfde zijn. Je krijgt zo een vaste voorkeur, heb ik gemerkt. En dus is mijn streven één heel goede technisch volledig gemoderniseerde SM om lekker veel mee te rijden. Ik denk dat als Rens dat concept ook ‘ns echt heeft uitgeprobeerd, dat het dezelfde kant op zal gaan. Ik schat in een combi van een C6 en een SM….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
fluidphreak schreef:Overigens, toen ik bijna 5 jaar geleden op zoek was naar een CX stond deze ook al te koop bij CQS. Ik heb toen nog overwogen om te gaan kijken maar liep toen tegen een andere aan in Nederland.
Toen had ik een 2200 Super uit 1975 en een 2400 Super uit 1976 en moest er ook iets in balans gebracht worden . De 75’er in de introductiekleur Sable Cendré is naar een Oostenrijkse verzamelaar gegaan, de 76’er is gebleven, tot nu toe…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Er is een serieus geïnteresseerde uit Midden-Nederland die wel meeleest op het forum, maar zich (nog) niet aangemeld heeft. We willen ergens afspreken voor een proefrit. Zijn belangrijkste twijfel geldt echter de vierbak. Is er misschien iemand die hem de mogelijkheid zou willen geven een kort ritje in een CX met vierbak te maken? Zo ja, dan graag reactie per PM zodat ik die kan doorzenden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Een vierbak is echt lekker! Ik heb er spijt van dat ik ooit weer een 5-bak krijg
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ben benieuwd waarom
Een 5 bak heeft natuurlijk ook diverse voordelen.
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Heb ervaring met een vierbak (2200 pallas, 1976) en dat reed uitstekend. Nu heb ik een 2400 super uit 1980 en die heeft een vijfbak, is iets stiller. Verder zou ik daar beslist geen CX om laten staan (en zeker deze niet als ik plaats en geld had)!!!
Groet,
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
De 4e versnelling is een soort van automaat gevoel vind ik. Je kan er vrij lang in blijven rijden als je eenmaal boven de 60-70 zit. Tuurlijk je kan geen 150-160 maarja dat is dan een compromis.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Hoezo geen 150-160?? Top ligt rond de 180 naar ik meen…..dan kan dat toch gewoon!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
4 bak rijdt prima alleen als je constant 120 rijdt draait ie iets van net over de 4000 toeren en dan zou een 5 fijn zijn, gebruik je de CX voor erbij en op zondag dan is het al helemaal geen probleem. En een 2 liter haalt nooit 180 de top zal wel iets van 150-160 zijn nooit geprobeerd.
en ik woon helaas niet midden in het land, als ie wil testrijden kan ie net zogoed gelijk doorrijden naar Luxemburg
CX 2000 pallas ‘78