Moondiscs FTW!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Cool
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nielsje schreef:Moondiscs FTW!
Eens, maar eigenlijk alleen op een smalspoor (Tenzij 2400 GTi dan gewoon de 14 GTi velgen)
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Persoonlijk vind ik ze ook mooi op mijn als smalspoor vermomde breedspoor hoor
Arjan rijdt een grijze serie 2, wat weet hij nou van smaak?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Best veel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Over smaak valt heel goed te twisten. Ik kan dat weten, want ik heb ook weer een grijze . Overigens hoef je niet al te streng de originele specificaties te volgen, want het accessoire-foldertje dat gelukkig nog in het handschoenenvak lag, roept de CX-bezitters juist op om lekker naar eigen inzicht beschermstrips op de flanken te plakken en met wieldoppen te spelen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Arjan Verkade schreef:De motorkap op hoogte afstellen kan je beginnen met een klein dingetje, er zitten 2 soort rubber doppen op beide hoeken boven de koplampen. Deze kan je in of uitdraaien, kleine moeite om te kijken of je daar verbetering mee krijgt (ik doe even de aanname dat het bij een 76er hetzelfde is als bij een nieuwere CX)
De motorkap ligt aan een kant op gelijke hoogte met het spatbord, maar aan de andere kant te diep. Er zitten wel doppen, maar die hadden in 1976 blijkbaar nog geen hoogteverstelling. De latere exemplaren met hoogteverstelling lijken mij een goede upgrade, dus die heb ik op m’n lijstje gezet.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Er is wat anders van m’n lijstje afgevinkt. Een misschien onbelangrijk, maar wel heel leuk detail.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
RensKorevaar schreef:Arjan Verkade schreef:De motorkap op hoogte afstellen kan je beginnen met een klein dingetje, er zitten 2 soort rubber doppen op beide hoeken boven de koplampen. Deze kan je in of uitdraaien, kleine moeite om te kijken of je daar verbetering mee krijgt (ik doe even de aanname dat het bij een 76er hetzelfde is als bij een nieuwere CX)
De motorkap ligt aan een kant op gelijke hoogte met het spatbord, maar aan de andere kant te diep. Er zitten wel doppen, maar die hadden in 1976 blijkbaar nog geen hoogteverstelling. De latere exemplaren met hoogteverstelling lijken mij een goede upgrade, dus die heb ik op m’n lijstje gezet.
Zo zie je maar weer, bij de vroege exemplaren is echt bijna alles anders
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Mijn 75er 2200 heeft al schriefdopjes. Maar wellicht had een eerdere eigenaar deze upgrade al uit de accessoire foldertje geshopt.
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
RensKorevaar schreef:Er is wat anders van m’n lijstje afgevinkt. Een misschien onbelangrijk, maar wel heel leuk detail.
Beetje verdiept in de gele verlichting verplichting in frankrijk.
Is deze resevelampje ook geellicht?
(Leuk dat je ook terug bent bij Citroën, en gelijk bij de ouwe liefde CX!)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
‘t Is een Duits setje “original Citroën-Zubehör”, dus ik neem aan dat er een witte lamp in zit. Zo niet, dan gebruik ik wel het doosje, maar doe er een witte reservelamp in. Wat in ieder geval niet mag, is één witte en één gele
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het pakketje is bezorgd en de inhoud is wit. Het vinkje bij “reservelampen” kan dus blijven staaan.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Stadslicht is altijd wit.
Dimlicht is H4 bij geel wordt er alleen een geel glazen kapje overheen gezet. Bij het wisselen van de lamp kan je die gewoon overzetten.