Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Zo, de CX GTi is exit, dus plek voor wat nieuws.
Twee jaar terug had ik al eens een Gspecial uit 71 gekocht, maar die rijdt inmiddels rond in Californie. Ik moest keuzes maken, omdat ik in een parkeervergunning gebied ging wonen. Toch was het wel een erg leuk wagentje, waar ik nog wel eens met weemoed aan terug dacht. De GTi was wel gaaf, maar niet gaaf genoeg, dus toch maar weer een andere GS.
Toevallig stond er net 1 op marktplaats. Beetje mottig en beduimeld, precies zoals ik ze wil hebben. Afgelopen weekend maar eens langs gegaan, en een beetje banden trappen. Mooi onderhoudsmapje erbij met alle rekeningen van de afgelopen periode. Goed onderhouden. En een dakraampje erin, dat niet lekt! Echt werelds. Na een korte handjeklap was ie voor mij! Te gek.
Inmiddels een week verder en het is echt puur genieten.
Gisteravond even de zaak open getrokken om de dynamo riem te vervangen. Er klonk al een mooie gil uit het vooronder dus tijd voor een nieuwe. Ook meteen even gekeken waar het LHM lekje zit, en die zit bij de T-mof.
Meteen ook mijn eerste vraag. Ik heb zo’n T mof gekocht. Even de vraagbaak erop nageslagen. Er zit echter niet een mooie afbeelding bij, waardoor het me nog niet helemaal helder is. Die hd-leiding schroef je uit de pomp. Vervolgens demonteer je de aanvoerslang, en duw je daar een kurk in. Kun je daarna de T-mof vervangen? Of moet die hele pomp van het blok af? En die aanvoer slang, steekt die in dat fliepje van de T-mof? Ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft.
Gisteravond, na de succesvolle riemwissel, maar even snel een plaatje geschoten in de avondzon.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De bijlage is een plaatje waarbij de boel uit elkaar ligt.
Je kunt er prima bij als je het front, de kinnebak en de koeltunnel opzij legt. Alleen de leidingen, de klemmetjes en het warmteschildje hoeven er af. De rest kan blijven zitten.
Grtz,
W
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En als je het zaakje toch uitelkaar hebt, neem het dan even mee na een garage om de mof netjes met Ligarex vast te zetten. Dat zit echt veel mooier dan een slangklem.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ok Midsfriesland, bedankt voor de afbeelding. De pomp is dus inderdaad een lange pijp.Als ik de hd-leiding los gecshroefd heb, kan ik de T-mof eraf en erop schuiven. Die aanvoerbuis zit dan zo te zien met een insteekpijpje vast.
Zo’n Ligarex tang leek me een handige tool, een wannahave. Bij citroworld hebben ze die dingen liggen. Die ontvang ik binnenkort bij de post, samen met een voorraadbol voor de GS.
Bedankt voor de reminder, ik moet nieuwe ligarex band bestellen bij Citroworld Alhoewel ik hem ook gekocht heb voor het vervangen van de T-mof is het grootste deel van die oude rol op m’n Peugeot en auto’s van vrienden beland
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Zaterdag maar even de GS onder handen genomen, en gekeken waar de lekkage vandaan kwam. Na 2 uur zweten en vloeken lag de hele voorkant naast de auto. Wat bleek, de t-mof zat al met slangenklemmen vast, en daarvan was er 1 los gaan zitten. Helaas was m’n ligarex tang nog niet bezorgd, dus ik heb de klem maar weer vastgezet. Toen de hele riedel er weer op gezet. De lekkage is helemaal verholpen nu, dus dat is mooi. Volgende keer maar die slangen klemmen vervangen voor ligarex.
Nu achter een andere as aan, want de rechter homokineet klappert best wel in de bocht. Is dat redelijk te vervangen, of moet dan weer die halve auto uit elkaar? Ik zou zeggen de as uit het fuseestuk, en dan die 6 bouten op de remschijf loshalen? Of moet er nog meer gebeuren?
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Vandaag de aandrijfas vervangen. De hoes was eraf de homokineet klapperde als een malle. Zelfs bij rechtuit en een pufje gas. Nu zit er weer een frisse as onder. Nu kan ik dus weer lekker de bocht in plaats van gas los en zo ruim mogelijk
Ook de voorraadbol vervangen voor een nieuwe. De oude was echt stuk, dus de pomp ging elke 2a3 seconden. Nu eens per minuut. De lhm die eruit kwam was lang niet groen meer dus dat moet tzt ook even ververst worden. Maar eerst maar weer rijden. Volgende week maar eens Luxemburg proberen…
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
leuke wagen heb je gekocht Peter, ben al jaloers op dat schuifdak!
Luxemburg gaat vast prima, heb ik met Pinksteren gedaan, als je plankt kom je zelfs met 100 de heuvels in Wallonie op met twee man erin
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Mooi wagentje, veel plezier ermee, enne. Ben benieuwd naar de rest van de foto,s;-)
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
MiGS schreef:leuke wagen heb je gekocht Peter, ben al jaloers op dat schuifdak!
Luxemburg gaat vast prima, heb ik met Pinksteren gedaan, als je plankt kom je zelfs met 100 de heuvels in Wallonie op met twee man erin
bedankt! Ben inmiddels al verkouden omdat ik te pas en te onpas met open dak rijd. Wat zit in jouw break eigenlijk, 1220?
Ik zal in Lux nog wat foto’s maken.
Schuifdak is heerlijk. Ik heb hem in de GS ook steeds bij elk ritje open. Veel makkelijker dan de cabrio die ik eerst had. De drempel om dat open te doen is veel hoger.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Nou, Luxemburg niet helemaal gehaald. Wat zeg ik, ik kwam de stad niet eens uit!
Ik dacht er verstandig aan te doen nog even te tanken voor vertrek, en even de banden op spanning. Op het moment dat ik op m’n hurken bij de achterband zat, loopt de bezine me langs de voeten. Flinke lekkage.
Snel de auto even op een vlakker stukje gezet, en na een halve liter stopte het lekken wel zo ongeveer. Maargoed, hier moest direct even iets aan gedaan worden. Ik dacht zelf aan de vlotterdeksel of iets dergelijks.
Na 10 minuten kwam de redder aangereden. Hij moest al lachen toen hij de GS zag staan. Hij had erop leren sleuetelen vroeger. Nouja, dan kwam dit ook wel weer goed.
Samen wat geanalyseerd hoe en wat. Of er een luikje boven de vlotter zat in de kofferbakbodem? Tja, geen idee. Hele kofferbak leeggetrokken en jawel, een luikje! Het was meteen duidelijk dat het een kompleet uigedroogde slang was van de ontluchting. Niet echt een standaard maat, maar gelukkig had hij iets passends bij zich.
De GS mocht niet meer mee op reis, dus we hebben maar iets anders genomen. Betrouwbaar, maar een stuk saaier ;(
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Tank niet 100% vullen en…..
gewoon op reis gaan met de GS natuurlijk!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
redelijk standaard gs/gsa probleem….
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Hier ook: zelfde probleem. Bij vol tanken of naeen scherpe of lange bocht: benzinestank.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ik heb dat oude slangetje wel mee gekregen, voor in het archief. Morgen plaats ik wel een foto, is niks meer van over.
Ik zal binnenkort alles eens nalopen om te checken of er niet nog meer van dat soort grappen te ontdekken zijn. De slangen vanaf de pomp naar de carb zijn wel in orde.